Musik som hjälpt er!
Forum > Off Topic > Musik som hjälpt er!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Denfantastiskafiisken
Elev |
Tidigare så hade jag en ganska så urkass självbild, typ i " ja men det är väl klart att ingen vill va med mig, jag är ju så helvetes jävla fuuuuuul!"-stuket.
Men så, en dag för kanske tre år sedan så hittade jag ett band kallat Mimikry, och efter att ha börjat lyssna på detta fantastiska band i kanske någon månad så råkade jag snubbla över deras underbara låt "Jag kan förstå det nu". Det var då denna låt som lyckades förbättra hela min självbild i ett svep, plötsligt tyckte jag inte att jag var så förskräckligt ful och dålig längre, och jag kunde till sist släppa allt som folk på skolor jag tidigare gott sagt till mig, för det var helt enkelt först då jag fattade hur fel de hade haft. ^_^ Tror det finns, finns en risk att vi aldrig kommer förstå Tror det är fel saker vi jobbar på För vi blir fler och fler som vill ha mer och mer Vi vill se bättre ut då får vi bättre skjut Vi vill ha mer utav den varan som säljer bäst Jag är påverkbar så jag stannar kvar Men jag tror jag har Kommit längre nu än någonsin förut Hittat några svar Jag kan inte se er om jag inte ser på mig själv Jag kan inte se er om jag inte ler åt mig själv Jag kan förstå det nu, jag kan förstå det nu jag kan förstå det nu, Finns en chans finns en liten chans att titta i spegeln idag Och se igenom det ansikte som är jag? Om jag kan glömma av alla yttre krav Då kan jag bli som er som går omkring och ler Vi kan skina tillsammans kan bli fler och fler Skönhetsideal blir inte längre krav Och all fin reklam Når inte fram till mig jag kan tacka nej Dansar på dess grav För när jag ser mig omkring förstår jag hur vackra vi är Ja när jag ser mig omkring så skiner alla här Jag kan förstå det nu jag kan förstå det nu jag kan förstå det nu Ännu påverkbar men jag tror jag har Hittat nya svar Har saktat ner, ser så mycket mer Jag kan kliva av Nu när jag ser mig omkring förstår jag hur vackra ni är Ja när jag ser mig omkring förstår jag hur vacker jag är Jag kan förstå det nu jag kan förstå det nu Jag kan förstå det nu. Några andra låtar som får mig på bättre humör vit tex vardagsdepp ät Mimikrys "Mer av mig" och "kom och dansa lite" samt underbara Lokes "ADHD" "En dag i livet" och "Freaks och original" Underbar musik som alltid gör mig lite gladare. ♥ "Vi är människor med huvuden av glas; Vi är gjorda för kärlek, inte hat" -Cirkus miramar 9 jun, 2014 22:07 |
|
Borttagen
|
Inget har hjälpt mig lika mycket som Emil Jensens musik. Det har alltid varit en tröst när jag varit olyckligt kär, haft framtidsångest eller varit ledsen för något annat.
Gillar de flesta låtar men några jag lyssnat på mest i detta syfte är: Växlande molnighet Spelar stor roll Kom hem som nån annan Ghana mot Italien På rymmen från flykten Jorden runt i motvind Telefonkiosk Gått mig i blodet Inte vackrast i världen Och jag måste precis som föregående talare även nämna Loke, hans "Expojkvännens sång" hjälpte mig jättemycket när jag skulle komma över en kille som dumpat mig! Bästa komma över en dumpning-låten!! 9 jun, 2014 22:17 |
|
Epiphany
Elev |
Ralph McTell - Streets of London
9 jun, 2014 22:24 |
|
HuffiePuffie
Elev |
Demons av Imagine Dragons.
För när jag blir irriterad, så brukar jag känna mig som en demon helt plötsligt. Så låten får mig att förstå min irriterande humör bättre vilket får mig att sluta vara så himla irriterad och försöka tänka på något annat. Har en del favoritdelar ut låten, blandannat: I wanna hide the truth I wanna shelter you But with the beast inside There’s nowhere we can hide No matter what we breed We still are made of greed This is my kingdom come This is my kingdom come When you feel my heat Look into my eyes It’s where my demons hide It’s where my demons hide Don’t get too close It’s dark inside It’s where my demons hide It’s where my demons hide 10 jun, 2014 21:28 |
|
Borttagen
|
När jag känner mig ensam brukar jag lyssna/sjunga på "the call" från Prins Caspian (andra Narniafilmen)
*skriver första delen (av tre) ur minnet* It started out as a feelig Which then grew into a hope which then turned into a quiet thougth which turned into a quiet Word and then that Word grows louder and louder 'til it was a battle cry I'll come back When you call me No need to say goodbye 11 jun, 2014 18:34 |
|
Fellrendión
Elev |
16 okt, 2014 21:48 |
|
3m3li3
Elev |
Jag lyssnar mycket på The Ark, och deras låtar och texter fungerar både om man är glad eller ledsen.
Men en speciell låt, som jag när jag först hörde den bara tyckte var jättekonstig men som hjälpt mig senare, är Tell me this night is over. Jag började lyssna på den i en depperiod, och texten satte på något sätt ord på mina känslor... 17 okt, 2014 01:18 |
|
Klaestron
Elev |
17 okt, 2014 06:52 |
|
Borttagen
|
All musik från Jason Mraz får alltid mig att bli glad ^^ ni borde testa, de mest peppande låtarna är "The freedom song" och "Living in the moment"
17 okt, 2014 08:27 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Många låtar utav gruppen Hurts har påverkat mig. Även om texten kan vara sorgliga nästan ibland så tycker jag fortfarande att de är bra. De liksom förstår mig och är så vackra att man bara koncentrerar sig på dem!
Deras låt Help: Take my hand and lead the way Out of the darkness and into the light of the day And take me somewhere I'll be safe Carry my lifeless body away from the pain 'Cause I know what I've been missing And I know that I should try But there's hope in this admission And there's freedom in your eyes And we cry away I'm sick and tired of being afraid If I cry anymore then my tears will wash me away But when I hear you call my name I whisper the word that I never thought I'd ever say And I hope to God you'll listen And you'll keep me safe from harm 'Cause I found what I was missing When I fell into your arms And we cry away I can feel the darkness coming And I'm afraid of myself Call my name and I'll come running 'Cause I just need some help Speciellt den här delen får mig nästan att gråta för att den är så fin: I can feel the darkness coming And I'm afraid of myself Call my name and I'll come running 'Cause I just need some help
17 okt, 2014 18:24 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen