Stridsbesvärjelser eller vanliga? ;D
Forum > Harry Potter > Stridsbesvärjelser eller vanliga? ;D
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
milefjord
Elev |
jag tycker avada kedavra
8 jun, 2011 12:00 |
|
Borttagen
|
Accio är lätt grymmast!
8 jun, 2011 16:18 |
|
Elderwand
Elev |
8 jun, 2011 17:30 |
|
Fang
Elev |
Kan inte bestäma mig.
8 jun, 2011 18:05 |
|
felix felicis
Elev |
Jag gillar imperius-förbannelsen, inte för att jag vill utsätta människor för den, men den är cool.
Älskar alla!!!
8 jun, 2011 18:31 |
|
DeathDownAlex
Elev |
Vanliga kan nog vara mer nödvändiga om man tänker att
8 jun, 2011 18:45 |
|
seamus
Elev |
8 jun, 2011 19:01 |
|
Nymphadora Tonks!
Elev |
avada kedavra, den är cool.
Fast jag tycker att expecto patronum känns som min favotit. Den är så härlig på nåt sätt.
8 jun, 2011 19:04 |
|
Claus Ricardstone
Elev |
Vanliga tror jag
24 aug, 2012 16:17 |
|
Sirius Orion Black
Elev |
Jag tror att accio, lumos och reparo är mest användbara. Sen i strid (i alla fall i spelen) föredrar jag lamslå eller peficicus totalus (ursäkta felstavningen) Nackdelen med Pericius totalus är att det tar en halv evighet att uttala, och i en riktig strid eller en "på skoj duell" kommer man troligen att förlora om man använder det, just för att det tar så lång tid att uttala. Och tänk om man snubblar över någon bokstav och antingen får säga allt från början eller råkar ut för någon självorsakad olycka för att man uttalar det fel.
I would have died! I would have died rather than betray my friends 24 aug, 2012 16:21 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen