Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Cancer

Forum > Off Topic > Cancer

1 2 3 4 5 6
Användare Inlägg
Quillie
Elev

Avatar


En kille i min klass har leukemi. Just nu går han igenom en cellgiftsbehandling, är på sjukhus och kan inte komma till skolan. Jag (och alla andra) saknar honom jättemycket. Han kommer inte tillbaks den här höstterminen men jag hoppas verkligen att han får komma tillbaks och gå den sista tiden och ta studenten med oss!

Livet kan vara så orättvist. För just den här killen är det tredje gången med leukemi och han är bara 18.

Jag önskar att jag kunde tala om för honom precis hur mycket jag bryr mig om honom och hur stor betydelse han har i klassen, men jag vet inte hur.

30 jul, 2013 22:50

Godrica
Elev

Avatar


Skrivet av Quillie:
En kille i min klass har leukemi. Just nu går han igenom en cellgiftsbehandling, är på sjukhus och kan inte komma till skolan. Jag (och alla andra) saknar honom jättemycket. Han kommer inte tillbaks den här höstterminen men jag hoppas verkligen att han får komma tillbaks och gå den sista tiden och ta studenten med oss!

Livet kan vara så orättvist. För just den här killen är det tredje gången med leukemi och han är bara 18.

Jag önskar att jag kunde tala om för honom precis hur mycket jag bryr mig om honom och hur stor betydelse han har i klassen, men jag vet inte hur.

Aww, säg det ♥

30 jul, 2013 23:07

Solkatten
Elev

Avatar


Skrivet av Quillie:
En kille i min klass har leukemi. Just nu går han igenom en cellgiftsbehandling, är på sjukhus och kan inte komma till skolan. Jag (och alla andra) saknar honom jättemycket. Han kommer inte tillbaks den här höstterminen men jag hoppas verkligen att han får komma tillbaks och gå den sista tiden och ta studenten med oss!

Livet kan vara så orättvist. För just den här killen är det tredje gången med leukemi och han är bara 18.

Jag önskar att jag kunde tala om för honom precis hur mycket jag bryr mig om honom och hur stor betydelse han har i klassen, men jag vet inte hur.

En tjej i min förra klass hade cancer i typ första årskurs, hon har berättat hela historien för oss (vi har haft olika klasser från sexan till nian), och då hade hon fått brev och sånt från sin klass så du kan ju kanske skriva ett brev till honom?

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

30 jul, 2013 23:10

Quillie
Elev

Avatar


Solkatten ochGodrica Det är lite komplicerat bara. saken är den att jag inte vet hur jag ska säga det, hur jag ska få orden att bli rätt. Vi är inte så nära vänner men jag tycker oerhört mycket om honom. Jag har haft lite kontakt med honom, mest pratat om helt vardagliga saker och så men jag har sagt att jag saknar honom.

Jag vill liksom inte skriva ett långt, smörigt brev som mest skulle låta falskt (även om det inte är det). Jag vill inte verka som om jag bara började tycka om honom nu för att han fick cancer. Det skulle också vara svårt att beskriva för honom hur jag känner för honom utan att det skulle riskera att misstolkas och skapa konstig stämning mellan oss.

Det är lite svårt att förklara, men tack för era svar!

30 jul, 2013 23:19

Borttagen

Avatar


Skrivet av Godrica:
Skrivet av Borttagen:
en lärare i min skola dog av leukemi faktiskt. annars så vet jag ingen som jag känner som har haft cancer...
vad är leukemi? Alltså vad för sorts?

blodcancer.

31 jul, 2013 09:27

Verro_Luna
Elev

Avatar


Skrivet av Solkatten:
En i min förra klass fick cancer i typ första årskursen, men då överlevde. ^^

Jag tror min morfar dog av cancer. Han dog den 10 januari 2000 tror jag. Runt den tiden i alla fall. Jag minns tyvärr ingenting av honom då jag bara var fyra år.

Han dog samma dag som jag föddes

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimg-9gag-lol.9cache.com%2Fphoto%2FavZovBX_460sa_v1.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdata1.whicdn.com%2Fimages%2F152322238%2Flarge.gif

31 jul, 2013 09:52

Godrica
Elev

Avatar


Skrivet av Quillie:
Solkatten ochGodrica Det är lite komplicerat bara. saken är den att jag inte vet hur jag ska säga det, hur jag ska få orden att bli rätt. Vi är inte så nära vänner men jag tycker oerhört mycket om honom. Jag har haft lite kontakt med honom, mest pratat om helt vardagliga saker och så men jag har sagt att jag saknar honom.

Jag vill liksom inte skriva ett långt, smörigt brev som mest skulle låta falskt (även om det inte är det). Jag vill inte verka som om jag bara började tycka om honom nu för att han fick cancer. Det skulle också vara svårt att beskriva för honom hur jag känner för honom utan att det skulle riskera att misstolkas och skapa konstig stämning mellan oss.

Det är lite svårt att förklara, men tack för era svar!

Ja juste, det tänkte jag inte på. Men om jag var han skulle jag bli glad bara du sa någonting till mig som berättade att du tyckte han var snäll och ja, du fattar

31 jul, 2013 11:15

Borttagen

Avatar


Skrivet av Quillie:
Solkatten ochGodrica Det är lite komplicerat bara. saken är den att jag inte vet hur jag ska säga det, hur jag ska få orden att bli rätt. Vi är inte så nära vänner men jag tycker oerhört mycket om honom. Jag har haft lite kontakt med honom, mest pratat om helt vardagliga saker och så men jag har sagt att jag saknar honom.

Jag vill liksom inte skriva ett långt, smörigt brev som mest skulle låta falskt (även om det inte är det). Jag vill inte verka som om jag bara började tycka om honom nu för att han fick cancer. Det skulle också vara svårt att beskriva för honom hur jag känner för honom utan att det skulle riskera att misstolkas och skapa konstig stämning mellan oss.

Det är lite svårt att förklara, men tack för era svar!


Du kan ju bara skriva ett anonymt kort eller sådär med typ "Du är bra och viktig för många!" eller något sådant. Uppmuntrande, men skapar ingen konstig stämning mellan er. =)

2 aug, 2013 12:34

Borttagen

Avatar


Min morbrors fru har haft ändtarmscancer och jag tror min farmor dog av cancer (det kan ha varit något annat, men jag minns inte säkert)

2 aug, 2013 13:28

Elinaey
Elev

Avatar


Jag vet att man inte ska ta upp gamla trådar men....
Jag kände två som dog i cancer. En var min granne. Jag kände henne inte så mycket men hon hade det i tre år ungefär och dog. Hon hade en treårig och en fyraårig son. Det var nog rätt svårt för dem. Sedan är det min pappas kompis. Hon dog väl 2011. Hennes cancer gick i te att bota, men hon gick typ på tabletter oh var "lagom" botad. Sedan fick hon en hjärntumör. Efter några månader slutade de med strålning osv, och då dog hon ungefär ett dygn senare. Hon låg iallafall och planerade begravningen...

18 apr, 2014 10:06

1 2 3 4 5 6

Forum > Off Topic > Cancer

Du får inte svara på den här tråden.