Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Elevhem

Forum > Harry Potter > Elevhem

1 2 3
Användare Inlägg
MissWitch
Elev

Avatar


Slytherin

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi45.tinypic.com%2Fzismtl.gif

17 okt, 2012 18:36

Borttagen

Avatar


Slytherin! Personligen tycker jag att böckerna hade fått mer djup då, om Harry tillhört det "onda" elevhemmet, men dissat Malfoy och blivit kompis med Ron och Hermione ändå. Harry skulle vara precis som han är - bara i Slytherin då.

17 okt, 2012 19:54

Miss_A
Elev

Avatar


Slytherin tror jag..

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F28.media.tumblr.com%2Ftumblr_lvxqd4Ojc81r7jrsxo1_500.gif

17 okt, 2012 20:10

Matizze
Elev

Avatar


Alltså, jag antar att det bara står mellan Gryffindor och Slytherin för de flesta... för mig också faktiskt, och jag skulle gärna se Harry i Slytherin. Dock finns det en del nackdelar med att ha Harry i Slytherin, bland annat att böckerna inte skulle ha varit lika barnvänliga i så fall.
Man hade antagligen sluppit Harrys jobbiga hormoner i de senare böckerna, åtminstone till viss del, men jag tror att det skulle komma mycket mer depression i böckerna istället. Slytherin är ju trots allt ett mörkt elevhem där man inte kan lita helt fullt ut på varandra och med tanke på att det då inte var så accepterat med vänskap mellan Gryffindor och Slytherin skulle Harry nog få fundera på vänskapen med Ron och Hermione. För att inte tala om att de skulle uppleva så mycket mer utan honom.
Nej, jag tycker att det är bra som det är och lämnar elevhemsbytet åt mina fantasier istället ^^

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fs3.zerochan.net%2FSouth.Park.240.613281.jpghttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Fb82c689d5bc7845cf8109bff6e74de6d%2Ftumblr_mrheqxUlBE1so9q4wo2_100.gif

17 okt, 2012 20:22

1 2 3

Forum > Harry Potter > Elevhem

Du får inte svara på den här tråden.