Drassica.
Forum > Fanfiction > Drassica.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Elzyii: *Rörd över att du nämnde just MIG i kapitlet och ingen annan* Måste först bara säga att du är den underbara av oss två och jag skojar inte när jag säger att du skriver som en GUD! Kan inte fatta att du tycker jag skriver så bra, är verkligen ingenting emot dig & jag älskar dina beskrivningar, jag är redan kär i Jessica, du har inga stavfel någonstans & du får allt att framstå så...äkta. Ja jag är verkligen imponerad! Och kommer inte sluta läsa den här, & hoppas att du inte kommer att sluta läsa min heller...Även om den inte är hälften så bra som DIN Älskar att du också skriver mååånga långa kapitel btw, haha! Känner mig ensam om det annars...och då känner jag mig så dryg mot er som inte kan skriva normala korta kapitel som normalt folk! Älskade verkligen slutet på sista kapitlet.... det var så fint och jag kände verkligen igen min Draco! Förresten så gav du mig en ide till min fanfiction också...det tackar jag för :* Du är bäst hjärtat och jag hoppas på flera kapitel snart! Nu måste du skoja, ska du jämföra mig med ditt skrivande? Du måste skoja, du skriver som GUD och en vacker ÄNGEL, du har TALANGEN. ♥ Nu skojar jag inte finis, du är verkligen den som skriver av de bästa och jag har känslan om att du ska skriva en bok och då ska jag leta gjorde runt tills jag får tag på den skojar inte. Du är verkligen den bästa, du ska inte påstå att någon annan är bättre för att du är bara DEN BÄSTA. ♥ ♥ ♥ ♥ ÄLSKARDIIIIIIG. ÅHHH, vad kul att du fick några ide, *blir röd om kinderna*. BHFGEURFIJDSJNFHRUFJC JAGSKAALDRIGSLUTALÄSADINFFJAGLÄSERDENOMOCHOMIGENHELATIDEN.♥ 18 maj, 2013 06:56 |
|
Borttagen
|
ÅHHHHHHHHHHHH SÅ BRA KAPITEL♥♥♥♥
18 maj, 2013 07:06 |
|
Borttagen
|
Kort kapitel, långtråkig men ändå. Jag fortsätter på det andra senare. Del 4 kommer snart och det kanske kommer Del 5.
Kapitel 5. Vem där? Del - 3. Solsken försökte tränga sig fram mellan de små fönstren som var lite här och där på Hogwarts, men på mig lyste det vackert och varmt. Jag vaknade av ljuset från solen, det kändes ganska varmt men på nåt sätt var det ganska kallt. Jag öppnade ögonen sakta och blundade ett par gånger, så snart som jag försökte lyfta på huvudet för att se vart jag befann mig. Men jag var stel i hela kroppen, smärtan fanns precis i varje del av kroppen. Jag försökte lyfta på huvudet men det gick inte, smärtan befann sig också i ögonen. Jag började lida av smärta, benet led mest av den fruktansvärda smärtan men jag försökte ignorera den fruktansvärda smärtan som jag hade i hela kroppen. Jag märkte snart att jag låg mot en mellan varm mark och efter ett par minuter slog tanken in. Jag hade somnat här igår efter att ha skällt ut Draco. "Jävla Draco." Mumlade jag för mig själv. Men hur visste han att jag var i den mörka skogen? Hur visste han att var där? Jag började fråga mig själv frågor som jag inte frågade honom igår, åh hur dum kan man få vara. Vilken idiot går runt med någon som gjort något med mig och sedan inte fråga hur personen hitta mig när jag själv inte visste vart jag befann mig. Jag skakade sakta på huvudet för att skaka bort tankarna samtidigt men smärtan hindrade mig, den fruktansvärda smärtan hindrade mig från att skaka bort tankarna om Draco, den där förbaskade Draco. Jessica låt inte smärtan kontrollera dig. Du är inte svag. Sade en röst i mitt huvud, "Amen kom igen, jag har ont" mumlade jag för mig själv och himlade med ögonen. Jag tyckte att jag var helt korkad. Jag blundade igen och kastade en blick mot väggen. Plötsligt fick jag en briljant ide, en ide om att jag själv skulle hjälpa mig själv. Det låter korkad men det är alltid bra ett försök, jag ska inte låta smärtan hindra mig från att kämpa emot. Sakta började jag dra mig själv mot väggen, jag var fortfarande nere på magen men iden var att jag skulle få stöd av väggen för att komma upp på ben igen. Smärtan var fruktansvärd för varje drag jag tog men jag ignorerade smärtan hela tiden, så snart så var jag vid väggen, sakta lyfte jag både armarna och la händerna på den mellan varma väggen, jag började sakta resa upp på mig själv. Efter ett par minuter av kämpande så var jag äntligen uppe på fötter. Men ena benet var ju bruten så jag fick dra den bakom mig. jag började gå samma håll som Draco gick igår kväll, jag mindes hur fruktansvärd jag var mot honom igår kväll. Jag skakade på huvudet jag ville inte tänka på det utan jag ville koncentrera mig på det jag gjorde. Jag kämpade mot smärtan och rädda mig själv. Jag gissade på att jag förlora mycket blod men jag brydde mig inte, Draco kom för att hjälpa mig igår men han dumpade mig här och bara gick. Skulle jag kalla det hjälpa? Inte en chans att han hjälpte mig. Tankarna flög om honom i mitt huvud vissa tankar säger förlåt honom och andra tankar säger GLÖM HONOM HELT OCH HÅLET. Jag ville bara koncentrera mig men det gick inte av tankarna om Draco, jag ville bara må bra igen. Allt jag gjorde var bara att tänka om Draco, Draco , Draco. ÅHH jag ville bara slå till mig själv, "KOM IGEN KONCENTRERA DIG DU HAR BÄTTRE SAKER I LIVET ÄN ATT TÄNKA PÅ DRACO" skrek jag åt mig själv, snart insåg jag att jag bara blev korkad. Jag hade blicken i marken, jag såg mig inte för om någon kom eller inte, jag såg mig inte heller för vart jag befann mig utan koncentrerade bara, När jag lyfte blicken igen för att kolla framför mig, då kom någon i i mig så jag trillade bakåt. Jag trillade på ryggen, smärtan tog över nu och jag led av det. Tårar visade sig fram, jag försökte kolla vem det var som kom in i mig men jag kunde inte jag var helt stel. Men jag hade känslan om att det skulle kunna vara Harry eller Hermione. Jag hoppades på att det skulle vara en av dom iallafall. Jag hade blicken mot taget och sedan slöt jag ögonen i ett par sekunder, när jag väl öppnade dom såg jag ett par iskalla grå ögon stirra på mig, "AHHHHHHHHHHHH" skrek jag till så det hördes över hela Hogwarts, det kändes som om det hördes över hela Hogwarts men det hördes mycket där jag skrek till. "Ta det lugnt Jessica." sade personen och tog bort blicken från mig. Jag försökte se vem det var men kunde ännu en gång inte. "Vem där?" Frågade jag och blundade med tårar i ögonen. "Det är jag Draco" sade han, Draco tog en kort paus och lutade sig framåt och såg mig in i ögonen. Nu kunde jag se hans vackra bleka ansikte. "Vad har hänt med dig?" sade han plötsligt och såg på mig med en frågande blick. "Jag..Jag..Ja" jag tog en kort paus och försökte hitta på nåt att säga "tänker du hjälpa mig upp eller stå och stirra på mig hela dan?" sade jag och kollade ilsket på honom. Han slutade att le och räckte ut sin hand mot mig. Jag tog tag i den och sakta började jag resa mig upp. När jag var uppe på ben igen kunde jag bara inte kolla på honom efter allt han gjorde igår kväll mot mig. "Du kan nu springa iväg till Pansy jag klara mig själv." Sade jag och ilskan visade sig fram i mina ögon, snabbt drog jag ut min hand från hans iskalla bleka hand. "Pansy? Jag var på väg till biblioteket." morrade han, han slängde några ilskna blickar på mig. "Gå din väg Draco, det var du som inte ville..." sa jag lågt, man kunde inte höra det jag sa, jag kollade ner i marken igen. Jag ville avsluta meningen innan Pansy dök upp och sneglade på Draco. Jag började skratta, jag såg på Draco och sedan på Pansy som ståd bakom honom och höll honom i hans hand. "Jasså du skulle inte vara med Parkinson, intressant." sade jag och flinade till. Jag började stirra på deras händer, Draco höll henne hårt om handen man kunde sen det eftersom Pansys hand blev illa och blå. "Vad stirrar du på, Olson?" morrade han till, "inget inget, ni kan försvinna nu" sade jag och lyfte blicken mot Draco som såg ilsket på mig. "Kom nu Pansy" sade Draco och försvann mot vänster sida. Man hörde hur Pansy frågade Draco om varför han var med mig och varför. Själv började jag gå mot högra sida där Draco dök upp och gick in i mig. Jag gick sakta och försökte ignorera smärtan igen, men sedan dök Hermione upp och sprang så snabbt hon kunde. "Kära någon, Jess. Vad har hänt jag har inte sett dig sedan igår." sade Hermione och såg orolig ut. "Ta det lugnt Hermione jag mår fint, förutom att jag förlorat mycket blod och mitt ben är bruten" jag tog en kort paus och nickade "Jag mår bara fint." sade jag och log mot henne, "Du måste ju till sjukan" hon kollade oroligt och sedan tog hon tag i min hand och la den runt hennes varma nacke. "Försök att kämpa emot smärtan Jess, du kommer att må bra igen" sa hon, hon kollade ännu en gång oroligt på mig. "Jag mår bra" sade jag och kollade på Harry och Ron som dök upp. "HARRY, RON HJÄLP MIG." skrek Hermione, då började Harry och Ron springa mot mig och Hermione. 18 maj, 2013 09:09 |
|
Borttagen
|
Wooop. Trodde det skulle vara Draco och Narcissa, FY DU LURADE MIG
18 maj, 2013 20:12 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Wooop. Trodde det skulle vara Draco och Narcissa, FY DU LURADE MIG Tack ska du ha ♥ Förlåt för att ha lurat dig 18 maj, 2013 20:36 |
|
Salamon
Elev |
Det här kapitlet var helt... perfekt. Jag vet inte vad jag ska säga. Du skriver på ett sätt som jag avgudar.
Jag tycker om när hur hon försöker "övertala" sig själv att inte tänka på Draco (om du förstår vad jag menar) och hur Draco dök upp när en av de sista sakerna hon ville göra var att tänka på han. En annan helt amazing sak som hände i kapitlet var när hon sa att han skulle springa iväg till Pansy och han svarade att han var påväg till biblioteket (jag dog av skratt, vet inte om det var meningen eller inte?). En annan väldigt bra sak var att Pansy dök upp just då. En annan sak jag avgudar/älskar/tycker om/gillar osv. är Hermiones replik på slutet. (Dog av skratt där med, jag börjar undra om jag har dålig humor?) Men kortfattat är det jag försöker säga att du skriver helt awezome och att jag personligen lever mig in i det väldigt bra, och vilket jag inte berättat är att jag redan längtar efter nästa kapitel typ fem minuter efter jag läst det sista kapitlet. Och min kommentar på dina fina ord innan kapitlet är: DET. VAR. INTE. ALLS. LÅNGTRÅKIGT! 19 maj, 2013 20:37 |
|
Elzyii
Elev |
Ååå du skriver så otroligt fantastiskt
Wolfz!♥ Du om någon borde verkligen bli författare och jag kan bara säga att jag rentutsagt ÄLSKAR DEN HÄR FANFICTION!!! Och jag älskar också att du lägger ut kapitel så ofta & att dem är LÅNGA! Och jag klandrar inte Jessica ett dugg för att hon är kär i Draco, fast hon egentligen inte alls vill vara det... Jag menar, vem är inte det? ^.^ Fast bara så hon vet så är han faktiskt bara MIN men hon kan få låna lite lite lite.... Och det var verkligen INTE långtråkigt, utan sålångt ifrån tråkigt som man kan komma hörru du! Det var fantastiskt rent ut sagt och jag vill ha MER MER MER! Min älskade Crucio expulso... DRACO OCH NARCISSA??! Pervo där... Läs gärna min ff:n om Draco <3 Läser gärna din som gengäld, och för att jag älskar att läsa! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51873 19 maj, 2013 20:45 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Salamon: Det här kapitlet var helt... perfekt. Jag vet inte vad jag ska säga. Du skriver på ett sätt som jag avgudar. Jag tycker om när hur hon försöker "övertala" sig själv att inte tänka på Draco (om du förstår vad jag menar) och hur Draco dök upp när en av de sista sakerna hon ville göra var att tänka på han. En annan helt amazing sak som hände i kapitlet var när hon sa att han skulle springa iväg till Pansy och han svarade att han var påväg till biblioteket (jag dog av skratt, vet inte om det var meningen eller inte?). En annan väldigt bra sak var att Pansy dök upp just då. En annan sak jag avgudar/älskar/tycker om/gillar osv. är Hermiones replik på slutet. (Dog av skratt där med, jag börjar undra om jag har dålig humor?) Men kortfattat är det jag försöker säga att du skriver helt awezome och att jag personligen lever mig in i det väldigt bra, och vilket jag inte berättat är att jag redan längtar efter nästa kapitel typ fem minuter efter jag läst det sista kapitlet. Och min kommentar på dina fina ord innan kapitlet är: DET. VAR. INTE. ALLS. LÅNGTRÅKIGT! Åhhh, jag är glad över din fina otroliga kommentar, du gör min dag verkligen. Kan inte säga hur mycket du får mig att känna mig bekväm i mitt skrivande. ♥ du är bara otrolig underbar och vacker♥ tack ska du ha♥ du gjorde min dag din fina underbara sak :* ♥ Skrivet av Elzyii: Ååå du skriver så otroligt fantastiskt Wolfz!♥ Du om någon borde verkligen bli författare och jag kan bara säga att jag rentutsagt ÄLSKAR DEN HÄR FANFICTION!!! Och jag älskar också att du lägger ut kapitel så ofta & att dem är LÅNGA! Och jag klandrar inte Jessica ett dugg för att hon är kär i Draco, fast hon egentligen inte alls vill vara det... Jag menar, vem är inte det? ^.^ Fast bara så hon vet så är han faktiskt bara MIN men hon kan få låna lite lite lite.... Och det var verkligen INTE långtråkigt, utan sålångt ifrån tråkigt som man kan komma hörru du! Det var fantastiskt rent ut sagt och jag vill ha MER MER MER! Min älskade Crucio expulso... DRACO OCH NARCISSA??! Pervo där... Skrivet av Elzyii: Ååå du skriver så otroligt fantastiskt Wolfz!♥ Du om någon borde verkligen bli författare och jag kan bara säga att jag rentutsagt ÄLSKAR DEN HÄR FANFICTION!!! Och jag älskar också att du lägger ut kapitel så ofta & att dem är LÅNGA! Och jag klandrar inte Jessica ett dugg för att hon är kär i Draco, fast hon egentligen inte alls vill vara det... Jag menar, vem är inte det? ^.^ Fast bara så hon vet så är han faktiskt bara MIN men hon kan få låna lite lite lite.... Och det var verkligen INTE långtråkigt, utan sålångt ifrån tråkigt som man kan komma hörru du! Det var fantastiskt rent ut sagt och jag vill ha MER MER MER! Min älskade Crucio expulso... DRACO OCH NARCISSA??! Pervo där... Skrivet av Elzyii: Ååå du skriver så otroligt fantastiskt Wolfz!♥ Du om någon borde verkligen bli författare och jag kan bara säga att jag rentutsagt ÄLSKAR DEN HÄR FANFICTION!!! Och jag älskar också att du lägger ut kapitel så ofta & att dem är LÅNGA! Och jag klandrar inte Jessica ett dugg för att hon är kär i Draco, fast hon egentligen inte alls vill vara det... Jag menar, vem är inte det? ^.^ Fast bara så hon vet så är han faktiskt bara MIN men hon kan få låna lite lite lite.... Och det var verkligen INTE långtråkigt, utan sålångt ifrån tråkigt som man kan komma hörru du! Det var fantastiskt rent ut sagt och jag vill ha MER MER MER! Min älskade Crucio expulso... DRACO OCH NARCISSA??! Pervo där... Ohhhhhhhh Din underbara saaaak, du är den bästa av oss. Du är den underbara, du gjorde också min dag ska du veta skulle inte veta vad jag gjorde utan din underbara kommentar. Vet du vad? Du kan vara Jessica? Du kan ha huvudrollen? ♥ och sen kanske du får kyssa Draco♥ 19 maj, 2013 21:15 |
|
Borttagen
|
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH VAD BRA OCH SPÄNNANDE
Får jag fortfarande läsa fast jag inte är 13? fÖr det står att det är 13 årsgräns ElzyiiJag är inte pervo 19 maj, 2013 21:53 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH VAD BRA OCH SPÄNNANDE Får jag fortfarande läsa fast jag inte är 13? fÖr det står att det är 13 årsgräns Självklart du får, men det kan vara lite hmm du vet men såklart så kan jag verkligen säga om det innehåller det. Du får gärna läsa som sagt. Åh tack ska du ha♥ 20 maj, 2013 07:08 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen