De utvalda
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > De utvalda
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Vildvittra
Elev |
"Visst, du måste lära mig hur mycket jag får spänna, jag känner inte när det räcker." ler hon lite och går fram till bågarna och tar en, ett koger med pilar och väntar på honom.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 15 jun, 2013 11:54 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Jag behöver spänna med hela handen till min kind för att det ska räcka, med dig räcker det med en bit framför ansiktet" sa Ethan och gick fram. Han tog en båge och ett koger han med och la en pil på strängen. Han spände och siktade och pilen flög iväg och satte sig mitt i prick på en tavla.
"Ta din tid att sikta, man ska inte förhasta sig".
15 jun, 2013 11:57 |
|
Vildvittra
Elev |
Hon nickade men darrande lätt på handen då hon spände bågen och spände den alldeles för löst för hon var rädd att åter göra sönder den och åter få ett straff. Hon tog en ny pil på bågen svär lågt och biter sig i läppen, denna gången får hon iväg den men missar grovt. Hon svär igen och kastar bågen på marken, "Kommer aldrig fungera" morrar hon argt.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 15 jun, 2013 12:05 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Ethan hade under tiden sett något roat på, vilken kort stubin hon hade då. "Det är för att du inte koncentrerar dig och för att du inte siktar ordentligt" sa han sedan lugnt. Han siktade med sin egna båge och släppte iväg ännu en pil som klyvde den gamla.
15 jun, 2013 12:10 |
|
Borttagen
|
SKRIV MEEEER!!!!! ♥♥♥♥♥
15 jun, 2013 12:18 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Inte för att vara otrevlig eller något...men jag skulle i alla fall uppskatta om utomstående inte skrev i den här tråden då den är privat
15 jun, 2013 12:20 |
|
Vildvittra
Elev |
Hon nickade och tog ett djupt darrande andetag för att lugna ner sig. "Okej" säger hon och tar åter bågen i sin hand, att ta det lugnt och att koncentrera sig var inte hennes grej. Hon spänner bågen och lägger på en pil. Hon sluter ögonen för att finna lång och spänner så mycket som Ethan sagt. Sedan öppnar hon ögonen och släpper strängen och otroligt nog så fastnar den darrande längst ut på tavlan, nästan så hon skulle missat.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 15 jun, 2013 12:21 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Ethan såg spänt på då hon siktade igen efter att ha lugnat ner sig. Och den träffade tavlan. "Bra! Det blåser ju lite från väst så sikta mer åt höger" instruerade han. Man fick ta allt i beräkning, vind och avstånd.
15 jun, 2013 12:23 |
|
Vildvittra
Elev |
Hon ler glatt då hon får beröm och träffar tavlan. "Det är enklare med dolk man behöver inte koncentrera sig så mycket." flinar hon men följer hans instruktioner och siktar mer mot höger denna gång.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 15 jun, 2013 12:27 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Tja, koncentration är bra att kunna ha... för allt blir nästan bättre med det". Ethan hade hela sitt liv alltid kunnat vara lugn och koncentrerad, kanske på grund av hans gåva.
"Sedan när du känner att du vill de kan du kanske lära mig något". Han sköt iväg en pil till, ännu en i mitten. Han var uttråkad av att alltid träffa perfekt, det kändes som man inte behövde öva.
15 jun, 2013 13:01 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen