Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

PRS mellan Luna_rav och Nadja_Gryffindor

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan Luna_rav och Nadja_Gryffindor

1 2 3 4 ... 9 10 11
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+1


Aveline, Distrikt 4 tåget del 2

Ljuset tändes och jag hoppade till. Någon hade antagligen kommit förbi och tänt. Jag hoppade upp på fötterna och gick ut ur rummet och in till köket.
"Vart finns rena kläder?" Frågade jag kärringen.
"Kom ska jag visa dig." Hon avbröt samtalet till manen bredvid. Hon tog tag i min arm och drog med mig.

Hon tog fram någon slags... kontroll?
"Vad ska det vara för något?" Frågade hon och tittade på mig.
"Tröja... och kjol." Sa jag och fortsatte kolla på kontrollen.
"Vilka färger? vitt?" Jag nickade intensivt. Det kom fram flera vita tröjor. Jag tog tag i en vit kortärmad tröja med knappar och fickor.
"Vad vill du ha för färg på kjolen?" Frågade hon och log.
"Öhm..."
"Rött? Det skulle matcha skjortan." Sa hon och log ännu bredare. Jag nickade bara och gav henne ett leende. Kärringen hade faktiskt rätt bra klädsmak. Jag började leta efter en bra kjol. Jag tog tag i en kjol som var ungefär till knäna. Jag tittade på den och kollade om den passade med skjortan medans kärringen letade efter några knästrumpor eller tajts. Hon slängde ett par vita knästrumpor bredvid skjortan och kjolen.
"Duschen är där inne." Sa hon och pekade mot en dörr. Jag nickade och tog med mig kläderna. Efter jag duschat klart gick jag till spegeln för att se hur jag såg ut. Dom satt bra, men jag fick inte ett leende tillbaka. Jag gick till sängen och satte mig på den. Efter en stund la jag mig mot kudden och somnade.

5 sep, 2013 20:05

Nadja_Gryffindor
Elev

Avatar


Bea Distrikt 3, Tåget del 2
Jag tittade i brödkorgen, tog upp ett vitt fint bröd. Jag delade försiktigt brödet i två delar och bredde på smör.

"Dina styrkor?" frågade min handledare Petra.
"Vet inte riktigt." svarade jag och undvek att se henne i ögonen. "Kanske att tänka?" Jag var en av dom smartaste i klassen hemma så jag antar att jag kan tänka.
"Fråga inte mig." sa Petra "Jag vet inte hur du slåss o.s.v. eller vilka dem andra deltagarna är men jag kan förklara vad som kommer att hända." Hon tog en liten paus.

"Vi kommer att åka in i en tunnel om ett tag. Tunneln är lång men när den är slut så är vi i Huvudstaden. Du får välja lite själv hur du gör när vi kommer ut ur tunneln, hur vill du att alla ska se dig. Glad och snäll, farlig och stark eller något." Vet inte "Du kan vinka till dem genom fönstret eller inte ens gå fram till fönstret eller vad du nu vill."
"En fråga bara." sa jag "Hur gjorde du när du skulle vara med?" Jag ser att hon tänker för att hennes ögon åker uppåt.

"Ähm ... Jag hade ätit för mycket mat och var inne på toan och spydde så jag missade den biten..." sa hon tyst "Du borde nog förberedda dig. Kanske byta kläder?" Jag tittade när på mina kläder, jag hade på mig en grön klänning, den var lite skrynklig och lite för stor.

Jag gick till mitt rum och öppnade klädrums dörren. Jag nuddade en platta, jag hade sett en sån i skolans lärobok. Jag knappade mig fram, den var verkligen fantastisk. Jag satte på mig en vit blus och ett par jeans.

"Det var lite bättre." sa Petra när jag kom till vardagsrummet.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F45.media.tumblr.com%2F84fe2bda6c34770c54970abf8f9caf0e%2Ftumblr_o2f65lp1aL1tau2g1o3_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FSAoMM4jLlScCs%2Fgiphy.gif Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.

5 sep, 2013 20:48

Borttagen

Avatar

+1


Gustav, distrikt 11 tåget del 3

"Du är min handledare va?" Frågade jag och tog några bitar av köttet. Han nickade stolt och skakade min hand.
"Hur många år är du unge man?" Frågade han och tog bort taget från min hand.
"Tretton." Svarade jag och slevade på den varma såsen på köttet.
"Jag själv är 23." Sa han stolt. Jag brydde mig inte. Om jag hade gjort det skulle jag ha frågat. Han pratade en lång stund om hur han hade klarat sig... tillslut avbröt jag honom.
"Jag måste på toan. Tack för maten!" Sa jag och gick till toan så att dom inte skulle tro att jag låtsades.

Förlåt att jag skriver så korta kapitel...

6 sep, 2013 18:07

Nadja_Gryffindor
Elev

Avatar


Donny McDonalds Distrikt 7, Tåget del 2

Maten var god, hemma åt jag vattnig soppa på tallbarr här åt jag stora lyxmaträtter. Jag lyfte tallriken och slickade rent den från såsen. Faltisiha tittade ogillande på mig, varför då? Gillade hon inte maten? Jag tittade på alla som satt vid bordet.

Faltisiha med svag orange färgad hud, en stor gul blomma i det röda håret, en ros.

Sabina Tris, den andra deltagaren är lång, hon har kort svart hår och små ögon.

Min handledare Lasso, han hade grått hår och det var antagligen länge sedan han vann för han såg gammal ut.

Sabinas handledare Carolin, hon var runt 30 år och det syntes att hon använt pengarna som man får om man vinner. Hon hade ädelstenar i huden som tatueringar, alla var krumelurer av streck och ringar, annars såg hon ganska normal ut ljus hud och brunt hår.

Carolin och Faltisiha diskuterade vilket klädmärke som var bäst, jag visste inte ens att det fanns klädmärken. Lasso tog bort "skinnet/skalet" på en korv, det såg äckligt ut.

"Så" sa Lasso. "Lite arenan taktik? Många från Distrikt 7 brukar använda yxor som vapen.
Hugg ner några träd, bygg dig en koja som fienden inte kan komma in i.
Slåss mot en i taget tills ingen är kvar. Du skulle inte kunna vinna om du slogs mot fler personer samtidigt. Akta dig för dom från Distrikt 1, 2 och 4.
En till sak bara... njut av livet medans du kan. Hehe..."

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F45.media.tumblr.com%2F84fe2bda6c34770c54970abf8f9caf0e%2Ftumblr_o2f65lp1aL1tau2g1o3_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FSAoMM4jLlScCs%2Fgiphy.gif Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.

8 sep, 2013 22:42

Borttagen

Avatar

+1


Fred, distrikt 4 tåget del 3

Jag tittade mig runt omkring rummet. Det var stort och med kritvita väggar. Jag satte mig vid en hylla och tog ut några böcker. Överlevnad i skogen hittade jag bland dom. Jag läste en sida... Efter det förstod jag att de rika människorna inte håll koll på Centrum och skogen... Eller så var det meningen att man skulle läsa den och inte förstå något i skogen så att man snabbt skulle bli mördade. Jag suckade djupt och förstod att dom skulle göra vad som helst för att vi skulle bli mördade. Jag hittade en annan bok långt inne i hyllan där överskriften var "Överlevnad i Centrum." Haha idioter. Jag tog boken och satte mig på sängen och bläddrade igenom den. Här var den fakta jag behövde. Grunderna med att bygga träkojor läste jag igenom snabbt. Golv och tak var det viktigaste det visste jag redan... om man nu inte vill ramla ner från trädet i sömnen eller sova i det kalla vädret. Sedan kom jag dit till den delen om att göra eld. Jag rev ut sidorna och slängde dom i sopptunnan. Om jag nu gör en brasa så skulle alla kunna hitta mig. Även på långt avstånd. Sen kom allt om vapen... Men jag visste att det var försent att försöka bli mästare på att slås med svärd eller kasta knivar. Jag la mig på rygg på sängen och bläddrade igenom boken ännu en gång. Tillslut hittade jag sidor om giftiga bär mm. Jag läste för mig själv och rev ut bladen och la dom i mina byxor. Och efter dom var borta hittade jag snabbt sidor om kamouflage. Det var enkelt .. Giftig mat och kamouflage var något jag var extra bra på. Sen var jag extremt duktig på att sköta om sår om jag får säga det själv.

"Fred maten är klar!" Hörde jag på andra sidan dörren. Jag la snabbt in boken längst in i hyllan och satte sedan de andra böckerna för. Jag gick ut ur rummet och sedan till maten. Jag satte mig vid en man som ljusa lockar. Han var nästan hel rosa över hela kroppen. Jag vände mig till honom och han vände sig mig mig med ett brett leende.
"Jag är din Handledare, Frodorik. Och jag är 19 år." Sa han och tog tag i min hand.
"Jag är Fred... och är 15 år." Jag kom just på att jag inte visste hur många år flickan från mitt distrikt var. Eh det får dröja. Jag tog för mig av maten som man verkligen inte ofta får hemma. Jag tog två kycklingklubbor och lite ris. Och tog emot mjölken som Melrose skickade.
"Så din taktik... Vill du vara den Starka och elaka typen eller vill du vara den snälla och försiktiga." Frågade han med ris mellan tänderna.
"Jag vill vara stark och snäll." Sa jag med ett flin och tog en till tugga av kycklingbenet.
"Så ska det låta! Du får försöka hjälpa dom mindre och mörda dom som är elaka mot dig och dom du räddar." Sa Frodorik.
"Men hur ska man veta om dom mindre är snälla eller inte? Om du räddar dom så kanske dom kommer mörda dig." Sa flickan som avbröt sitt samtal med Melrose. Frodorik suckade och man märkte att han inte hade svar på frågan.
"Lägg dig inte i nu unga dam. Jag håller på att prata med din bror." Sa han och gnagde på det som fanns kvar av benet.
"Vi är inte syskon." Sa jag och tog en klunk mjölk.
"Jaja... vart var vi?" Frågade han och vände sig mot mig igen.
"öhm... taktik?" Svarade jag roande och tog en bit av kycklingen.

9 sep, 2013 16:26

Nadja_Gryffindor
Elev

Avatar


Cilla Distrikt 1, Tåget del 3
Jag tittar ut genom fönstret, himlen var ljusblå med små vita moln. Det såg ut som att himlen skrattade åt mig, firade min död.
Madylin sköt upp dörren, hennes famn var full med kanske tio böcker i olika storlekar. Jag tittade frågande på henne.
"Vad!" sa hon "Vill du överleva eller inte?" Hon ställde ifrån sig böckerna på nattduksbordet. Jag tittade på översta bokens titel, Giftiga Bär i Djungeln. En faktabok. "Din taktik blir att du ska få många sponsorer och kan överleva hyfsat vilket du inte kan nu så vi ska träna." Giftiga Bär i Djungeln? Arenan kanske inte är en djungel. "Vi börjar med den här."

Madylin tog upp översta boken i högen. "Du måste veta vilka bär som är giftiga och vilka som är ätliga. Ät aldrig giftiga saker även om du svälter. Du kan använda gift som ett vapen,om du är duktig..." Lite paus. "Du kan få bläddra i den lite innan vi börjar." Hon ger mig boken.
Den är stor och tung, mina händer åker neråt på grund av tyngden. Jag lägger den ner i sängen.
"Nej." sa Madylin. "Håll i boken." Hon ser nog min frågande min för hon tillägger . "Du kanske borde bli lite starkare..."

Jag lyfter försiktigt boken, jag känner jag jag säkert kommer ha mycket träningsvärk imorgon. Jag bläddrar lite snabbt i boken för det är svårt att hålla den i en hand.

"Jag är färdig." säger jag en stund senare men Madylin är inte kvar i rummet.
Jag hade inte märkt att hon gick men boken var väldigt intressant även om jag inte gillar faktaböcker så jag kanske inte hörde när hon gick.

Jag gick ut i korridoren, mina armar, axlar och händer värkte. Jag gick till matsalen men det var bara Mardin och hans handledare där så jag gick till vardagsrummet, ingen där. Jag försatte att leta men jag hittade inte henne.

Jag gick tillbaks till mitt rum. Jag tog upp boken och öppnade den. På första sidan var det någon ointressant info. Jag bläddrade. Det var faktatext på vänstra sidan på alla uppslag och en bild på högra sidan.
På den här sidan föreställde bilden små gula bär kanske fem stycken på varje "gren", buskarna var små och utan blad. Jag läste texten och tittade noggrant på bilden och försökte komma ihåg allt. Det växte där det var fuktigt så man ska leta efter vatten i närheten av en sådan för då finns det vatten inom ca 250 meter. I en djungel är det fuktigt överallt. Dom växte vid stora stenar. Finns i vanliga skogar om det är fuktigt. Jag gick igenom all fakta jag kunde om den och insåg att jag inte visste vad de hette. Jag tittade på rubriken, Gulprick. Jag vände blad och tittade vidare i boken.

Två timmar senare hade jag tittat på fyra bär till. Jag tappade boken. Mina händer gjorde ont och jag orkade inte bära den.

Madylin kom in i rummet, hon såg boken som låg på golvet, några sidor hade blivit skrynkliga när boken föll.
"Tar du paus" sa hon "Vi hade inte ens börjat." Jag ville säga att jag hade tränat men jag ville inte säga emot henne.

Madylin tog upp boken, slätade till sidorna och kastade boken till mig, jag var inte beredd men jag lyckade få upp händerna och fånga den.
"Nu ska vi träna" sa Madyin med ett leende. Jag ville inte göra henne besviken så jag slog upp boken på den sidan som jag slutade på förut.


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F45.media.tumblr.com%2F84fe2bda6c34770c54970abf8f9caf0e%2Ftumblr_o2f65lp1aL1tau2g1o3_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FSAoMM4jLlScCs%2Fgiphy.gif Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.

11 sep, 2013 10:46

Borttagen

Avatar

+1


Aveline, distrikt fyra tåget del 3

Jag vaknade av att någon skakade om mig. Jag öppnade mina ögon och såg att kärringen stod vid sängen.
"Vad är det?" Frågade jag och gäspade. Jag ville desperat sjunka ner mot kudden igen... för där var allting härligt. Men när jag var på väg att somna om grep hon tag i min arm och skakade om den.
"Det är mat. NU!" Sa hon och drog upp mig ur sängen. Jag gick ut ur rummet efter kärringen och följde med till maten. Jag satte mig bredvid henne och hon la på lite mat åt mig.
"Det räcker." Sa jag och tog en tugga av benet. Hon började prata om sponsorer och taktik... igen. Det störde mig. Jag vet redan vad jag ska göra. Jag springer in i skogen och om någon försöker komma åt mig blir den mördad... Planen var enkel. Jag lyssnade inte på henne utan bara nickade och skakade på huvudet. Tillslut började jag koncentrera mig på Frodorik och Freds diskussion. Jag tog en tugga av kycklingen och frågade Frodorik sedan:
"Hur ska vi kunna veta om dom små vill mörda oss eller inte." Jag själv tyckte det var en bra fråga. Men Frodorik blev nog irriterad på mig.
"Lägg dig inte i unga dam." Sa han irriterat. Jag suckade. Jag är ingen dam! Ville jag skrika i hans ansikte. Jag är bara en lång fjorton årig flicka.... med känslor för massor.
"Var inte orolig. Han är alltid väldigt irriterad." Viskade kärringen till mig. Jag orolig? Något säger mig att hon inte känner mig det minsta... Kanske hon förstår min klädsmak men hon har väl jobbat med flera fjortonåringar.
"Så är det någon du gillar?" Frågade kärringen helt plötsligt. Jag rodnade men skakade på huvudet.
"Nej. Jag gillar ingen mer än mina kompisar och mina bröder..."
"Så det finns ingen kille?" Frågade hon och log brett. Jag skrattade lite men skakade på huvudet.

11 sep, 2013 20:20

Nadja_Gryffindor
Elev

Avatar


Erik Distrikt 2, Tåget del 3
Jag tittade upp i taket, det var vitt. Jag tryckte kuddarna som låg i sängen hårdare mot öronen. Endrikts skrik ekade fortfarande i öronen. Jag hade gått ifrån matsalen innan jag ätit upp. Jag hatade Endrikt, även om jag skulle få sponsorer så skulle han säkert inte ha lust att klicka på en liten knapp som skulle få en liten silvrig fallskärm att komma till mig.
Jag tänkte självklart vara karriärist så jag skulle ha saker från ymnighetshornet men ändå.

Jag minns ett år då det bara fanns spikklubbor vid ymnighetshornet, jag gillade inte den gången. Nästan ingen av deltagarna kunde slåss med spikklubbor och det fanns ingen mat eller andra vapen. En av deltagarna hade svingat klubban, missat fienden och kraften gjorde att han träffade sig själv och dog.

Jag bestämde mig för att prata, skrika alvar med Endrikt. Jag gick till matsalen. Förutom Derby verkade ingen märka mig. Jag ställde mig bakom Endrikt, han märkte mig inte. Tyst satte jag händerna på ryggstödet. Jag såg att Derby tittade på mig. Jag satte ett pekfinger framför munnen.
Snabbtdrog jag stolen mot mig, stolen rörde sig bara några centimeter. Endrikt var tung! Jan vände sig mot mig.
"Hej" viskade Endrikt "Tack för att du drog ut stolen lite." Han viskade tyst. "Du vet det började bli lite trångt... Jag älskar verkligen maten här!"
"Hahaha" skrattade jag "Hahahaha haha" Jag såg att han tittade frågande på mig. "Pwhahaha haha!"
Ingen vid bordet verkade förstå det roliga.
"Pff hahahahanhahahanerhahaerkändepwahahanhahaähahhahatjhahaockhahah" Alla andra var tysta.
"HALLÅ!" skrek Endrikt "VAD SA DU!!!"
Jag låg på golvet och bankade med knyt näven i golvet. "Hahahaa" tjöt jag "Phaa hahahaha"

Luna ser du vad Erik säger/skrattar.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F45.media.tumblr.com%2F84fe2bda6c34770c54970abf8f9caf0e%2Ftumblr_o2f65lp1aL1tau2g1o3_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FSAoMM4jLlScCs%2Fgiphy.gif Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.

12 sep, 2013 20:04

Nadja_Gryffindor
Elev

Avatar


Bea Distrikt 3, Tåget del 3
Mitt finger nuddade bokryggarna på böckerna i bokhyllan när jag funderade på vilken bok jag skulle läsa. Bokhyllan var fylld med böcker som kan hjälpa dig på arenan.

Det fanns en till bokhylla men den tittade jag inte i eftersom den bara hade "vanliga" böcker. Jag måste börja snart för om jag inte valde bok nu skulle jag säkert stå här hela resan.

Jag tog ut en bok som hette "Knopar vid fiske" med andra ord knutar som man kan använda när man fiskar. Jag letar reda på min handledare. Varför glömmer jag hela tiden bort att hon heter Petra.

Jag hittar henne i hennes sovrum, det är typ likadant som mitt.
"Vet du var det finns rep?" frågade jag "Jag ska träna på att knyta knopar." Petra rycker på axlarna.
"Säg till en betjänt att hämta ett rep" föreslår hon "Och knacka nästa gång du vill in i mitt rum." Jag går ut ur hennes rum.
I matsalen hittar jag en betjänt.
"Kan jag få ett rep?" frågar jag. Hon nickar och går iväg. Efter en stund kommer hon tillbaka med flera olika rep, en del tjocka och en del smala. Jag säger tack och går tillbaks till det lilla "biblioteket" och sätter mig i en fåtölj.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F45.media.tumblr.com%2F84fe2bda6c34770c54970abf8f9caf0e%2Ftumblr_o2f65lp1aL1tau2g1o3_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FSAoMM4jLlScCs%2Fgiphy.gif Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.

12 sep, 2013 21:13

Nadja_Gryffindor
Elev

Avatar


Donny Distrikt 7, Tåget del 3
"Vi ska träna dina reflexer" sa Lasso. Han hade en boll i sina händer.
Utan förvarning kastade Lasso bollen, bollen träffade mig i ansiktet innan jag förstod vad som hände. Tur att det var en gummiboll.
"Undvik att bli träffad." Lasso hade tagit upp bollen igen.

Han kastade den. Den här gången var jag lite mer beredd, jag hann precis vända lite på huvudet. Bollen träffade kinden istället för näsan.
"Det var lite bättre." sa han. "Tänk dig att bollen är ett vapen och jag är din fiende. Bollen är en kniv, pil, ett spjut eller något som jag kastar. Vi vill inte att du ska dö så fort."
Jag nickar för att visa att jag förstår.
"Nu kommer jag att kasta bollen mot dig. Först gör jag det lätt när du kan undvika den bättre gör jag det svårare."
Han låter mig tänka igenom det en liten stund. "Bered?" frågar han.
"Ja" ropar jag
.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F45.media.tumblr.com%2F84fe2bda6c34770c54970abf8f9caf0e%2Ftumblr_o2f65lp1aL1tau2g1o3_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FSAoMM4jLlScCs%2Fgiphy.gif Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.

12 sep, 2013 21:49

1 2 3 4 ... 9 10 11

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan Luna_rav och Nadja_Gryffindor

Du får inte svara på den här tråden.