HP tatuering
Forum > Harry Potter > HP tatuering
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
NEWBORN
Elev |
7 mar, 2011 19:51 |
|
thechosenone
Elev |
Jag vill endå ha den på ett ganska diskret ställe, egentligen är jag inte mycket för tatueringar.. Det viktigaste för mig är just der symbolika (om det nu finns ett ord som heter så..)
Men folk verkar ha mycket fina och kreativa idéer, kul! On my way back home 7 mar, 2011 19:52 |
|
soratanaka
Elev |
@NEWBORN; Ah, förlåt, var nog smått otydlig där. Jag menade självfallet elevhemmens djurloggor, ah, ni fattar säkert.
@Chriszy; Korta av citaten om du tycker de är för långa. Exempelvis så har en jag känner tatuerat in "I am up to no good", och funderade över att lägga in ett "always" där emellan också, men beslutade sig för att inte ha det med. @thechosenone; Ändå* Haha, ja! Men skulderbladet är ett bra ställe. Handleden är också fint, men tror inte att direkt en trekant skulle passa där särskilt fint. Sure, om det blir perfekt, men personligen skulle jag lacka ur totalt om jag såg en trekant med ring och streck på min handled. Annars tycker jag vaden eller höftbenet passar bra. Dock borde du tänka på hur tatueringen placeras, om du lägger den på höftbenet. ;-) "We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people." 7 mar, 2011 19:56 |
|
thechosenone
Elev |
Ändå* ja! Självklart, alltid något
On my way back home 7 mar, 2011 19:59 |
|
NEWBORN
Elev |
@soratanaka, du behöver inte be om förlåtelse ^^. Jag skulle nog inte kunna välja vilken elevhemslog jag skulle ha och det känns lite skumt att ha alla fyra
7 mar, 2011 20:00 |
|
soratanaka
Elev |
@NEWBORN; Då kan du ju tatuera in HOGWARTS varav H, G, R och S är färgade i respektive elevhems färger. ;-) Själv funderar jag på att göra en mix av alla, exempelvis en orm vars kropp förvandlas till en lejonsvans med lite gulblekta vingar. Dock är jag inte alltför mycket för färgade tatueringar, men det beror ju på hur det blir! Är ej heller särskilt mycket för tatueringar, men så länge de betyder något för mig kan jag ta mig tiden att skaffa det.
"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people." 7 mar, 2011 20:03 |
|
NEWBORN
Elev |
@soratanaka, hehe är inte heller så mycket för färgade tatueringar.. Tycker att det ser så kladdigt ut xD. Men det var en bra ide att blanda alla djuren, det skulle nog bli väldigt snyggt! Är inte så mycket för tatueringar som bara ska se snygga ut, tycker inte heller om när folk har tatuerat hela armen eller ryggen med en massa bilder.. Men jag gillar när man tatuerar in något som betyder mycket för en. Och varje gång man ser det så påminns man om det.
7 mar, 2011 20:08 |
|
Chriszy
Elev |
åh.. lite sugen att tatuera in hogwartsexpressen på höften eller i svanken
I solemnly swear that I am up to no good. 7 mar, 2011 20:17 |
|
thechosenone
Elev |
Skrivet av Chriszy: åh.. lite sugen att tatuera in hogwartsexpressen på höften eller i svanken Häftigt! On my way back home 7 mar, 2011 20:19 |
|
NEWBORN
Elev |
Skrivet av Chriszy: åh.. lite sugen att tatuera in hogwartsexpressen på höften eller i svanken Det skulle vara jätte snyggt!Skulle isf ha den typ i slutet av svnken/ryggen och i början av höften. Hihi så den tuffar runt en^^
7 mar, 2011 20:20 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen