Luna en Rawenclaw ?
Forum > Harry Potter > Luna en Rawenclaw ?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
PureSlytherin
Elev |
Ginny säger ju att Luna är ravenclaware när Harry träffar henne för första gången på Hogwartsexpressen. ^^
25 feb, 2013 22:06 |
|
joel dumbledore
Elev |
jag har altid vetat de sen jag läste feman
Join the dark side, we have cookies. :D 26 feb, 2013 06:48 |
|
Marsvinsälskaren!
Elev |
Det framgår inte så tydligt i 1:an,2:an,3:an och 4:an men i 5:an och 6:an framgår det väldigt tydligt!
26 feb, 2013 08:03 |
|
Zendaya
Elev |
Skrivet av themarauder: Som typ jag när Snape dog... Jag fattade typ inget när Harry kollade i hans minnen så jag fattar inte varför så många gillar Snape. :pSkrivet av Zendaya: Hahaha, jag nappade direkt på att hon var en ravwnclaware. Så jag vet inte hur du missade det... Ibland så kan man typ lyckas "ignorera" fakta, för man får upp en bild i huvudet som är så stark! =) Har själv gjort det med andra karaktärer och speciellt platser. 26 feb, 2013 08:24 |
|
tove_primrose
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av tove_primrose: Japp men Rawnclaw är inte kännt för att vara ett broderligt elevhem, när jag blev sorterad till Slyherin på pottermore så stod det typ så här: we Slytherins look after our own – which is more than you can say for Ravenclaw. Apart from being the biggest bunch of swots you ever met, Ravenclaws are famous for clambering over each other to get good marks, whereas we Slytherins are brothers Men samtidigt så står det så här i Ravenclaws välkomstbrev: "But geniuses are often out of step with ordinary folk, and unlike some other houses we could mention, we think you’ve got the right to wear what you like, believe what you want, and say what you feel. We aren’t put off by people who march to a different tune; on the contrary, we value them!" Och så här: "If I had a criticism, I’d say Gryffindors tend to be show-offs. They’re also much less tolerant than we are of people who are different; in fact, they’ve been known to make jokes about Ravenclaws who have developed an interest in levitation, or the possible magical uses of troll bogies, or ovomancy, which (as you probably know) is a method of divination using eggs. " Enligt Ravenclaws välkomstbrev borde ovanliga individer som Luna snarare något av en tillgång; de värdesätter tydligen excentriska individer och är väldigt toleranta när det kommer till folk med lite konstiga idéer. Detta framkommer dock inte i böckerna då det verkar som om Luna är ganska utstött och mobbad just för att hon är underlig. Ganska konstigt, tycker jag. Att Ravenclaw är det enda elevhemmet som inte värdesätter lojalitet är dock sant! Kanske därför ingen riktigt ser till att Luna kommer in i gemenskapen...? Äsch, vet inte. aaa Jag trodde först att Luna inte brydde sig så mycket att hon var ensam, men sen i bok 6 tror jag så sa hon typ: jag gillade DA, det var som att ha vänner Sen tycker jag det är lite knäppt att alla välkomst brev på Pottermore dissar dom andra elevhemmen :p mitt dissade Rawnclaw och sa att Gryffindor var wannabe Slytherin 27 feb, 2013 09:26 |
|
Borttagen
|
*nära att svimma*
Ravenclaw? Jag trodde hon var i Gryffindor. 27 feb, 2013 12:41 |
|
Borttagen
|
tove_primrose - Jo, tycker också synd om Luna.
Haha, jag gillar faktiskt att det snackas lite skit om andra elevhem i välkomstbreven. "Wannabe Slytherins" var ju klockrent, hehe. Liite rivalitet får det minsann vara! 27 feb, 2013 16:54 |
|
expulso
Elev |
jag tror aldrig jag varit osäker på att hon varit något annat än Ravenclaw, i filmerna så ser man ganska tydligt att hennes klädnad är blå där gryffindorarna har röd tex.
27 feb, 2013 17:59 |
Forum > Harry Potter > Luna en Rawenclaw ?
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen