Finns det elevhem på andra skolor?
Forum > Harry Potter > Finns det elevhem på andra skolor?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Viethina
Elev |
Beuxbaton har inte elevhem utan sju elevsällskap, de som inte är med i något sådant bor tillsammans med de övriga i sin årsgrupp. Varje årsgrupp har en egen föreståndare.
Durmstrang har ettorna i en grupp med typ husfar och husmor (som elevhemsspökena och föreståndarna) medans resten typ är olika grupper vad jag uppfattat det som. Vet dock inte om detta stämmer till fullo Man av Stål, Fader av Guld http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=34739&page=1#p2219271 Regrets Collect Like Old Friends SV http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=34672&page=1#p2212091 24 sep, 2012 21:39 |
|
Margaret
Elev |
Skrivet av Ella/Ron: I England har ju internat skolor elevhem(eller kanske inte alla men några iallafall). Men jag tror inte att dom elevhemmen heter det efter grundarna, som du sa rosea för alla skolor har ju inte fyra grundare Inte bara i England. Tror även det finns i Sveriges tre stora riksinternat. I min kommun finns en av de skolorna och jag vet att det finns elevhem där iallafall. Sedan tvivlar jag på att de har exakt samma syfte som de på Hogwarts. Men på denna skola är det typ olika beroende på ålder, tror jag, och om man är student från ett annat land, om man bor på skolan etc. Så jag tvivlar inte på att det kan finnas elevhem i någon bemärkelse på de andra trollkarlsskolorna, då det ju är vanligt på internatskolor. ![]()
24 sep, 2012 21:52 |
|
annawpotter
Elev |
24 sep, 2012 22:09 |
|
Borttagen
|
Ingen aning, men dom har säkert olika grupper och sånt
28 sep, 2012 19:08 |
|
rosea
Elev |
Skrivet av annawpotter: Vi kommer säkert få reda på sånna här saker när vi kommer till bok fyra på pottermore Har inte Pottermore, men kan du tala om för mig om du får reda på nåt? TEBAKS IGEN 28 sep, 2012 23:12 |
Forum > Harry Potter > Finns det elevhem på andra skolor?
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen