Störande uttal.
Forum > Harry Potter > Störande uttal.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Nancy Betroux
Elev |
Vad är det dem har översatt Neville Longbottom till nu igen? xD
That's what she^ said . . . 14 feb, 2011 17:59 |
|
Mataki
Elev |
den svenska, är det krister henriksson som läser er också? han säger 'e' istället för 'ä' så när han sa att hagrid bor i ett trähus sa han att han bor i ett 'trehus', och jag bara 'wtf?! vad är det?'. pratar han konstigt eller säger stockholmare verkligen så?
Ur askan återföds fenixen -- Jag blir jätteglad om jag får ugglepost! 14 feb, 2011 18:22 |
|
Nancy Betroux
Elev |
Jag är stockholmare, jag säger trähus vad jag vet ._.
Han kanske är Brat-stockholmare? That's what she^ said . . . 14 feb, 2011 18:25 |
|
Mataki
Elev |
jag vet inte... men det låter jättekul när han säger 'han retade på sig i stolen' xD
Ur askan återföds fenixen -- Jag blir jätteglad om jag får ugglepost! 14 feb, 2011 18:31 |
|
Beata
Elev |
De flesta engelska namn låter lama på svenska,
så jag uttalar dem som man gör på engelska. Det låter sååå mycket bättre då
14 feb, 2011 19:49 |
|
themarauder
Lärare |
Skrivet av Mataki: jag vet inte... men det låter jättekul när han säger 'han retade på sig i stolen' xD hahahha Lyssnar på Stephen Fry innan jag ska sova nu för tiden =) - just like themarauder 14 feb, 2011 19:55 |
|
hermione_33
Elev |
Jag tror att faktiskt lyssna på böckerna vore en upplevelse...hehe
![]() "Can you dance like a Hippogriff?" 14 feb, 2011 19:57 |
|
Nancy Betroux
Elev |
OMG är det Stephen Fry som läser böckerna på engelska?
Asså han som säger det där sista i charlieissocoollike? ._. That's what she^ said . . . 14 feb, 2011 20:45 |
|
Mataki
Elev |
Skrivet av Beata: De flesta engelska namn låter lama på svenska, så jag uttalar dem som man gör på engelska. Det låter sååå mycket bättre då håller fullständigt med! haha dumbledåre xD det är väl så det uttalas på svenska? Ur askan återföds fenixen -- Jag blir jätteglad om jag får ugglepost! 14 feb, 2011 20:50 |
|
Black
Elev |
14 feb, 2011 21:05 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen