I trean lekte vi Harry Potter
Forum > Harry Potter > I trean lekte vi Harry Potter
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Irah
Elev |
Från ettan till tvåan lekte jag Harry Potter med tre andra killar nästan varje rast. I fyran lekte jag med några andra tjejer att vi gick på Hogwarts. Kommer ihåg att jag var en väldigt elak Slytherinare eller snäll Hufflepuffare
20 nov, 2012 09:42 |
|
Victoire Weasly
Elev |
Jag har lekt många Harry Potter-lekar. Från ettan till trean var vi några stycken som lekte hela tiden och var olika karaktärer. Jag var oftast Harry, Hermione eller Luna. Vi hade några skumma basketlekar också x) En där man studsade bollen mot varandra och ropade trollformler bland annat x) Och så skulle vi sätta upp en teater xD Vi tog ganska seriöst på det, jag och en kompis tränade på att spela halvdöd (hon) och att säga "Ginny, Ginny, vakna, vakna!" (jag) XD En tjej ville vara McGonagall som hoppade ner från ett fönster i hemligheternas kammare. Undrar vad hon fick det ifrån x)
~MY TUMBLR~ 20 nov, 2012 10:48 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Påminner mig om när jag och ett par andra HP-nördar lekte det för ett par år sedan. Det var kul!!!Jag kom på att tänka på när jag och Elma00 och några andra från vår skola gjorde gångar i snön och låtsades att det var Hogwarts. Vi lekte så länge att tillslut blev det bara Elma00 och jag kvar i leken. Jag får fortfarande återblickar från leken. Har ni någon rolig HP-lek som ni kommer ihåg?? 20 nov, 2012 13:13 |
|
Weasleygirl98
Elev |
Skrivet av Legnowia: Skrivet av Nessie00: Skrivet av PureSlytherin: Jag kommer ihåg att jag och tre kompisar lekte Harry Potter i lågstadiet. ^^ Eller vi lekte snarare Hogwarts, för vi kom på egna namn till oss själva och lekte att vår skola var Hogwarts. Vi döpte om alla ämnen: Matte = Talmagi NO = Trolldryckskonst SO = Trollformler osv, och sen sa vi att "nu har vi trolldryckskonst! vi får inte komma för sent för då drar Snape kanske av poäng." Och så delade vi in de andras klasser i elevhem, typ "den klassen är från Hufflepuff, och den är från Slytherin". x) Vi hade pennor som trollspön och sprang runt och trollade på saker. Och just det, vi hälsade på Hagrid också! Han bodde i skolans cykelskjul. Skolan var verkligen mycket roligare när den var omgjord till Hogwarts... Ingefr så gör jag nu, i sexan! Jag gör om ämnena och skriver HP-citat på typ alla mina skolböcker. Och självklart skriver jag också mitt namn. (vilket är ungefär; Miss Agnes ****** Year 2 Hufflepuff Hogwarts) Håller med! Jag tänker mig t. ex. när vi har NO och är i NO-salen med en massa provrör och mätglas, brukar jag leka att vi har trolldryckskonst, och jag och Weasleygirl98 brukar leka att lärarna är dem som är på Hogwarts! Och de är jättelika dem!! ja vi har verkligen lärarna som finns på Hogwarts! En riktig Snape till exempel! Han pratar exakt lika och är sådär sträng, enda skillnaden är att han har sjukt torr och rolig humor Winter is coming... 20 nov, 2012 20:42 |
|
LaylaCatcher
Elev |
Skrivet av Weasleygirl98: Skrivet av Legnowia: Skrivet av Nessie00: Skrivet av PureSlytherin: Jag kommer ihåg att jag och tre kompisar lekte Harry Potter i lågstadiet. ^^ Eller vi lekte snarare Hogwarts, för vi kom på egna namn till oss själva och lekte att vår skola var Hogwarts. Vi döpte om alla ämnen: Matte = Talmagi NO = Trolldryckskonst SO = Trollformler osv, och sen sa vi att "nu har vi trolldryckskonst! vi får inte komma för sent för då drar Snape kanske av poäng." Och så delade vi in de andras klasser i elevhem, typ "den klassen är från Hufflepuff, och den är från Slytherin". x) Vi hade pennor som trollspön och sprang runt och trollade på saker. Och just det, vi hälsade på Hagrid också! Han bodde i skolans cykelskjul. Skolan var verkligen mycket roligare när den var omgjord till Hogwarts... Ingefr så gör jag nu, i sexan! Jag gör om ämnena och skriver HP-citat på typ alla mina skolböcker. Och självklart skriver jag också mitt namn. (vilket är ungefär; Miss Agnes ****** Year 2 Hufflepuff Hogwarts) Håller med! Jag tänker mig t. ex. när vi har NO och är i NO-salen med en massa provrör och mätglas, brukar jag leka att vi har trolldryckskonst, och jag och Weasleygirl98 brukar leka att lärarna är dem som är på Hogwarts! Och de är jättelika dem!! ja vi har verkligen lärarna som finns på Hogwarts! En riktig Snape till exempel! Han pratar exakt lika och är sådär sträng, enda skillnaden är att han har sjukt torr och rolig humor Okej nu låter jag elak men det var en i vår skola på pararellklassen som hade svart hår och var som en annan version av Snape som ung! Nu har han tyvärr ändrat frilla och jag vet hans namn, men...! Imagination and dreaming is my life 20 nov, 2012 20:45 |
|
Borttagen
|
Jag lekte Harry Potter senast förra året ^^ Jag hade ett Quidditchlag och sedan informerade jag några i skolan om det ochs edan fick dem öva upp sig och efter några dagar var dem redo för match! xD
20 nov, 2012 20:45 |
|
PureSlytherin
Elev |
Skrivet av LaylaCatcher: Skrivet av Weasleygirl98: Skrivet av Legnowia: Skrivet av Nessie00: Skrivet av PureSlytherin: Jag kommer ihåg att jag och tre kompisar lekte Harry Potter i lågstadiet. ^^ Eller vi lekte snarare Hogwarts, för vi kom på egna namn till oss själva och lekte att vår skola var Hogwarts. Vi döpte om alla ämnen: Matte = Talmagi NO = Trolldryckskonst SO = Trollformler osv, och sen sa vi att "nu har vi trolldryckskonst! vi får inte komma för sent för då drar Snape kanske av poäng." Och så delade vi in de andras klasser i elevhem, typ "den klassen är från Hufflepuff, och den är från Slytherin". x) Vi hade pennor som trollspön och sprang runt och trollade på saker. Och just det, vi hälsade på Hagrid också! Han bodde i skolans cykelskjul. Skolan var verkligen mycket roligare när den var omgjord till Hogwarts... Ingefr så gör jag nu, i sexan! Jag gör om ämnena och skriver HP-citat på typ alla mina skolböcker. Och självklart skriver jag också mitt namn. (vilket är ungefär; Miss Agnes ****** Year 2 Hufflepuff Hogwarts) Håller med! Jag tänker mig t. ex. när vi har NO och är i NO-salen med en massa provrör och mätglas, brukar jag leka att vi har trolldryckskonst, och jag och Weasleygirl98 brukar leka att lärarna är dem som är på Hogwarts! Och de är jättelika dem!! ja vi har verkligen lärarna som finns på Hogwarts! En riktig Snape till exempel! Han pratar exakt lika och är sådär sträng, enda skillnaden är att han har sjukt torr och rolig humor Okej nu låter jag elak men det var en i vår skola på pararellklassen som hade svart hår och var som en annan version av Snape som ung! Nu har han tyvärr ändrat frilla och jag vet hans namn, men...! Det är väl en komplimang!
20 nov, 2012 21:43 |
|
Borttagen
|
Jag har ingen lek men när jag är på Naturhistoriska riksmuseet önskar jag alltid att de ska bygga om det till ett svenskt Hogwarts. Det skulle verkligen passa som det!
20 nov, 2012 22:21 |
|
adliitam
Elev |
Jag brukade leka HP i våran bastu med min bästa kompis (at the time) Josefin. Vi turades om att vara Harry och Hermione (som var ett par enligt oss)
![]() ![]()
21 nov, 2012 14:29 |
|
Hermione6
Elev |
Skrivet av Ella/Ron: Jag var också med och som sagt så tycker vi är lite fånigt men vi har typ slutat eller? jag vet inte riktigt!Jag och mina kompisar leker det fortfarande Hehe, jag undrar hur länge vi kommer fortsätta med det. Det kanske kommer se lite konstigt ut när vi är 80 och springer runt med rullattor och trollstav "Du köper kärlek säljer hat" 21 nov, 2012 16:31 |
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen