Finska böckerna
Forum > Harry Potter > Finska böckerna
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Haha, jag har läst en av böckerna. Hatar alla konstiga namn, typ Professori Kalkaros (Professor Snape), Professori McGarmiwa (Professor McGonnagall) osv. Glöm inte TYLYPAHKA! (Hogwarts) ;D ÅH JA! Just why, come on Finland what's wrong with you? Finnar (hostvihost) översätter ju allt till och med städer ex. Stockholm - Tukholma Det stör mig så sjukt mycket XD ja usch vi är ju äckliga okej nej men ändå liksom. min finskalärare sa typ "Jag tycker att det är trevligt att de översätter till så fina och roliga namn! Svenskarna är så lata och vill bara bli engelsmän allihop." HAHAHAHAHAHAH JAG DOG XD 11 jan, 2013 19:46 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Haha, jag har läst en av böckerna. Hatar alla konstiga namn, typ Professori Kalkaros (Professor Snape), Professori McGarmiwa (Professor McGonnagall) osv. Glöm inte TYLYPAHKA! (Hogwarts) ;D ÅH JA! Just why, come on Finland what's wrong with you? Finnar (hostvihost) översätter ju allt till och med städer ex. Stockholm - Tukholma Det stör mig så sjukt mycket XD ja usch vi är ju äckliga okej nej men ändå liksom. min finskalärare sa typ "Jag tycker att det är trevligt att de översätter till så fina och roliga namn! Svenskarna är så lata och vill bara bli engelsmän allihop." HAHAHAHAHAHAH JAG DOG XD AHAHAHAHA that's about right 11 jan, 2013 19:47 |
|
Pond
Elev |
Haha, aw. Dem ser.. Unika ut.
She's the queen of let's play, ALL HAIL TO THE MANGAMINX 11 jan, 2013 23:09 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Haha, jag har läst en av böckerna. Hatar alla konstiga namn, typ Professori Kalkaros (Professor Snape), Professori McGarmiwa (Professor McGonnagall) osv. Tack och lov för den svenska översättningen alltså... phew! 11 jan, 2013 23:30 |
|
Borttagen
|
Herregud! Det är inte ens likt! 7:e boken har ju Harry en jättestor näsa. (Ingen får ta illa upp)
11 jan, 2013 23:37 |
|
Sirius_Musta
Elev |
Jag bara ä l s k a r de finska omslagen! ♥ Har snart alla på finska också.
Och vadå finnar översätter allt? Och så Tukholma. Förstår inte.. Typ alla (iaf många) finska städer finns ju på svenska också. Det är väl helt naturligt?
12 jan, 2013 01:19 |
|
Dilly Weasley
Elev |
Orden är ganska som tex "Luihuinen"(slytherin), " Rohkelikko"( är inte säker hur man stavar, men...gryffindor), puuskupuh(Hufflepuff), Korpinkynsi(Ravenclaw)!
"Hm, you must be a Weasley" 12 jan, 2013 08:58 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Kintsugi: De finska omslagen känns konstiga men vanliga. Känns som att det är en återkommande stil om jämför med andra HP-omslag runt om i världen. Jag älskar att det finns så himla många olika stilar, motiv, arbetstekniker och perspektiv som återspeglar Harry Potter-böckerna på världens alla omslag. Mina favoriter är och förblir Sveriges följt av Danmarks men det är nog för att jag älskar det vackra djupet och tekniken hos dem båda. Sökte på de danska omslagen, de var snyggare än de svenska tycker jag 13 jan, 2013 12:34 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Kintsugi: De finska omslagen känns konstiga men vanliga. Känns som att det är en återkommande stil om jämför med andra HP-omslag runt om i världen. Jag älskar att det finns så himla många olika stilar, motiv, arbetstekniker och perspektiv som återspeglar Harry Potter-böckerna på världens alla omslag. Mina favoriter är och förblir Sveriges följt av Danmarks men det är nog för att jag älskar det vackra djupet och tekniken hos dem båda. Sökte på de danska omslagen, de var snyggare än de svenska tycker jag Tror även att JK Rowling har favoriserat de danska över alla andra också. Vet inte om fallet fortfarande är så dock men vill minnas att hon sagt det i någon intervju ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 13 jan, 2013 12:50 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Kintsugi: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Kintsugi: De finska omslagen känns konstiga men vanliga. Känns som att det är en återkommande stil om jämför med andra HP-omslag runt om i världen. Jag älskar att det finns så himla många olika stilar, motiv, arbetstekniker och perspektiv som återspeglar Harry Potter-böckerna på världens alla omslag. Mina favoriter är och förblir Sveriges följt av Danmarks men det är nog för att jag älskar det vackra djupet och tekniken hos dem båda. Sökte på de danska omslagen, de var snyggare än de svenska tycker jag Tror även att JK Rowling har favoriserat de danska över alla andra också. Vet inte om fallet fortfarande är så dock men vill minnas att hon sagt det i någon intervju Förstår varför 13 jan, 2013 12:50 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen