vem?
Forum > Fanfiction > vem?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Bra!
13 okt, 2012 16:12 |
|
MissBellatrix
Elev |
så HIMLA bra!!!
Hey there. You come here often? 13 okt, 2012 19:44 |
|
rosea
Elev |
Tack för era snälla kommentarer! Och tack MissBellatrix för att du länkade min ff i din tråd!
Charlies perspektiv (Jag minns inte riktigt var jag var så det får ha gått en dag eller två, så nu är det måndag, alltså första dagen på höstlovet) Jag vaknade av att Drummel susade in genom fönstret. Jag kände mig nöjd. Igår kväll hade jag och Lucy varit i Hogsmead (stavas det så?) och gått på Läckande Kitteln och kollat runt i affärerna. Cristopher syntes till då och då, han har säkert också vänt i sista minuten för att få stirra på Lucy. Han gav henne hela tiden blickar som sa "kom hit!". Usch, tönt, tänkte jag. Vi hade varit på Läckande Kitteln och druckit honungsöl, sedan hade vi varit inne på Zonkos, och det slutade med att vi kom hem med två kilo Bernie Botts Bönor eftersom att de höll på att gå ut, och vi... Ja... "lånade" dem. Det var Lucys idé, hon är alltid så smart, tänkte jag. Jag knöt loss brevet som hade ett rött sidenband virat runt sig. Lucy gjorde alltid så, iallafall till mig. Hon skrev att hon ville att jag skulle möta henne i astronomitornet inatt klockan ett, hon hade visst en överraskning. Jag kände mig ännu nöjdare och började klä på mig. Efter det gick jag upp till sällskapsrummet med en påse av Bertie Botts Bönor och började mumsa. Första och andraårs elever så avundsjukt på mig när de gick förbi. När ett helt kilo bönor gått åt gick jag ner för att äta lunch. Där satt Lucy, lika söt som vanligt. Jag gick fram till Slytherinbordet och kysste henne. - Vad är det för överraskning du har till mig imorgon? Frågade jag ömt. - Det får du se, svarade hon hemlighetsfullt. Jag kunde se att killen som hoppat i vattnet nu satt med sina beundrainnor, som nu blivit fler än bara de turbanklädda. Turbanerna satt och pratade vilt med hogwartseleverna, medan pälsarna antingen tittade imponerat upp på taket, eller åt sin mat med skeptisk min. Jag gick och satte mig vid Hufflepuffbordet och stirrade på min mat. Runda bollar, med mosad potatis. Jag tittade oförstående på McGonagall, som väste att det här var normal mat i Skandinavien. Det fanns även att välja på stark mat, men det fanns ingen mat vi var vana vid, så jag tog de där mjuka bollarna som visade sig innehålla kött. Efter lunchen gick jag upp till sällskapsrummet igen, där jag började med läxorna. De bestod utav en astronomiuppsats, brygga ett lyckoelixir och att förtrolla en penna så att den sjunger jazz. Jag började med uppsatsen, som jag blev klar med på cirka fyrtio minuter. Nytt rekord, jippie. Jag fortsatte med lyckoelixiret, som blev klart på hela TVÅ TIMMAR. Efter det övade jag lite på jazzförtrollningen, men gav upp efter att pennan insisterat på att sjunga rock. När allt var klart var det middagstid, men jag var inte särskilt hungrig så jag gick och lade mig. klockan tio i ett ringde väckarklockan och jag steg mödosamt upp ut sängen och begav mig till astronomitornet. För att ingen skulle upptäcka mig använde jag mig av en liten manick som kallas "Förvirring", med den förvirrade jag alla jag mötte så att de trodde att de var kycklingar under några minuter. Riktigt användbar, jag fick den av Lucy. Väl uppe i astronomitornet stod Lucy i en röd galaklädnad med en sådan där lång fjädersak man tar runt armarna. Där stod även Freja, med en svart mantel runt sig. Jag undrade vad Freja gjorde där, när plötsligt en vit sak hoppade på mig bakifrån.De var visst starkare än de så ut, för jag föll till marken. Jag kunde höra Lucy skrika, medan någonting föll ner. Jag förberedde mig på det värsta, och jag såg upp mot det skrangliga staketet. Så, vad tycker ni? Rätt kort del, jag vet, rätt tråkig också men nåja. TEBAKS IGEN 14 okt, 2012 11:32 |
|
MissBellatrix
Elev |
jäätte bra! spännande oxå..
Hey there. You come here often? 14 okt, 2012 12:39 |
|
Winny Geasley
Elev |
Vad håller Freja på med egentligen?
14 okt, 2012 15:14 |
|
Queen Boo
Elev |
Skumt... snälla skriv mer!!!
jag är jättecoolig älska mig plz 15 okt, 2012 15:53 |
|
rosea
Elev |
Tack Bellatrix och Winny!
När jag tittade upp mot staketet såg jag Lucy, som bara hade en svart sko på sig nu, och Freja, med en förskräckt min. Jag tog mig på fötter igen och sprang fram till Lucy. "Jag ramlade nästan" stammade hon fram mellan snyftningarna. Jag höll om henne och vi kämpade med gemensamma krafter till sjukhusflygeln. Väl där lades vi på varsin bädd och plåstrades om. Lucy hade fått ett skrapsår vi hälen, och jag hade fått en stort sår i huvudet efter fallet. Vi fick en flaska sömndryck som jag genast somnade av. När jag vaknade låg det mängder av kort och askar på sängbordet och över lite av sängen. Madam Clark kom till sängen och frågade hur det var med mig. -Hur mår Lucy? - Hon mår bra, och hon kommer att vara tillbaka i skolan vid lunch, värre är det med dig. Jag kände mig lättad. Lucy mådde bra, och det gjorde jag också. Sedan började tänka på vad Freja egentligen gjorde där uppe i astronomitornet. Jag var faktiskt riktigt dum som inte fattade vad det handlade om, men sån var jag. Några dagar senare kunde jag återvända till lektionerna, något som kändes ganska jobbigt. Förlåt att det blev en så kort TEBAKS IGEN 16 okt, 2012 16:48 |
|
Queen Boo
Elev |
Du är bäst!
jag är jättecoolig älska mig plz 16 okt, 2012 20:36 |
|
Winny Geasley
Elev |
Kom igen! Charlie måste förstå att Freja är opålitlig! Det var ju hennes fjällräv!
16 okt, 2012 20:52 |
|
MissBellatrix
Elev |
UNDERBART! ♥
Hey there. You come here often? 16 okt, 2012 21:11 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen