Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Marodörerna

Forum > Harry Potter > Marodörerna

1 2 3 4 5 6 7
Användare Inlägg
HedwigPotter
Elev

Avatar


@soratanaka : Visst, han hade ett val, men det står i böckerna att han var mycket mer osäker på sig själv än de andra tre. Han hade mindre självkänsla. Han vågade inte göra annat än att lyda Voldermort. Han var rädd för att missta sitt liv men han var nog ungefär lika rädd för att leva det också.

Care to read? Things aren't always as they seem, Elizabeth Bennet

16 feb, 2011 19:51

Detta inlägg ändrades senast 2011-02-18 kl. 20:25
Antal ändringar: 2

soratanaka
Elev

Avatar


@HedwigPotter; Jag påpekade hans osäkerhet och självkänsla i någon tidigare/annan post - men jag instämmer. På så vis är det synd om honom, givetvis.

"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people."

16 feb, 2011 20:03

Kesan
Elev

Avatar


Sirius ♥ Han hade precis hunnit starta ett nytt liv och sådär
Men mest synd är det ju om Harry som även han fick kontakt med den enda nära till James och Lily som inte var elak mot honom ♥ Det var så sorgligt att Sirius dog

"Jag är inte Fred, jag är George! Hur i fridens namn, kvinna, kan du kalla dig själv mor? kan du inte se att jag är George?"

16 feb, 2011 20:09

hermione_33
Elev

Avatar


Jag tycker mest synd om Sirius. Han skulle aldrig suttit i Azkaban!
Fast Lupin var inget svin, enligt min åsikt!
Han var snäll (för ha kunde inte hjälpa att han var varulv!) jag tycker han var bäst av alla marodörerna, snällast iaf!♥

"Can you dance like a Hippogriff?"

16 feb, 2011 20:27

Piggy
Elev

Avatar


Alltså... Jag är absolut inte den första som skriver Sirius för det var ju faktiskt så otroligt synd om honom och att han hamnade i Azkaban för någonting han inte gjort och dog innan folk fick veta sanningen.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.mspaintadventures.com%2Fstoryfiles%2Fhs2%2F04585.gif

16 feb, 2011 21:03

Maharajah
Elev

Avatar


Jag tycker nästan mest synd om Pettigrew, som är så pass osäker och rädd att han väljer "the dark side" eller vad man ska kalla det.

Sedan är det ju klart synd om de andra också, de var värda att leva, men Peter är de synd om för att han är så "feg"

16 feb, 2011 21:06

Borttagen

Avatar


Skrivet av Ginnyy:
Helt klart Siruis, han var en starkt och enormt godhjärtat människa som fick ett liv han absolut inte förtjänade tack vare den fega idioten Pettigrew, som faktiskt förstörde livet för de alla tre...


^

16 feb, 2011 21:13

Ginnyy
Elev

Avatar


Om man tänker efter så är Lupins och James död ganska lika. De har båda två precis fått en son och allt är frid och fröjd med sina familjer och så slår det till. Skillnaden är ju att innan dess hade James typ ett bra liv, till skillnad från Remus, han hade förlorat sina tre bästa vänner, de ända som någonsin hade förstått honom...

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_m22rjwSRDh1r2n26zo1_500.gif

16 feb, 2011 21:28

Ellie Jonsson
Elev

Avatar


Skrivet av Ginnyy:
Om man tänker efter så är Lupins och James död ganska lika. De har båda två precis fått en son och allt är frid och fröjd med sina familjer och så slår det till. Skillnaden är ju att innan dess hade James typ ett bra liv, till skillnad från Remus, han hade förlorat sina tre bästa vänner, de ända som någonsin hade förstått honom...


*gilla*BTW DU TÄNKER SOM JAG ^^

//draco malfoy- den fantastiska studsande illern

17 feb, 2011 15:00

Piggelin
Elev

Avatar


Jag tycker mest synd om Pemus eftersom att han hela sitt liv har blivit förföljd av rädda människor som tycker att han borte buras in. Tänk er att en av era bästa vänner blir mördad för att er andra vän förått honom och sedan mördar din tredje vän.
( Remus trodde ju på denna historia i 12 år)
I hela 12 år helt ensam,fattig,arbetslös och hatad.

17 feb, 2011 15:26

1 2 3 4 5 6 7

Forum > Harry Potter > Marodörerna

Du får inte svara på den här tråden.