Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Smeltings VS Hogwarts

Forum > Fanfiction > Smeltings VS Hogwarts

1 2 3 4 ... 6 7 8
Användare Inlägg
lily, luna
Elev

Avatar


Superbra bevakar

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.picasion.com%2Fgl%2F76%2F2TY7.gif 

11 feb, 2013 20:39

Borttagen

Avatar


Bra!

11 feb, 2013 20:49

Siriusis
Elev

Avatar


Harry log lite
"Quidditch är en sport som har 4 olika 'roller' i laget, det är Jagarna,slagmännen,Vaktaren och Sökaren.

Varje lag består av sju spelare som flyger på kvastar. Det är tre jagare vars uppgift är att få klonken genom motståndarlagets tre målringar högt upp i luften. Klonken ger 10 poäng om den går igenom ringarna. De två slagmännens uppgift är att skydda det egna lagets spelare från att träffas av dunkare. Dunkarna är två svarta bollar som flyger omkring och försöker slå ned spelarna från sina kvastar. Slagmännen har slagträn som de använder för att rikta dunkarna mot motståndarlagets spelare. Vaktaren ska vakta målringarna; Om en jagare kastar klonken mot målringarna ska vaktaren vara där och fånga den. Och sist, men inte minst, sökaren, vars uppgift är att fånga den gyllene kvicken. Kvicken är en liten, gyllene boll med vingar, snabb som vinden. Den är mycket svår att se på långt håll, och susar runt i luften kring planen. När sökaren, oavsett hur lång tid matchen varit igång, lyckats fånga kvicken, räknas matchen som avslutad och sökarens lag får 150 poäng." sa Madam Hooch, hon började berätta vilka som är vilket i lagen och kom sedan till Gryffindor:

Lagkapten: Angelina Johnson
Jagare: Angelina Johnson,Katie Bell,Alicia Spinnet.
Slagmän: Fred Weasley, George Weasley
Vaktare: Ron Weasley
Sökare: Harry Potter.

Några Frågor?" hon kollade på mugglareleverna
"Bra, ni ska få se en Quidditchmatch om någon vecka"

Hai

16 feb, 2013 17:18

Borttagen

Avatar


Bra!!

16 feb, 2013 17:20

Borttagen

Avatar


bra

16 feb, 2013 17:21

Lillan Potter
Elev

Avatar


bra!!

16 feb, 2013 19:36

Nuna = Luna + Neville
Elev

Avatar


Meeeeera c:

16 feb, 2013 20:59

chokladgrodan:D
Elev

Avatar


Jättebra!!

*blink* Heeej...Jag antar att jag borde skriva nått här men tyvärr äger jag ingen fantasi. Så att'e...

16 feb, 2013 21:06

Siriusis
Elev

Avatar


Skriver mer imorgon :3

Hai

16 feb, 2013 21:31

Borttagen

Avatar


Awesome!

16 feb, 2013 21:33

1 2 3 4 ... 6 7 8

Forum > Fanfiction > Smeltings VS Hogwarts

Du får inte svara på den här tråden.