Ingen magi utanför skolan. Absolut inte!
Forum > Harry Potter > Ingen magi utanför skolan. Absolut inte!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
en annan magi utanför skolan från filmerna är i tvåan när Hermione lagar harrys glasögon i diagongränden.
20 feb, 2011 22:02 |
|
Mataki
Elev |
det står väl typ 'utövande av magi i närheten av mugglare av minderåriga är högst förbjudet'
Ur askan återföds fenixen -- Jag blir jätteglad om jag får ugglepost! 20 feb, 2011 22:07 |
|
Rowena
Elev |
Men de får ju inte göra utanför hogwarts,
Men de med glasögonen är ju i filmen. Så stör jag mig på när Dumbledore kan apparate ... vad det nu heter innanför hogwarts murar. Spöktraferens ja! Forumsignaturen kan inte visas just nu. Försök igen senare. 21 feb, 2011 16:56 |
|
ikka
Elev |
Skrivet av Rowena: Men de får ju inte göra utanför hogwarts, Men de med glasögonen är ju i filmen. Så stör jag mig på när Dumbledore kan apparate ... vad det nu heter innanför hogwarts murar. Spöktraferens ja! Men Dumbledore är ju trots allt Dumbledore ![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
21 feb, 2011 17:45 |
|
Rowena
Elev |
Ja, han har stil
Forumsignaturen kan inte visas just nu. Försök igen senare. 21 feb, 2011 17:51 |
|
Beata
Elev |
Skrivet av Mataki: det står väl typ 'utövande av magi i närheten av mugglare av minderåriga är högst förbjudet' Ja det har du faktiskt rätt i
21 feb, 2011 18:51 |
|
NEWBORN
Elev |
Skrivet av soratanaka: Antar att Ministeriet har annat att göra än att jaga elever som gör en lumosbesvärjelse ensam i ett rum i ett hus där människorna ändå är medvetna om hans "talanger". Vadårå? Petunia säger ju att Lily kom hem "varenda helg med fickorna fulla av grodyngel och förvandlade tekoppar till råttor." I den engelska versionen säger de att hon kommer hem varje lov
21 feb, 2011 19:02 |
|
Fot
Elev |
Skrivet av Hillevi Claw: Jag tror nog att det är ännu ett misstag de gjort i filmen. Riktigt synd, enligt mig 21 feb, 2011 20:22 |
|
jan
Elev |
Skrivet av soratanaka: lärare har jag alldrig hört om att dom fins där?Även på Hogwartsexpressen utövas magi, dock anser jag att det är en annan sak eftersom prefekter och lärare finns där. Jag tror livet är en dröm. Men vad händer den dagen du vaknar från denna dröm?
22 feb, 2011 08:34 |
|
Simonlack
Elev |
Men OMG Petunia överdriver och så minns jag inte ifall dem transfererade sig i hogsmeade eller hogwarts tror hogsmeade! men myndigheterna letar upp en ifall du utöver det på magi nära mugglare och dessutom är det inte BROTTSLIGT att göra det när ingen är med!
Lily and James one of the cutest couple of time! 22 feb, 2011 08:55 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen