(Prs) evee & fashion7
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (Prs) evee & fashion7
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
evee
Elev |
26 sep, 2013 17:20 |
|
Borttagen
|
Jag gick igenom korridorerna och njöt över all uppmärksamhet. Min sångröst fyllde skolan med liv och det kändes skönt att inte behöva jobba. Jag gick in i klassrummet och satte mig på lärarens stol. När läraren kom in sa han surt att det var hans plats. Jag sket i honom och sjöng högre. Flera elever skrattade åt läraren. Även om jag var den skumma föräldralösa tjejen för dem var jag fortfarande bra underhållning på lektionerna.
26 sep, 2013 17:27 |
|
evee
Elev |
Det fanns bara två platser kvar när jag klev in igenom klassrummet, det var ett litet tomt bord. jag satte mig på den ena platsen och log åt den sjungande flickan.
![]() ![]()
26 sep, 2013 17:31 |
|
Borttagen
|
Tillslut var jag tvungen att sätta mig på min plats, vilket visade sig vara bredvid killen från föregående dag. "Flytta, jag får ingen plats!" fräste jag och log kallt mot honom. Jag plockade fram mina skolböcker och räckte upp handen innan läraren ens börjat prata. Alla visste vid det här laget att jag kunde allt som stod i skolböckerna utantill, jag kunde alltid svaret på alla frågor hela tiden. Men idag hände något annorlunda.
26 sep, 2013 17:37 |
|
evee
Elev |
26 sep, 2013 17:39 |
|
Borttagen
|
Mitt på lektionen kom frågan: "Vad tycker era föräldrar om hur ni agerar när ni är arga?"
Alla vände sig tyst och såg mot mig. Läraren såg oförstående från elev till elev. Detta var enda gången jag inte hade handen uppe. Flera stycken började viska. "Du har alltså inget svar Lei?" frågade läraren otåligt. Jag blev ursinnig. Argt kastade jag mig fram och gav läraren flera knytnävslag i ansiktet. Några tjejer skrek skrämt och när jag gick tillbaka till min plats, blodig om händerna vågade ingen ens se på mig. Inombords grät jag, men utanför såg jag helt lugn ut. 26 sep, 2013 17:44 |
|
evee
Elev |
jag blickade upp på henne och såg lugnt på henne. hennes näve var blodig och jag räckte henne snabbt en pappersnäsduk och såg sedan tillbaka på läraren.
![]() ![]()
26 sep, 2013 17:47 |
|
Borttagen
|
Jag ryckte till mig pappersnäsduken och torkade mig. Jag log lite när jag såg läraren, blåslagen och rädd. "L-lektionen är sl-lut.." viskade han och jag gick ut med detsamma.
26 sep, 2013 17:51 |
|
evee
Elev |
26 sep, 2013 17:53 |
|
Borttagen
|
Jag sprang uppför trapporna till högsta våningen och gick in genom en dörr som ledde till taket. Jag gick ut och satt och dinglade med benen över takkanten när jag hörde hur dörren bakom mig öppnades...
26 sep, 2013 17:55 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen