Du är aldrig ensam [Sv]
Forum > Fanfiction > Du är aldrig ensam [Sv]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
bullen289
Elev |
Tack för alla fina kommentarer!
Kapitel 3- dagen ”Vad har vi nu?” undrade Rose när de gick bort mot Slytherins sällskapsrum. Albus skakade frånvarande på huvudet samtidigt som han ryckte på axlarna. Plötsligt stannade Rose upp och stirrade på honom. ”Kom igen nu!” sa hon irriterat ”Vad är det? du har varit så här konstig ända sen brevavlämningen!” Albus suckade trött och skakade på huvudet ”inget… Jag tänker lite bara” lydde tillslut hans svar. Rose sprang kvickt ikapp en annan Slytherinelev som hon frågade om schemat. Ett ögonblick senare var hon tillbaka vid Albus sida och konstaterade att det var dags för trolldryckskonst tillsammans med Ravenclaw. Albus nickade. Trolldryckskonst brukade normalt få honom att tänka på annat. Det enda han egentligen ville var att läsa det där brevet han fått på morgonen, så inte ens trolldryckskonsten lyckade med att avleda hans uppmärksamhet från brevet. Dagen sniglade sig fram trots, vanligtvis, spännande lektioner. Sista lektionen innan kvällsmaten var astronomi. Albus och Rose tassade försiktigt upp för trapporna till tornet och klev in genom dörren till astronomi salen. Direkt efter lektionens slut drog Albus med sig Rose ner till den stora salen, där det är dags för kvällsmat. Turligt nog satt Rose och småpratade med en av dem andra flickorna som också blivit placerad i Slytherin. Därmed märkte hon knappt av hans frånvaro när han lät tankarna glida iväg till brevet, igen. Vad kan det ha stått i det? Han började nästan ångra att han inte läst brevet på direkten i morse, men insåg ganska snart att det inte det heller hade varit ett alternativ. Om det nu var så att Ginny försökte varna honom för något så skulle han aldrig klara av att gå runt en hel dag med en massa färska varningar om hemska saker i huvudet. Nej, det är bättre att ha en natt på sig att smälta det. När middagen var över småsprang Albus ner mot Slytherins sällskapsrum och slog sig ner i en av de mycket bekväma fåtöljerna där inne. Han tog ett djupt andetag och drog upp brevet ur dess öppnade kuvert... Fortsättning följer i kapitel 4 Skriv gärna vad ni tycker och om ni hittar något fel! 3 maj, 2013 23:04 |
|
chokladgrodan:D
Elev |
AWESOME!!!
*blink* Heeej...Jag antar att jag borde skriva nått här men tyvärr äger jag ingen fantasi. Så att'e... 3 maj, 2013 23:10 |
|
Selma...
Elev |
4 maj, 2013 08:49 |
|
"Parvati Patil"
Elev |
Jättebra! *Bevakar*! ♥♥♥♥
I’m a bit dark and twisted. 4 maj, 2013 09:50 |
|
Sagush01
Elev |
Yees, please give me more!
Saaga häär :** 4 maj, 2013 12:49 |
|
Tyra
Elev |
Super!
4 maj, 2013 17:03 |
|
bullen289
Elev |
Tack!
4 maj, 2013 17:18 |
|
-Hermione_Granger-
Elev |
Nej då, jag tycker det är toppen.
regnbåge 5 maj, 2013 18:57 |
|
bullen289
Elev |
tack! ♥
5 maj, 2013 19:09 |
|
chokladgrodan:D
Elev |
Gud nej ,den är helt suverän!!!
*blink* Heeej...Jag antar att jag borde skriva nått här men tyvärr äger jag ingen fantasi. Så att'e... 5 maj, 2013 19:10 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen