Okej att byta ut skådisar?
Forum > Harry Potter > Okej att byta ut skådisar?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
The Daily Prophet
Elev |
Jag minns inte att jag märkte att någon blev utbytt när jag såg filmerna, förutom Pansy Parkinson. Tyckte den gamla passade mer som Pansy än den nya
1 apr, 2013 11:44 |
|
cirklar
Elev |
Skrivet av JamesCarnalosVamp: Nja, själva skådespelaren är ju densamme, Warwick Davis. Dock ändrade de utseendet på honom. Det hade något att göra med att han spelade körledaren i Fången från Azkaban, som egentligen inte var Flitwick, men senare ändå blev Flitwick.Fattade inte att dem hade bytt ut Flitwick förrän jag spelade fenixorden och fick uppdraget att gå till Flitwicks lektionssal och såg den lilla brunhåriga mannen.
1 apr, 2013 12:00 |
|
annawpotter
Elev |
Om jag inte minns fel så fick väll han som spelar Crabbe från början sparken på grund av droger och sånt, så då måste de ju byta ut honom...
Samma när någon dör liksom, som Dumbledore. Eftersom Lavender har en sådan stor roll i sjätte filmen så ville de väll ha en riktig skådis som verkligen provspelat sig till rollen så att de vet att hon kommer göra den bra. ![]()
1 apr, 2013 16:25 |
|
lily, luna
Elev |
Jag måste bara säga att " jag har ingen aning om varför jag tycker att evanna som spelar Luna är så dålig "
1 apr, 2013 16:32 |
|
Dream
Elev |
Jag har inte lagt så stor vikt vid skådisutbytena, förutom Dumbledores.
Det är det sämsta som hänt Harry Potter filmerna, Richard Harris gestaltade Albus med perfektion, medan Michael inte gav den rätta känslan. :'(
1 apr, 2013 18:34 |
|
Weasleygirl98
Elev |
Själv hade jag ingen aning om att det där var Lavender, men de bytte inte ut Crabbe till en ny Crabbe, utan till Blaize
Winter is coming... 3 apr, 2013 10:32 |
|
Vildvittra
Elev |
Lavender är ju ingen stor grej eftersom att hon inte nämnts vid namn i de tidigare filmerna.
Crabbe fick visserligen sparken för att odla Marijuana tror jag att det var, men detta är Blaize och inte Crabbe. Sen är ju Dumbledor utbytt, men han dog ju. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 5 apr, 2013 08:37 |
|
Incendio
Elev |
Jag tycker att det är okej att byta skådespelare - under vissa omständigheter. Liksom, han som spelade Dumbledore först dog ju. Vad ska man göra åt saken? Ha honom som en marionettdocka? Jag skulle inte tro det. Men i vissa filmer, The prince and me, tror jag att de byter skådisar i varje film, och det tycker inte jag känns särskilt bra.
Och om man skulle bytt ut Dan av någon anledning skulle det bara blivit konstigt. Okej om någonting skulle ha hänt honom, men ja. Haha. 5 apr, 2013 08:50 |
|
Dennys
Elev |
Jag har typ inte märkt vissa byten. Crabbe tyckte jag hade någon skillnad i den sista filmen men det var visst en annan karaktär
Lavender visste jag inte ens var med i de första filmerna... Men vem kan missa nåt så stort som Dumbledore-bytet? Det märkte jag stort!!! 5 apr, 2013 09:22 |
|
123vilde453
Elev |
Skrivet av Pygmepuffen: Skrivet av Borttagen: Okej, jag måste erkänna att jag inte hade en aning om att tjejen från andra filmen var Lavender Brown. Personligen minns jag inte hur Lavender beskrivs i boken, men om hon inte beskrivs som mörkhyad är det ju mer "rätt" med den senare Lavender om man utgår ifrån den. Jag förstår varför de bytt skådis. Jag menar, har man en roll i en film som inte dyker upp igen förrän många år senare så är det ju långt ifrån säkert att den personen kan eller vill vara med igen, eller om hen har förutsättningar att göra rollen bra. Jag tror inte att hon blev utbytt för att hon är mörkhyad (det hoppas jag verkligen inte i alla fall). Bytena av Crabbe och Goyle tycker jag är lite värre, eftersom det blir så uppenbart. När jag såg Crabbe i senaste filmen så var det bara "Vem är det där? Varför har de med Blaise istället för Crabbe?" men jag förstår att man kanske ogärna har med knarkare i produktioner, om det nu var så det förhöll sig. När det kommer till skådisar jag gärna hade sett utbytta så har jag i huvudsak bara en sak att säga: Bonnie Wright. Jag tror att hela Lavender-grejen kan ha och göra med att hon blev en större karaktär och att det blev viktigare att få henne lik tjejen i boken. De ville få fram en väldigt tjejig tjej och då funkade väl inte den gamla för att hon antingen inte var en tillräckligt bra skådespelerska eller för att hon såg fel ut. Hela knark-grejen är jag osäker på. Är inte alls säker på att det var rätt att byta ut honom. Och med Bonnie Wright har du förstås helt rätt xD Menar ni att Bonnie skulle bytt? Hon är ju superbra!!! TAYLOR SWIFT! Sporten där det gäller att springa som en kenian och tänka som en mästare i schack. Utmana mig! 5 apr, 2013 11:55 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen