Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Charlie Fox och Isfjädern

Forum > Fanfiction > Charlie Fox och Isfjädern

1 2 3 4 ... 6 7 8
Användare Inlägg
Dennys
Elev

Avatar


Ja, Det kommer nog ta lite tid innan kap 3 blir klart! Än så länge har jag skrivit (ska kolla) runt 23 meningar.

17 dec, 2012 16:48

Luna Ravenclaw
Elev

Avatar


Okej

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

17 dec, 2012 16:49

Dennys
Elev

Avatar


Ska skriva nu! Vill bli klar så snabbt som möjligt! Om jag är flitig kommer den nog på onsdag!

17 dec, 2012 16:49

Heermonie
Elev

Avatar


Jag bevakar tråden nu.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Foi47.tinypic.com%2Fpvwy8.jpg https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fcdn1.cdnme.se%2Fcdn%2F8-2%2F125938%2Fimages%2F2011%2Fbalett_51582723_117291932_131319467.jpg

17 dec, 2012 18:21

Dennys
Elev

Avatar


Tack och här är kap 3! (Jag vet att jag sa att det skulle komma senare men jag var sugen på att lägga upp mer så jag gjorde ett litet kapitel istället!

Kapitel 3 - Acalton Johansson

Det hade gått nästan 26 timmar, 5 minuter, 3 sekunder, 2 millisekunder och 26 microsekunder sen Charlie fyllde 10 år. Han ska just skapa sitt konto på
Kvitter.

Användarnamn: 'Fox VII'
Lösenord: 'renivgnip mo gnitllA ('Allting om pingviner' baklänges)'
Födelsedatum: '13' 'april' '2002'
Stad och Land:'Skellefteå Sverige'
Magi-e-postaddress: '[email protected]'

Nu var det klart. Han hade fyllt i alla saker. Nu var det dags att få veta om han var en trollkarl. Han klickade på 'Skapa Konto'. Laddar...Det skulle nog
bli Mugglare...Laddar...När det laddar länge betyder det oftast 'Nej', 'Fel' eller 'Tyvärr'...Laddar...Laddar...Laddar..."Nu kommer min dom" tänkte han...
Laddar...Laddar...Klart. 'Du är magisk!' Fyll i vilken varelse du är och sen så kan du börja använda Kvitter!

'Trollkarl' skrev Charlie. Nu så var det klart. Han kunde göra det man kunde göra i Kvitter. Först på startsidan stod det 'INFO! LÄS FÖRST!'. Charlie
klickade och så kom det upp en sida med mycket text. På sidan stod det: 'Innan du gör något på denna sida så måste du göra element-testet! Det finns 'Is' och
'Eld' och 'Vatten' och sist men inte minst 'Jord'. Får du resultatet Is så kommer du skickas till Vinterskolan 'IceScream' i Antarktis, får du Eld så kommer du skickas
till Sommarskolan 'FireWork' i Saudi-Arabien, får du Vatten så kommer du skickas till Undervattensskolan 'Atlantic' som ligger i Atlanten och om du får Jord
så kommer du skickas till Jordens kärna-skolan 'Wormatic' som ligger i jordens kärna. Testet är inte gjort av frågor (det finns säkerhetsskäl!) utan kommer
att göras via lätta test som: (Här är ett av dem) Kolla in i datorns kamera i fem sekunder utan att blinka. Klicka HÄR!' Charlie klickade och tittade in i
datorns kamera utan att blinka i fem sekunder. Sen så skulle han samla en hink med regnvatten (INTE vanligt kranvatten!) och kasta den mot datorn sen så skulle det vara
klart! "Men det regnar ju i..." Charlie avbröts av en blixt mitt på blanka dan. Sen så började det regna! "Jaha det var ju lätt." sa Charlie och misstänkte
att hemsidan skapade regn åt honom. Så han tog ut en hink och väntade ute i det kalla och blöta regnet tills hinken var full. På datorn stog det att man
skulle spotta 2 gånger i vattnet och sedan röra om 3 gånger motsols. Charlie gjorde detta i rätt ordning och sedan, utan att han klickade på något, så kom
det upp på internet: 'Du har nu skapat din första trolldryck. Prima regnvatten, 2 salivspottningar och röra om 3 gånger motsols = Grodans Brygd. Om du kletar
lite Grodans Brygd på gräs, buskar eller träd utomhus så kommer det att framkalla grodor. Grodornas kroppsdelar används ofta i trolldrycker så med denna
lätta metoden så kan du göra andra drycker fort! Om du vill att det ska regna när du är i en öken för att framkalla grodor så behöver du bara klicka på
'REGNA' på Kvitters mobilversion. Testa att framkalla grodorna nu! Om du inte vill att det ska regna så klickar du bara på 'SOLSTRÅLA' på mobilversionen.
Charlie gick in på Kvitter.W.com och klickade på SOLSTRÅLA och plötsligt så blev det soligt där ute. Nu var det dags att se om man kunde framkalla grodor i
den kallaste delen av en iskall stad. Charlie kletade lite på det duggade gräset. Plötsligt kom det runt 10, 15 grodor. Vissa gamla, vissa unga. Tänka sig
att det fungerade! Plötsligt fick han ett meddelande på sitt Kvitter-konto. 'Du har just sett att trolldrycken fungerade PERFEKT! Det kunde inte bli bättre
du store Magiker. Det tog lite tid men vi har valt ut dig i magiskolan IceScream. Gratulerar du store och iskalla trollkarl!' Det meddelandet som kom blev en
chock för Charlie. Hans släkte hade gått i två av dem andra skolorna (FireWork och Wormatic)! Den skolan fanns ju i (DAM DAM DAM) Antarktis! Just där hans
farfar hade dött! "Det kanske inte skulle vara så hemskt." tänkte Charlie "Jag menar, pingvinen som dödade farfars farfars far är ju död nu! Så vidare inte
pingvinen hade fått tag i en De Vises Sten. Fast hur smart pingvinen än var, så fungerar inte De Vises Stenar på pingviner och blåvalar." Nu var Charlie lugn
för att det finns ju inget som håller än i liv bättre än enhörningsblod (Finns ej i Antarktis) eller en De Vises Sten. Eller?

Nu hade det gått 1 dag. Charlie har bestämt sig för att skaffa sin första vän på Kvitter. Man kunde söka på precis VAD SOM HELST! Det fanns 'Gillar personen
brocolli?' och 'Har personen tagit bort halsmandlarna?' Charlie visste inte vad halsmandlar var för något (Ni som vet vad det är borde hoppa över denna
parantes. Halsmandlarna är en sak i halsen som kan försvåra t.ex aptiten, hesproblem eller till och med kväva! Kanske...inte...) så han kryssade i 'Ja'. Han
hade fyllt i alla frågor nu!? Till slut fanns det bara en kvar! Någon som hette Acalton Johansson. Han var också en svensk trollkarl. En mugglarfödd. Han
bodde i Göteborg och hade också elementet Is. De skulle gå i samma skola om några månader ju. Man behöver ju någon vän i början. Charlie frågade om en
vänförfrågan. Han hoppades på att han skulle säga ja. Och 2 timmar efteråt så kom svaret. Acalton svarade...

____________________________________
Sa jag verkligen LITET kapitel???
____________________________________

Jag kommer nog nu och i framtiden lägga upp 1 - 3 kapitel varje dag. Och om ni bara vet vad jag har tänkt ut ska hända i kapitel 6. Det är riktigt hemskt! Hemskare än =

17 dec, 2012 18:23

A.k
Elev

Avatar


Jättebra!

"Everything should be made as simple as possible, but not simpler.”

17 dec, 2012 20:08

Dennys
Elev

Avatar


Tack här kommer kap 4. (Jag skriver ju jättemycket nu! Borde satsa på att bli författare vad tycker ni?)


Kapitel 4 - Vikingabåten Tors Vrede

...ja. Acalton svarade ja. Han hade fått en vän på Kvitter. Äntligen. Nu när han hade en vän kunde han chatta, spela och mycket, mycket mer! Charlie blev så
glad att han var nära på att klicka på 'Avsluta vänskap'. Som tur så rörde han inte den knappen. Så deras första chatt hade just påbörjat och till slut så
hade det kommit en ny uppdatering på Kvitter som gjorde att man kunde prata genom att ringa på sidan. Sedan kom det faktist video! 1 vecka senare så hade
båda tänkt exakt samma sak. "Imorgon ska jag få träffa honom.". De längtade till att träffa varandra påriktigt. De hade blivit bästa vänner genom Kvitter.
Nästa dag så skulle dem tas till skolan i Antarktis. Det var då Charlie kom på det. "Jag måste ju forska om det finns något som ger liv förutom De Vises Sten
och enhörningsblod!" Han skulle just kolla på Wikipedia när hans mamma Ellen kom in. (Ja om ni har märkt det så kommer föräldrarnas namn från en TV-serie)
"Vi måste köpa alla dina saker till skolan!" sa hon. Attans, det hade dem ju glömt! De hade en dag på sig och en rätt kort inköpslista.

--------------------------------------------------
INKÖPSLISTA TILL ICESCREAM ANTARKTIS

*Trollstav
*Böcker:
bla bla bla
bla bla bla bla
bla bla bla
bla bla

--------------------------------------------------

Ja ingen direkt LITEN inköpslista. Men om man gick in på Kvitter så kunde man beställa allt fast det tar längre tid för trollstaven att komma för man måste
paketera in den extremt så den inte skadas i Tomma Intet. Dessutom måste man göra ett test på Kvitter om vilken stav som passar dig. Beställnignen gick
faktist rätt fort eftersom att det var sista minuten. Staven var färgad och formad som en istapp. Inte nog med utseendet så frös man när man höll den. I
varma sommardagar så skulle den nog smälta. Men det stod på Kvitter att den tål upp till 45983 grader. Den tål vilken kyla som helst utan att bli kallare.
Staven kan inte kännas kallare än den är, men varmare kan den kännas. Charlie tränade några lätta formler t.ex 'Freezie' som fryser saker och ting. Så har vi
också trollformeln 'Colden' som kyler saker och ting. Och vem kan glömma 'Hoten' som gör en liten flamma på toppen av staven som man varken kan bränna sig på
eller kan bränna saker med den. Det enda den formeln gör är att värma saker på 5 meters avstånd. Nu så skulle Charlie försöka sova. Han hade forskat
JÄTTEMYCKET på om det fanns något som kunde göra oändligt liv förutom De Vises Sten. Han hittade inget så han somnade tryggt och förväntansfullt till nästa dag.

Det var den 20 maj och Charlie fick åka bil ända till Göteborgs hamn. Där fanns en båt. En båt som vissa människor inte verkade märka. På lappen så står det
att båten de ska åka i till Antarktis heter 'Tors Vrede' och denna båten hette; Tors Vrede. "Jaha det var rätt båt" sa Charlie och sa hejdå till sina
föräldrar och gav sin biljett till en (säkert 400-årig) farbror som sa att han kunde gå på båten. Nu startade båten. Det var dags att hitta Acalton på båten.
De båda skulle leta efter varandra och båda visste hur båda såg ut. Dags att börja jakten på sin bäste vän...

17 dec, 2012 20:10

Detta inlägg ändrades senast 2013-02-24 kl. 07:12
Antal ändringar: 1

lucasw
Elev

Avatar


Jättebra!

19 dec, 2012 11:05

Borttagen

Avatar


grymt meeeer!

19 dec, 2012 11:47

Dennys
Elev

Avatar


Kommer nog mer idag! Lämna gärna en kommentar så jag kan skriva kap 5 på ett annat inlägg

19 dec, 2012 14:38

1 2 3 4 ... 6 7 8

Forum > Fanfiction > Charlie Fox och Isfjädern

Du får inte svara på den här tråden.