Selena Gomez på Hogwarts~SV
Forum > Fanfiction > Selena Gomez på Hogwarts~SV
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Tjooohoooo!
13 feb, 2013 16:29 |
|
Winny Geasley
Elev |
Ny läsare, superbra!
13 feb, 2013 18:22 |
|
Borttagen
|
Ok, observera att det kan bli stavfel, eftersom jag är inne på IPaden. Okok?
~ Kapitel 2 Selena såg sig förvirrat omkring. Professor Dumbledore hade sagt att det skulle finnas ett litet hörnrum, där namnet "Den läckande kitteln" skulle finnas. Efter ett tag såg hon den. Där inne var det fullt med folk. Selena kollade särskilt mycket på en stor man med en pojke med korpsvart hår vid sin sida. Hon gick försiktigt efter dem. De kom fram till en stenmur. Den store mannen och pojken hade inte märkt henne. Den stora mannen slog på några stenar och stenmuren öppnades. Selena kunde inte hålla tillbaka ett flämt, men mannen och pojken märkte henne inte. "Välkommen Harry, till diagongränden" sa den store mannen med en mörk röst. Selena bara gapade. Hon hade aldrig sett så mycket folk på en och samma plats. Den store mannen gick iväg och pojken lämnades ensam. Selena tog modet till sig och gick fram till pojken. "Hej jag heter Selena Gomez" sa hon och sträckte fram handen. "Harry Potter" sa pojken, "är du Marie Gomez barn?" Selena nickade. Harry gapade. "Är det något speciellt med henne?" frågade Selena osäkert. "Hon är ju jätte berömd" sa Harry och sträckte på sig. "Du jag tänkte eftersom vi båda är nya typ, så kan vi väl typ göra sällskap?" frågade Selena och log. Harry nickade ivrigt. "Ska vi gå in där" frågade han och pekade på en stor byggnad som var vit. "Gringotts" läste Selena och kisade med ögonen. "Ja visst" När de hade hämtat sina pengar satte de fart mot en butik som hette Flourish & Blotts, där köpte de alla böcker som behövdes inför läsåret. Sen ville Harry ta en glass och Selena höll genast med, det var stekhett och hon längtade efter en kall jordgubbsglass. Harry fick en gratis, och Florean, han som stod i glasståndet bjöd Selena också. Det var den godaste glassen Selena hade ätit i hela sitt liv. 13 feb, 2013 18:36 |
|
Borttagen
|
Bra! Inga stavfel som jag hitta iaf!
13 feb, 2013 18:39 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Bra! Inga stavfel som jag hitta iaf! Vad bra då! Jag var lite nervös för att ni inte skulle kunna förstå om jag råkade göra ett fel 13 feb, 2013 19:09 |
|
Borttagen
|
Jag är typ ALLTID inloggad på ipaden jag är det nu^^
13 feb, 2013 19:12 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Jag är typ ALLTID inloggad på ipaden jag är det nu^^ Ok 13 feb, 2013 19:12 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Jag är typ ALLTID inloggad på ipaden jag är det nu^^ Jag också. Awesome kap! 13 feb, 2013 21:03 |
|
Ida Ginny Lovegood
Elev |
13 feb, 2013 21:11 |
|
Borttagen
|
Tack Cilla Black och Ida Ginny Lovegood
14 feb, 2013 07:38 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen