Voldemorts hemlige son [SV]
Forum > Fanfiction > Voldemorts hemlige son [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Lily_Evans
Elev |
bara du verkligen skriver i mån blir åtminstånne jag glad!
Jag är ett horokruxfolk. 12 mar, 2011 23:15 |
|
Knizzlare
Elev |
Nu kommer kapitel 3 och jag är på g med kapitel 4
Kapitel 3 Philip tyckte det var skrämmande, att vara med Lord Voldemort, ensam, i ett rum, kanske hade han ändrat sig, och Nagini väntade där inne på sin middag. ”Okej...” sa Philip tyst. Hjärtat började bulta lite snabbare men han följde efter Voldemort, ingen Nagini, han var lättad, men inte helt lugn ännu, för han visste ju inte vad Voldemort skulle göra, möjligen dra fram trollstaven och säga ”Avada kedavra!”. ”Sätt dig.” sa Voldemort. Philip satte sig i en grön, hög och stor fåtölj. Voldemort vände sig så att Philip tittade på hans rygg. ”Som du kanske har förstått, så är du min lärling, du ska vara min son, eftersom jag inte har någon son och du inte har någon far, så det passar bra, så jag inte behöver slösa mina krafter på att döda, dina föräldrar om du skulle ha några, om jag dör så vill jag att du ska ta över efter mig, det var det jag ville säga.” sa Voldemort. Philip ville skrika, jag vill inte, jag vill inte, hjälp, hjälp mig någon, men det kunde han inte, han var under Voldemorts makt, och om han skulle göra så skulle Voldemort nog dra fram trollstaven. ”Och, du kan nog ta Dracos rum..” började Voldemort. ”Nej, nej, jag kan sova vartsomhelst...” sa Philip, om han skulle bo här, så ville han ju inte bli ovän med Draco. ”Jag menade inte att du skulle ta över det, du kan sova i hans garderob eller på golvet, fråga Draco var det passar.” sa Voldemort. Han vände sig om och skrattade och pekade på dörren. Philip småsprang ut, upp och in i Dracos rum. Dracos mamma var där och kramade Draco god natt. ”Ohyfsade unge! Knacka på dörren innan du kommer in!” sa Dracos mamma. Philip gick ut, han knackade svagt. ”Kom in, Philip.” sa Draco. ”Ursäkta, men, var ska jag sova?” frågade Philip. ”Om jag skulle bestämma skulle du sova på gatan...” mumlade Dracos mamma. ”Du kan sova var du vill.” sa Draco. Dracos mamma gick ut ur rummet och Philip lade sig på det hårda golvet. Han tyckte inte det var särskilt bekvämt och han hade massvis att tänka på så han skulle nog inte somna så snart. Han tänkte på om han hade föräldrar, en mor, en far, vart var dom då? Varför hade dom lämnat honom på gatan. Han hade ju haft paret som också brukade sova där och se efter honom, men de var ju bara snälla och tog hand om det ensamma barnet på gatan där de också brukade sova. Efter ett långt tag så somnade Philip. ![]()
13 mar, 2011 12:34 |
|
Lily_Evans
Elev |
AWSOME!!!! MORE MORE!!
Jag är ett horokruxfolk. 13 mar, 2011 12:49 |
|
Knizzlare
Elev |
Taaackk
Här är.... Kapitel 4 Han satte sig upp på golvet, Draco var inte där, men någon knackade på dörren och kom in. Det var husalfen. ”Du har post, herr Philip.” sa husalfen och räckte fram ett brev. ”Du kan kalla mig Philip, jag behöver inte kallas herr eller sir eller någonting sådant.” sa Philip och log mot husalfen ”Och förresten, tack så väldigt mycket för maten igår, jag har inte ätit så god mat på jättelänge.” sa Philip och tog emot brevet. Husalfen sa varsågod och gick ut ur rummet. Philip öppnade brevet. Han, Philip, den hemlöse pojken, numera Lord Voldemorts son, hade blivit accepterad till att börja på Hogwarts. Philip tjöt av lycka. Draco kom in i rummet. ”Accepterad till Hogwarts? Jag är ju självklart också det, och jag och mina föräldrar ska till diagongränden imorgon.” sa Draco nöjt. ”Men j..jag då?” frågade Philip försiktigt. ”Ja, du måste ju såklart också följa med, eftersom mina föräldrar är Voldemorts anhängare, och du är hans så kallade son.” sa Draco och log, inte ett snällt leende, men heller inget elakt, någonting där mitt emellan. Philip höll in ännu ett glädjetjut. Han tänkte att det var bäst att packa, men han hade ju ingenting att packa. ”Du kan få mina gamla kläder och lite sånt, så du har något att packa med.” sa Draco. Plötsligt stod Dracos mamma bakom Draco och kramade och kysste honom. ”Åh, min fantastiska, söta, framgångsrika, perfekta son.” sa hon. Philip skulle helst vilja att Dracos mamma var så till honom också, men det kunde han ju inte begära. Efter ett par tusen till kramar och kyssar så var Draco fri och han plockade ut gamla kläder och la dom i en hög och han gav honom en koffert också. Philip packade in kläder och sånt men han sparade också plats till böcker och sånt. Snart var de kväll, och de åt middag och sen gick Draco och Philip till Dracos rum och sov. Philip på golvet och Draco på sängen. Den natten somnade Philip inte heller fort, han var så ivrig, Hogwarts! Efter ett långt tag, somnade han, men inte ledsen utan lycklig, det var den bästa dagen i hela hans liv, eller nej, det skulle bli det, den första dagen på Hogwarts! ![]()
13 mar, 2011 12:53 |
|
Lily_Evans
Elev |
Jätte bra!! MORE!!
Jag är ett horokruxfolk. 13 mar, 2011 19:30 |
|
jan
Elev |
13 mar, 2011 19:33 |
|
Knizzlare
Elev |
13 mar, 2011 19:41 |
|
jan
Elev |
13 mar, 2011 19:43 |
|
Knizzlare
Elev |
Det händer inte så mycket i det här kapitlet, men, ja ^^
Här är.... Kapitel 5 Philip vaknade, idag var dagen, inte den stora dagen, men dagen före stora dagen, dagen som var en förberedelse för stora dagen. De skulle till diagongränden, köpa trollstav, och uggla, katt eller padda, böcker, kittel, klädnad, allt som en Hogwartselev kan behöva! Sen skulle de äta och dricka pumpasaft och det skulle bli en helt perfekt dag! Han gick upp och skakade på Draco. ”Vi ska till diagongränden! Är det inte kul! Är det inte perfekt! Det kommer bli den mest perfekta dagen! Ska du köpa en uggla, katt eller padda?” Philip pladdrade på. ”Ta de lugnt, jag ska väl köpa en uggla, mamma vill nog det så att jag kan skriva till henne, hon förstår inte att jag kommer vara upptagen..” började Draco. ”Ja, exakt, om man får brevet så att man får börja på Hogwarts måste man ju göra sitt bästa med skolan och...” sa Philip men Draco avbröt och sa: ”Jag menade inte med skolan, vad vill du bli, egentligen, en Ravenclaware? Jag kommer vara upptagen med mina vänner och att göra spratt, idiot.” sa Draco. Men Philip tyckte ju att det var en ära, han förstod inte varför Draco liksom, tyckte att det var väl självklart att han skulle få brevet. ”Mamma och pappa vill egentligen sätta mig på en bättre skola, men det får väl bli Hogwarts.” sa Draco. ”Dags att åka!” ropade familjen Malfoys husalf. Draco och Philip gick ned för trappan. Voldemort skulle såklart stanna hemma. Lucius kastade flampulvret, sa ”Diagongränden!” och hoppade in. Narcissa kastade flampulvret, sa ”Diagongränden!” och hoppade in. Draco kastade flampulvret, sa ”Diagongränden!” och hoppade in. Philip likaså. ![]()
13 mar, 2011 20:27 |
|
Lily_Evans
Elev |
Super duper mega bra!! Meer!!
Jag är ett horokruxfolk. 13 mar, 2011 20:29 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen