Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

The Dark Angel Lord. [SV]

Forum > Fanfiction > The Dark Angel Lord. [SV]

1 2 3 4 5 6
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Elzyii Du är underbar, och jag älskar dig med. Du är tusentals gånger bättre. ♥ Massor av kramar och kärlek till dig. ♥

Liten ändring med Shines krafter hon skapar inte skydd utan hon gör illa folk genom att stirra in dom i ögonen. (Som Jane i Twilight gör.)

Kapitel 3.
Månsken.

"Draco hon är jätte vacker, hennes vingar är precis som mina. Hon kommer att få se sin pappa, hon kommer inte vara som mig. Hon kommer att få ett underbar liv."

Jag vaknade med ett ryck, jag var svettig. Jag kände på min kudde den var genom blöt. Jag slängde täcket på golvet och reste mig genast upp och gick mot spegeln som var vid Goyles säng, jag såg hur jag hade svettats, mitt hår var genom blöt, jag vände mig om och gick mot min säng igen.
Jag satte mig på den och drog min hand igenom mitt hår. Jag har haft samma dröm i nästan en vecka nu, sedan jag träffade Shine. Jag har inte sett henne sedan förra torsdagen, jag kanske ska upp och träffa henne igen.
Jag skakade på huvudet, det var omöjligt, eller kanske inte? Vad betyder drömmen, någon vacker kvinnlig röst sjunger i mina drömmar varje kväll, det måste betyda något fast jag vet inte. Jag skakade på huvudet igen. Jag ville bara glömma allt som hänt men kunde inte, jag vet att drömmen betyder något.
Jag tog upp täcket från golvet och la den på min säng igen, jag gick upp från min säng igen och öppnade dörren till sovsalen och gick ut.
Sakta stängde jag dörren efter mig och smög ner från trapporna.

Nu stod jag i uppehållsrum, jag kollade sedan på klockan som stod ovan för dörren.
Det var bara midnatt, jag hade bara sovit i 1 timme.
Snabbt kollade jag runt i rummet om någon var där, men ingen var där. Jag smög snabbt ut från uppehållsrummet och stod nu utanför Slytherins elevhem.
Jag småsprang i hallen, jag var vid stora salen och snabbt gick jag förbi den. Jag gick bort mot den förbjudna slottet och där var jag äntligen.
Jag tog fram mitt trollspö, "lumos maxima" viskade jag och började gå mot dörren som jag sprängde förra gången.
Jag var äntligen framme, jag kollade på den på den sprängda dörren och försiktigt kollade in.
"Shine....." viskade jag och klev in sakta i den lilla rummet. Jag hade inte fått svar ännu.
"Shine är du där?" Viskade jag ännu en gång. Fast inget svar ännu, ingen var där inne.
"Här borta Draco." Sade en röst, jag vet inte vart den kom ifrån. Jag kollade runt i rummet och fortfarande såg jag inte Shine.
"Bakom dig." Sade rösten igen och jag vände mig om. någon stod i mörkret. Jag kunde inte se vem det var.
Sakta började någon röra på sig och kom ut i ljuset. En vacker flicka som kom ut från mörkret.
Hon var helt annorlunda i klädnaden och håret, hon hade nya kläder på sig och hennes hår var fixad. (Klicka här för att se Shines nya klänning och klicka här för att se hur Shines vingar ser ut.)
"Shine..... vad.." jag kollade på henne överraskad. Men hon såg inte alls glad ut, hon såg ledsen ut. Hon började fladdra med sina vingar och flög över till månsken som trängde sig in mellan i väggens håll.
"Hur blev du?" Jag försökte gå närmare henne men kunde inte eftersom hon nu var i luften.
"Minns du vad jag sa, att jag föddes i månsken?" Sade hon och flög ner till mig, hon stannade bara några få meter ifrån mig.
"Jag minns." Sade jag kort och kollade ivrigt på hennes vackra ljus blå ögon.
"Jag råkade trilla av stegen och sen rullade jag över till månsken som lyste på golvet" Shine tog en kort paus och vände sig mot månskenet som lyste på den mörk gråa golvet "när den lyste på mig befriades jag. Detta hände när du gick här ifrån förra veckan." Sade hon och vände sig sedan mot mig.
"Så du är befriad för evigt?" Jag kollade på henne igen och försökte gå närmre, jag lyckades gå några få meter innan hon fladdrade med vingarna och var uppe i lyften igen.
"När solen går upp så blir jag inlåst här igen, allt kommer bli som förr om några timmar, om jag vill vara befriad måste jag nudda månsken." Sade hon och såg på mig sorgesamt.
"Shine, jag måste berätta en sak." Sade jag och försökte följa henne med blicken men hon var så snabb på att flyga så det var omöjligt att se henne.
Hon stannade och såg på mig, rakt in i ögonen. Efter ett par sekunder vände hon blicken, "jag vet vad du drömde om, tala inte om för mig, det kan betyda något om din framtid." sade hon och flög ner till mig igen.
"Om min framtid, vad betyder det?" Svarade jag kort och kollade förvånat på Shine.
"Jag kan inte berätta försöka att drömma längre så kanske du får svar" sade hon och log mot mig, jag log tillbaks men visste inte varför hon log mot mig.
"Nu när jag är befriad ett par timmar, kan du visa mig runt?" Sade hon och kollade frågande på mig samtidigt som hon log. Jag svarade inte utan bara nickade.
Shine började flyga vilt och var så glad.
"Kom så går vi." Sade hon och landade på fötter igen. Hon gick nu ut från den sprängda dörren, jag gick efter henne.

"Det här är stora salen här brukar vi äta." Sade jag och vi gick in till stora salen, hon var i luften och flög medans jag småsprang för att hinna i kapp henne.
"Jag vill se böckerna, jag gillar historier." Sade hon och flög ner till mig, "SNÄLLA DRACO, JAG GILLAR HISTORIER JAG VILL SE BÖCKERNA." sade hon och drog i min arm.
"Okej, okej. Följ mig." Sade jag och sprang ut från storsalen med Shine som sprang före.

Vi gick igenom hallen, men jag stannade av någon som ropade mitt namn.
"Malfoy, stanna där du är genast." Skrek en röst som kom närmre. Jag vände mig om och kollade vem det var. Shine stannade och flög neråt, hon såg skräckslagen ut hon stängde igen sina vingar så hennes vingar inte syntes så mycket. Några personer sprang fram till mig.
"Malfoy" sade Potter och stannade framför mig.
"Potter" Sade jag och såg ilsket på honom, Weasley och Granger stannade bakom Potter och stirrade på Shine som kollade ner på golvet.
"Vad gör du här Malfoy?" Sade Potter och stirrade ilsket tillbaks på mig.
"Undrar vad du gör här, Potter försvinn" Sade jag med ett hotande röst.
"Säg mig nu Malfoy, gjorde du illa Katie?" Potter tog fram sitt trollspö och riktade den mot min bröst. Samma sak gjorde Granger och Weasley.
"Det var inte jag." Skrek jag i ansiktet på honom och tog fram mitt trollstav.
"Det är omöjligt att du klarar duellera mot oss vi är 3 mot 1." Sade Weasley och ilsket samtidigt som han flinade.
"Expelliarmus." Skrek Granger och mitt trollspö flög, mitt svarta trollspö hamnade vid Shines fötter. Shine kollade upp och såg hur alla tre hade riktat sina trollspön på mig, hon öppnade sina vingar och fladdrade med dom, hon var snart uppe i luften, hon var ovanför oss och kollade ner på oss.
Harry, Hermione och Ron stirrade på hennes vackra vingar.
"Gör illa honom, så kommer ni ångra er." Sade hon och landade på ben. Hon stirrade in Ron i ögonen. Han kollade in henne i ögonen kunde inte sluta kolla på hennes vackra ansikte.
"Smärta" viskade Shine och log. Shine var helt inne med att stirra in Ron, som trillade på golvet och började få smärta.
"Snälla sluta" skrek Hermione och gick ner för att hjälpa Ron upp.
"Snälla sluta, jag ber dig" Hermione började få tårar, Harry började stirra på Shines ögon och försökte stoppa henne. Jag såg på hur Weasley led av smärtan. Jag tyckte verkligen synd om honom.
"Shine, lyssna på mig. Sluta göra det du gör." Sade jag, men hon lyssnade inte.
"Shine" jag sade det igen, men hon lyssnade fortfarande inte utan bara log. Ron skrek av smärtan han hade.
"Shine tänk på vem du är, du vill inte vara ond du vill vara god." Skrek jag och försökte stoppa henne igen.
Shine föll omkull, han landade på mage. Ron slutade att lida av smärtan och Hermione hjälpte honom upp på fötter. Harry stod och stirrade på Shine som trillade.
Shine stirrade på solen som snart visade sig fram, hon började flaxa med vingarna men var för trött för att flyga.
"Vad gjorde hon med Ron?" Skrek Hermione och kollade på Shine när hon försökte flyga men var för svag.
"Tyst Granger." Skrek jag tillbaks och satte mig ner vid Shine och försökte få henne upp på fötter.
"Vem är hon?" Mumlade Harry och kollade på Shine som viskade nåt.
"Hjälp mig då Potter." Skrek jag och vände blicken mot honom, han sprang fram till oss och hjälpa mig att få upp henne.
Shine stod på ben igen, men var svag och rädd.
"Månsken, månsken, månsken" viskade hon och kollade på solen som nästan nuddade hennes ena fot fast hon gick in i den mörka vrån.
"Månsken?" Sade jag och kollade på Shine som skyddade sig med sina vit svarta vingar.
"Månsken?" Repade Harry och Hermione samtidigt och såg frågande på Shine. "Månsken." Sade Ron och kollade sedan på Shine med men han kollade ilsket på henne.

Solen hade lyst klar nu och den lyste på Shines ena vinge nu, från vänstra sidan hördes kedjor som kom närmre, jag kollade och såg långa kedjor komma mot oss.
Harry kollade också och såg hur kedjorna närmade sig. Hermione tog upp sin trollspö från fickan och skrek "BOMBARDA."
Men inget hände med kedjorna utan de bara fortsatte att komma närmre. De flyttade på sig och gick nära fönstret men jag försökte skydda Shine.
Efter ett par sekunder lyste det bakom Shines vinge och kedjorna fick tag på hennes händer och fötter. Hon flyttade på vingen och den femte kedjan hade nu fått tag på hennes hals. Hon blev inlåst av kedjorna, hon fick tillbaks sin gamla svarta klänning och hennes band runt fötterna.
"Ahh, hjälp mig snälla" skrek hon, och fladdrade med vingarna som nu hade fått tillbaks styrkan, hon var uppe i luften och försökte flyga bort men kedjorna drog i henne.
"Hjälp snälla." Skrek hon och försvann mot vänster sida där kedjorna kom ifrån.
"Jag kommer Shine." Skrek jag och sprang efter henne. Jag hörde hur Hermione började springa efter och då sprang Harry och Ron efter henne.
"Ni stannar där" skrek jag ilsket.
Men dom vägrade utan sprang snabbare än mig.

23 maj, 2013 18:06

Hanlio
Elev

Avatar


Det här är bra, det här är bra! DET HÄR ÄR BRA!!! Känn dig bevakad!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fnsa33.casimages.com%2Fimg%2F2013%2F03%2F07%2F%2F130307053543499786.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F3facb1e7841c0633734ec8eae0fb3df6%2Ftumblr_mu9gw3E5zu1re3c2eo3_500.gif [im

23 maj, 2013 20:37

Borttagen

Avatar


Skrivet av Hanlio:
Det här är bra, det här är bra! DET HÄR ÄR BRA!!! Känn dig bevakad!


Tack ska du ha! Och du är bäst. ♥!

23 maj, 2013 20:41

Hanlio
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Hanlio:
Det här är bra, det här är bra! DET HÄR ÄR BRA!!! Känn dig bevakad!


Tack ska du ha! Och du är bäst. ♥!



https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fnsa33.casimages.com%2Fimg%2F2013%2F03%2F07%2F%2F130307053543499786.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F3facb1e7841c0633734ec8eae0fb3df6%2Ftumblr_mu9gw3E5zu1re3c2eo3_500.gif [im

24 maj, 2013 16:32

Borttagen

Avatar


Detta är början på "3 till" tyvärr försvann resten av texten så det kommer ny text i nästa kapitel. Men är den här bra? Ska fortsätta om ni säger vad ni tycker.


Kapitel 4.
3 till - Del 1.

"Släpp mig." Skrek jag fast kedjorna satt hårt runt mina händer och fötter.
Jag var inne i det mörka rummet, dörren var fixad. Jag visste inte vem som fixade den, en grön ljus lyste på dörren och sedan försvann det igen. Jag visste inte vad som hände just då. Men jag fick en känslan att någon gjorde något så jag inte kunde komma ut mer.
Jag satt på stegen igen, som förr.
Under alla mina år inspärrad här fick jag iallafall se ljuset jag inte var van vid, och det var jag GLAD över. Tårarna visade sig fram, jag gav upp. Men jag kunde iallafall vara lycklig över att jag inte är inlåst i ett ängel-bo, som många andra skyddsänglar. Det var bara några månader kvar tills jag fyller 16 år och då kommer jag få se dags ljuset igen.
Jag avbröts mina lyckliga tankar av någon som skrek "bombarda." Jag kollade genast på dörren fast inget hände, det gröna ljuset lyste ännu en gång på, men slocknade efter ett par sekunder.
"Wow, vad var det där." Hördes rösten igen.
"Vem där?" Skrek jag.

24 maj, 2013 17:44

Sagush01
Elev

Avatar


brabrabra!

Saaga häär :**

24 maj, 2013 22:18

Elzyii
Elev

Avatar


dhfhjfgjfnj NYTT KAPITEL!!!
Nu ska här läsas....
Och neeeej Wolfz DU är bara bäst! ♥ Hoppas du kommer gilla mitt nya kapitel också ( trots att jag inte kan skriva som dig, men...!) är nog snart klar med det hoppas jag!
Återigen... skriv en ff:s med mig någon gång....
Nej nu ska jag läsa!

Supermega bra som vanligt.
Jag älskade "Potter hjälp mig" och det sista kapitlet extremt mycket... men du får inte sluta nu när det'är så därför mega spännande!!! Trodde att du tyckte om mig ju...DET DÄR ÄR INTE SNÄLLT!!

Bästa ♥

Läs gärna min ff:n om Draco <3 Läser gärna din som gengäld, och för att jag älskar att läsa! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51873

25 maj, 2013 00:03

Borttagen

Avatar


Skrivet av Elzyii:
dhfhjfgjfnj NYTT KAPITEL!!!
Nu ska här läsas....
Och neeeej Wolfz DU är bara bäst! ♥ Hoppas du kommer gilla mitt nya kapitel också ( trots att jag inte kan skriva som dig, men...!) är nog snart klar med det hoppas jag!
Återigen... skriv en ff:s med mig någon gång....
Nej nu ska jag läsa!

Supermega bra som vanligt.
Jag älskade "Potter hjälp mig" och det sista kapitlet extremt mycket... men du får inte sluta nu när det'är så därför mega spännande!!! Trodde att du tyckte om mig ju...DET DÄR ÄR INTE SNÄLLT!!

Bästa ♥


Nu kan jag inte skriva en lång kommentar är inne på mobilen. Jag gillar inte dig... JAG ÄLSKAR DIIIG❤❤❤❤❤❤❤❤
Det skulle vara paradis att få skriva med dig❤❤❤❤
Lägg ut din kapitel NUUUUUU. Vet du hur mkt jag har väntat? ❤❤❤ du är bäst ❤❤❤


Skrivet av Sagush01:
brabrabra!


Tack ska du ha ! ❤

25 maj, 2013 07:47

Elzyii
Elev

Avatar


Ska försöka hinna med det imorgon ♥
Jag längtar precis lika mycket efter DINA för dem är absolut bäst i mina ögon! ♥
Detsamma hjärtat, snälla skriv mer! ♥

Läs gärna min ff:n om Draco <3 Läser gärna din som gengäld, och för att jag älskar att läsa! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51873

25 maj, 2013 22:04

Borttagen

Avatar


Skrivet av Elzyii:
Ska försöka hinna med det imorgon ♥
Jag längtar precis lika mycket efter DINA för dem är absolut bäst i mina ögon! ♥
Detsamma hjärtat, snälla skriv mer! ♥


Ja längtar jätte mycket. ^^ ♥

Åhh dummma miiiiiiigggggg jag råkade ta bort allt jag skrev.
Jag ska skriva 1 kapitel på varje mina FF imorgon.

25 maj, 2013 22:27

1 2 3 4 5 6

Forum > Fanfiction > The Dark Angel Lord. [SV]

Du får inte svara på den här tråden.