Äkta osynlighetsmantlar IRL!!
Forum > Harry Potter > Äkta osynlighetsmantlar IRL!!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Evreka
Elev |
Skrivet av Millson Lovegood: Hmmm... enligt artikeln så: *********japp! riktiga osynlighetsmantlar! det är ett företag i Kanada som håller på och utvecklar dom! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15916096.ab Företagets vd Guy Cramer har i på deras hemsida förklarat hur materialet ska fungera – men det är ännu för tidigt att visa upp själva materialet. I stället har man tillverkat fotomontage av hur man räknar med att kamoufleringen med materialet kommer se ut. ******************* Alltså: bilderna visar hur det är tänkt, INTE hur det ser eller kommer att se ut. Ta det alltså med en STOR nypa salt! Dessutom har de visst utvecklat "homenum revelio!" också, mer från artikeln: ******** Men tänk om fienden har utvecklat samma superkamouflagetyg? Ingen fara, Hyperstealth Biotechnology har lösningen även på detta. ”Vi har redan utvecklat motåtgärd för Quantum Stealth så vi kan upptäcka någon annan med något identiskt eller som liknar materialet Quantum Stealth”, skriver man på hemsidan. ***************************** Hmm... Jag påminns starkt om Fudge's kommentar till brittiska premiärministern i slutet av första kapitlet i sjätte boken (HBP) : Problemet är att andra sidan också kan utföra magi... Eller hur det nu har översatts... Roa er med HP Puzzles på: Try & Trix (Engelska) 15 dec, 2012 19:18
Detta inlägg ändrades senast 2012-12-15 kl. 19:19
|
|
Little J
Elev |
AAA! Sku vara sååå coolt! Så att man kan smyga på alla utan att nån vet det. Då skulle Manda - min bästis som typ aldrig blir rädd - bli rädd när jag tar bort manteln och ropar typ buu elr nåt sånt...
![]()
15 dec, 2012 19:19 |
|
zinga
Elev |
wow
Utmana mig på duell:):) :) :) 15 dec, 2012 21:02 |
|
Lunah~
Elev |
16 dec, 2012 11:23 |
|
malcolmadela
Elev |
16 dec, 2012 11:37 |
|
mayagw
Elev |
jag har hört talas om sådana... det finns tydligen redan någon form av osynlighet... men i alla fall
16 dec, 2012 13:16 |
|
SummerQueen
Elev |
Häftigt om de användes på rätt sätt. Men tjuvar skulle ju kunna stjäla saker hur lätt som helst då! Och rånare, mördare m.m. Så nej tack faktiskt
SummerQueen 18 dec, 2012 21:37 |
|
MissLollo
Elev |
18 dec, 2012 21:39 |
|
Pygmepuffen
Elev |
Skrivet av SummerQueen: Häftigt om de användes på rätt sätt. Men tjuvar skulle ju kunna stjäla saker hur lätt som helst då! Och rånare, mördare m.m. Så nej tack faktiskt Eller hur. Antar att de inte kommer vara tillgängliga för allmänheten, utan bara för typ militären eller polisen som det står i tidningen. 18 dec, 2012 22:04 |
|
lunalovegood!!
Elev |
En sån kan man ju önska sig...
19 dec, 2012 15:54 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen