Den Magiska Tre-kampen (SV)
Forum > Fanfiction > Den Magiska Tre-kampen (SV)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Pixie
Elev |
20 apr, 2011 22:47 |
|
Knizzlare
Elev |
20 apr, 2011 22:48 |
|
Borttagen
|
Kapitel 6 - Första utmaningen
Det var en regnig, kall och mörk morgon i november. Klockan var inte mycket, men många hade redan klivit upp. De hade, lika väl som Bonnie, inte kunnat sova så mycket med all spänning eftersom att den första utmaningen skulle vara idag. "Jag kommer strax." sade Bonnie till Nelly som var sig själv igen Bonnie reste sig från frukosten och gick fram till Greene vid Slytherin bordet. "Lycka till" sade hon och gick tillbaka Hon hörde ett "tack" från Greene, hon hade faktiskt inte väntat sig det. Vid tio-tiden gick alla elever förutom förkämparna ner till platsen där första utmaningen skulle hållas. Turneringen började, Durmstrang var först. Bobrevac började. Lika spänd som alla andra satt Bonnie, Nelly och Stephen och väntade på att få se vad Dobrevac skulle få möta. Alla på läktaren tog ett djupt andetag när de såg vad deltagarna skulle få möta. Akromantlar. Fem stora åtta-ögda spindlar klev fram. Alla såg fruktansvärda ut. "Det kämparna behöver hämta är den silvriga flugan i nätet" sade mr Bagman, resten av orden hörde inte Bonnie för att hon föll in i en fantasivärld där det var hon som mötte akromantlarna. Hon återvände till verkligheten och blev besviken när hon insåg att det var Greene's tur, och att han redan hade 'dödat' fyra spindlar. Hon viskade till Stephen "Vad hände med Dobrevac och den där fransyskan?" "Å, båda klarade sig" Bonnie kollade ner mot planen. Hon skrek högt då den sista akromanteln körde ett ben genom Greene's ansikte. Ett stort blodigt sår syndes tydligt på Greene's ansikte, blodet forsade. Greene hade inte klarat utmaningen. Efter att Greene hade burits in i sjuktältet där Madam Pomfrey fanns så började Bonnie undra. Hon undrade om hon skulle klara det, hon undrade om hon skulle överleva, hon undrade hur hennes begravning skulle vara... 20 apr, 2011 23:22 |
|
Knizzlare
Elev |
20 apr, 2011 23:26 |
|
Ginny-Weasley
Elev |
かなり愚かな、素晴らしい! 9 maj, 2013 21:46 |
Forum > Fanfiction > Den Magiska Tre-kampen (SV)
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen