Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

MEN VAAA?

Forum > Harry Potter > MEN VAAA?

1 2 3 4
Användare Inlägg
soratanaka
Elev

Avatar


Skrivet av Rowena:
Jag är återigen lite förvirrad.

Draco är ju ägaren av fläderstaven efter Dumbledore, för han gör ju den där experiarmus ( hur de stavas ... ) Och ja, sen

Spoiler:
Tryck här för att visa!dödar Voldemort (nagini) Snape för att bli ägaren av staven. Sen när Harry och Voldy fightas så vinner ju Harry för trollstaven funkar inte för Voldemort. Men han kunde ju sätta eld på sorteringshatten .... Asså va?

Och sen så blir Harry ägaren av fläderstaven fastän det är Draco som fortfarande är det. Så två failsaker jag inte fattar ._.

Spoiler:
Tryck här för att visa!Tänk dig till exempel att Voldemort inte har "sin" stav. Den trollstav som valde honom. Då fungerar den ju inte lika bra som en stav som valt trollkarlen. Således känner jag att logiken till varför Voldemort inte kan använda staven är ganska klar. Voldemort kan använda sig av mer eller mindre trollformler, men inte lika bra som han skulle ha gjort med sin första trollstav.

Sedan förstår jag inte riktigt de andra sakerna du nämnde. Voldemort kände antagligen att om han beordrar Nagini att döda Snape, så skulle det ändå vara han som dödar Snape och således bli ägaren av staven. Voldemort är ju i tron att Snape är ägaren av staven eftersom han dödade Dumbledore.

Och eftersom det är Draco som är den riktiga ägaren av staven så blir Harry nästa ägare när han avväpnar och tar Dracos trollstav senare i DH.

Hope I made som sense!

"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people."

20 mar, 2011 21:27

Rowena
Elev

Avatar


Aaaa.

Spoiler:
Tryck här för att visa!Jag fattar att Dravo blir ägaren. Att små besvärelser fungerar när Voldy tror han dödar ägaren till fläderstaven .. Men det förklarar inte att Harry är ägaren eftersom han tog ju Dracos stav ur hans hand! Inte fläderstaven...

Forumsignaturen kan inte visas just nu. Försök igen senare.

21 mar, 2011 17:58

Borttagen

Avatar


Skrivet av Snövinge:
Så här skulle jag beskriva det:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Draco besegrar Dumbledore med expeliarmus i Astronomitornet och blir fläderstavens herre.
Sen besegrar Harry Draco i Malfoys Herrgård och blir herre över fläderstaven.

Så därför kan inte Voldemort använda fläderstaven till att döda Harry, eftersom den inte vill döda sin herre.

I övrigt fungerar fläderstaven för Voldemort, men inte bättre än hans vanliga, eftersom han aldrig var dess herre.
Och det var inte Snape heller.


Ja, så var det nog.

21 mar, 2011 18:18

superman
Elev

Avatar


Skrivet av Rowena:
Aaaa.

Spoiler:
Tryck här för att visa!Jag fattar att Dravo blir ägaren. Att små besvärelser fungerar när Voldy tror han dödar ägaren till fläderstaven .. Men det förklarar inte att Harry är ägaren eftersom han tog ju Dracos stav ur hans hand! Inte fläderstaven...

jag tror det räcker att man besegrar fläderstavens herre. fast är inte säker, har aldrig riktigt förstått det här!

21 mar, 2011 18:58

MollyWeasley
Elev

Avatar


Ni har räddat mig jag har alltid undrat även om jag fortfarande inte fattar helt.
Och bara så att jag har det klart framför mig,När Harry "dör" dör väl egentligen bara voldermorts själ som lever i Harry.Eller?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi58.tinypic.com%2F25poncz.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi59.tinypic.com%2F2sb0dmr.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi59.tinypic.com%2F2vultav.gif(click and drag)

21 mar, 2011 19:46

superman
Elev

Avatar


Skrivet av MollyWeasley:
Ni har räddat mig jag har alltid undrat även om jag fortfarande inte fattar helt.
Och bara så att jag har det klart framför mig,När Harry "dör" dör väl egentligen bara voldermorts själ som lever i Harry.Eller?

japp, så är det
sån kliché egentligen att han dog men sen typ återupplivades!

21 mar, 2011 20:22

Fot
Elev

Avatar


Skrivet av Snövinge:
Så här skulle jag beskriva det:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Draco besegrar Dumbledore med expeliarmus i Astronomitornet och blir fläderstavens herre.
Sen besegrar Harry Draco i Malfoys Herrgård och blir herre över fläderstaven.

Så därför kan inte Voldemort använda fläderstaven till att döda Harry, eftersom den inte vill döda sin herre.

I övrigt fungerar fläderstaven för Voldemort, men inte bättre än hans vanliga, eftersom han aldrig var dess herre.
Och det var inte Snape heller.

21 mar, 2011 21:32

TheOneHeEverFeared
Elev

Avatar


det är komplicerat men genomtänkt minsta detalj, underbart om ni frågar mig

until the very end.

22 mar, 2011 11:32

superman
Elev

Avatar


Skrivet av TheOneHeEverFeared:
det är komplicerat men genomtänkt minsta detalj, underbart om ni frågar mig

håller med. jag blev tvungen att skumma igenom dom sista kapitlena igen innan jag fattade

22 mar, 2011 13:21

pix
Elev

Avatar


Haha, grymt krångligt :o

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi54.tinypic.com%2F2rr8ilu.gif

22 mar, 2011 15:57

1 2 3 4

Forum > Harry Potter > MEN VAAA?

Du får inte svara på den här tråden.