PRS mellan Hermione 1234 och Luna_rav
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> PRS mellan Hermione 1234 och Luna_rav
|
Borttagen
|
Jag fnyste tillbaka, hängde min väska på min krok och gick med arga steg in i klassrummet och mot Emma och Alicia som var på väg.
''Jo det har hänt något mer. Vi kommer få en ny elev.'' Jag suckade gick till min plats och satte mig.
18 apr, 2013 16:12
|
|
Borttagen
|
Jag hade lust att irritera henne mer. Men kom inte på hur.
18 apr, 2013 16:14
|
|
Borttagen
|
Jag hörde Emma och Alicia skratta lite svagt och sedan hörde jag deras steg mot kapprummet. Jag föll tyst efter och ställde mig bakom dörren. Emma och Alicia verkade inte märka det i första stund men sedan hörde jag Emmas röst.
''Är du den nye??'' Frågade hon. Jag suckade djupt och gick sedan tillbaka till min plats.
18 apr, 2013 16:16
|
|
Borttagen
|
Två tjejer kœm fram mot mig.
-Är du den nye?? Frågade den ena.
-Ja. Svarade jag lite kaxigt.
18 apr, 2013 16:18
|
|
Borttagen
|
''Jaha. Kul för dig då'' Sa Alicia och vände på klacken och Emma följde efter. Jag suckade ännu djupare och tog fram min bok. Då hörde jag att dörren till kapprummet öppnades och flera i klassen klev in.
18 apr, 2013 16:22
|
|
Borttagen
|
Jag gick mot klassrummet.
18 apr, 2013 19:46
|
|
Borttagen
|
Jag böjde mig ner över min bänk. Gud vad jag var trött. Jag hade fått hjärnsläpp och var inte alls taggad på skolan. Om bara dagen kunde gå fort... bara jag fick gå hem, vila några timmar och sedan gå ut och se på bio. Kanske bäst att få den här dagen överstökad.
26 apr, 2013 19:42
|
|
Borttagen
|
Jag gick in i klassrummet och några sekunder senare kom läraren. Alla satt på sina platser och dom flesta kollade på mig.
-Jha. Du är den nya killen? Frågade läraren.
-Mm. Svarade jag.
-Ja, men kan du berätta något om dig då? Sa läraren.
-Jag heter Alex, min morsa heter Tina. Jag hatade att kalla henne morsa eller mamma.
-... Och en farsa som heter Stefan. Sa jag. Det lät som en rutin jag tränat in och jag sa det utan känslor. Jag hade gjort det förut.
-Jaha. Då kan du gå och sätta dig där brevid... Sally. Sa läraren.
Sally bar tjejen i kapprummet. Den där tjejen som jag störde mig på. Jag gissar att det här var en av de saker som hon önskade minst.
Jag gick mot hennes bänk och den tomma brevid. Jag sätter mig ner och hånler/flinar mot henne.
6 maj, 2013 19:26
|
|
Borttagen
|
Jag stirrade på hanns flin och vände genast bort blicken. Jag kollade ut på skolgården och tittade på några barn som lekte... Är de knäppa? De kommer ju ramla ner från det jädra berget vilken sekund som helst. Idiotiska småungar. När det blev för tröttsamt och kanske lite misstänksamt började jag leka med mitt pennskrin, dra fram och tillbaka med kedjan istället.
6 maj, 2013 19:40
|
|
Borttagen
|
Hon höll på med kedjan på sitt pennskrin. Jag blev faktiskt inte så irriterad på det.
-Lägg av! Väste jag endå.
6 maj, 2013 19:51
|
Du får inte svara på den här tråden.