Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Musik som hjälpt er!

Forum > Off Topic > Musik som hjälpt er!

1 2 3 4 5 6
Användare Inlägg
Denfantastiskafiisken
Elev

Avatar


Tidigare så hade jag en ganska så urkass självbild, typ i " ja men det är väl klart att ingen vill va med mig, jag är ju så helvetes jävla fuuuuuul!"-stuket.
Men så, en dag för kanske tre år sedan så hittade jag ett band kallat Mimikry, och efter att ha börjat lyssna på detta fantastiska band i kanske någon månad så råkade jag snubbla över deras underbara låt "Jag kan förstå det nu". Det var då denna låt som lyckades förbättra hela min självbild i ett svep, plötsligt tyckte jag inte att jag var så förskräckligt ful och dålig längre, och jag kunde till sist släppa allt som folk på skolor jag tidigare gott sagt till mig, för det var helt enkelt först då jag fattade hur fel de hade haft. ^_^


Tror det finns, finns en risk att vi aldrig kommer förstå
Tror det är fel saker vi jobbar på
För vi blir fler och fler som vill ha mer och mer
Vi vill se bättre ut då får vi bättre skjut
Vi vill ha mer utav den varan som säljer bäst

Jag är påverkbar så jag stannar kvar
Men jag tror jag har
Kommit längre nu än någonsin förut
Hittat några svar

Jag kan inte se er om jag inte ser på mig själv
Jag kan inte se er om jag inte ler åt mig själv

Jag kan förstå det nu,
jag kan förstå det nu
jag kan förstå det nu,

Finns en chans finns en liten chans att titta i spegeln idag
Och se igenom det ansikte som är jag?
Om jag kan glömma av alla yttre krav
Då kan jag bli som er som går omkring och ler
Vi kan skina tillsammans kan bli fler och fler

Skönhetsideal blir inte längre krav
Och all fin reklam
Når inte fram till mig jag kan tacka nej
Dansar på dess grav

För när jag ser mig omkring förstår jag hur vackra vi är
Ja när jag ser mig omkring så skiner alla här

Jag kan förstå det nu
jag kan förstå det nu
jag kan förstå det nu

Ännu påverkbar men jag tror jag har
Hittat nya svar
Har saktat ner, ser så mycket mer
Jag kan kliva av

Nu när jag ser mig omkring förstår jag hur vackra ni är
Ja när jag ser mig omkring förstår jag hur vacker jag är

Jag kan förstå det nu
jag kan förstå det nu
Jag
kan
förstå
det
nu.



Några andra låtar som får mig på bättre humör vit tex vardagsdepp ät Mimikrys "Mer av mig" och "kom och dansa lite" samt underbara Lokes "ADHD" "En dag i livet" och "Freaks och original"
Underbar musik som alltid gör mig lite gladare. ♥

"Vi är människor med huvuden av glas; Vi är gjorda för kärlek, inte hat" -Cirkus miramar

9 jun, 2014 22:07

Borttagen

Avatar


Inget har hjälpt mig lika mycket som Emil Jensens musik. Det har alltid varit en tröst när jag varit olyckligt kär, haft framtidsångest eller varit ledsen för något annat.

Gillar de flesta låtar men några jag lyssnat på mest i detta syfte är:

Växlande molnighet
Spelar stor roll
Kom hem som nån annan
Ghana mot Italien
På rymmen från flykten
Jorden runt i motvind
Telefonkiosk
Gått mig i blodet
Inte vackrast i världen

Och jag måste precis som föregående talare även nämna Loke, hans "Expojkvännens sång" hjälpte mig jättemycket när jag skulle komma över en kille som dumpat mig! Bästa komma över en dumpning-låten!!

9 jun, 2014 22:17

Epiphany
Elev

Avatar


Ralph McTell - Streets of London

9 jun, 2014 22:24

HuffiePuffie
Elev

Avatar


Demons av Imagine Dragons.
För när jag blir irriterad, så brukar jag känna mig som en demon helt plötsligt. Så låten får mig att förstå min irriterande humör bättre vilket får mig att sluta vara så himla irriterad och försöka tänka på något annat.

Har en del favoritdelar ut låten, blandannat:

I wanna hide the truth
I wanna shelter you
But with the beast inside
There’s nowhere we can hide


No matter what we breed
We still are made of greed
This is my kingdom come
This is my kingdom come



When you feel my heat
Look into my eyes
It’s where my demons hide
It’s where my demons hide
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
It’s where my demons hide

10 jun, 2014 21:28

Borttagen

Avatar

+1


När jag känner mig ensam brukar jag lyssna/sjunga på "the call" från Prins Caspian (andra Narniafilmen)
*skriver första delen (av tre) ur minnet*

It started out as a feelig
Which then grew into a hope
which then turned into a quiet thougth
which turned into a quiet Word
and then that Word grows louder and louder
'til it was a battle cry

I'll come back
When you call me
No need to say goodbye

11 jun, 2014 18:34

Fellrendión
Elev

Avatar



+ en hel del andra låtar av Avril.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

16 okt, 2014 21:48

3m3li3
Elev

Avatar


Jag lyssnar mycket på The Ark, och deras låtar och texter fungerar både om man är glad eller ledsen.
Men en speciell låt, som jag när jag först hörde den bara tyckte var jättekonstig men som hjälpt mig senare, är Tell me this night is over. Jag började lyssna på den i en depperiod, och texten satte på något sätt ord på mina känslor...

17 okt, 2014 01:18

Klaestron
Elev

Avatar


Mimikry, KSMB och Charta 77 är de band jag primärt lyssnar på när jag mår kasst!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2F564x%2F4a%2F10%2Ff9%2F4a10f99507e48014ce9db27cf1e40511.jpg https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2F564x%2F66%2Fce%2Fb8%2F66ceb8910643dcb428de33c43ddbc4fa.jpg

17 okt, 2014 06:52

Borttagen

Avatar


All musik från Jason Mraz får alltid mig att bli glad ^^ ni borde testa, de mest peppande låtarna är "The freedom song" och "Living in the moment" sht, det får verkligen en att inse att livet är sjukt värt att leva c:

17 okt, 2014 08:27

Jessica Tonks
Elev

Avatar


Många låtar utav gruppen Hurts har påverkat mig. Även om texten kan vara sorgliga nästan ibland så tycker jag fortfarande att de är bra. De liksom förstår mig och är så vackra att man bara koncentrerar sig på dem!

Deras låt Help:
Take my hand and lead the way
Out of the darkness and into the light of the day
And take me somewhere I'll be safe
Carry my lifeless body away from the pain

'Cause I know what I've been missing
And I know that I should try
But there's hope in this admission
And there's freedom in your eyes

And we cry away

I'm sick and tired of being afraid
If I cry anymore then my tears will wash me away
But when I hear you call my name
I whisper the word that I never thought I'd ever say

And I hope to God you'll listen
And you'll keep me safe from harm
'Cause I found what I was missing
When I fell into your arms

And we cry away

I can feel the darkness coming
And I'm afraid of myself
Call my name and I'll come running
'Cause I just need some help



Speciellt den här delen får mig nästan att gråta för att den är så fin:
I can feel the darkness coming
And I'm afraid of myself
Call my name and I'll come running
'Cause I just need some help

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.picasion.com%2Fgl%2F71%2F1SJS.gif

17 okt, 2014 18:24

1 2 3 4 5 6

Forum > Off Topic > Musik som hjälpt er!

Du får inte svara på den här tråden.