Sarah Nights första år på Hogwarts
Forum > Fanfiction > Sarah Nights första år på Hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Winny Geasley
Elev |
När kommer ett till kapitel?
25 sep, 2012 19:31 |
|
Alert
Elev |
Läs gärna min fanfiction: http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=24485&page=1#p1466004 25 sep, 2012 19:36 |
|
Winny Geasley
Elev |
Skrivet av Alert: Jippie!!! Kan knappt vänta!!Skrivet av Winny Geasley: När kommer ett till kapitel? Förmodligen imorgon. Om inte, på Torsdag! 25 sep, 2012 19:37 |
|
Borttagen
|
gjör fler kapitel när kommer kapitel 3 ut????
25 sep, 2012 19:59 |
|
Winny Geasley
Elev |
Skrivet av Borttagen: Han skrev just det, oliver wood01gjör fler kapitel när kommer kapitel 3 ut???? 25 sep, 2012 20:08 |
|
tjejigadia
Elev |
25 sep, 2012 21:23 |
|
Borttagen
|
Super duper bra!!!!!
26 sep, 2012 06:56 |
|
Borttagen
|
bra skynda dig
26 sep, 2012 08:24 |
|
Alert
Elev |
Tack för alla fina kommentarer!
Ett långt kapitel kommer nu! Kapitel 5 När Sarah såg tillbaka på den första morgonen på Hogwarts föreställde hon sig själv gå runt och runt i flickornas runda sovsal, men nu när hon faktiskt befann sig på Hogwarts för första gången morgonen den andra september var hon alldeles lugn. Det kändes som hon var tom inuti och hon visste inte om det var positivt eller negativt. Som tur var han hon inte tänka efter så mycket innan hon var tvungen att gå ner till frukosten. Sarah fick skällskap av Liam och efter en kvart hittade det äntligen rätt väg. -Vad har vi för lektion först? Undrade Liam och försökte att dölja rädslan i hans röst, men Sarah såg rakt igenom honom och hans tappra försök. -Trollformellära, Läste hon högt från schemat som dem fått tidigare. Liam nickade och svalade sin klunk med apelsinjuice innan dem begav sig iväg. Sarah visste inte vad hon hade förväntat sig första lektionen. Att bara kunna svänga med staven och sen vips; var man proffs. Det var det absolut inte. Efter de fått böcker och en massa information förklarade Professor Flitwick att det skulle öva lite på en trollformel som hette Alohomora. Sarah tyckte det var väldigt svårt men också väldigt roligt. Efter lektionen hade de en kort rast. Liam och Sarah gick ut på gården och satte sig på en bänk. Dem diskuterade klasskompisarna och lektionen de nyss varit på. Sedan ringde det in och Sarah och Liam skyndade sig mot nästa lektion som var Örtlära. Den kvällen var Sarah riktigt nöjd med sig själv. Hon hade pratat lite med Mary vid middagen och de hade bestämt att de skulle ses nästa dag i biblioteket. Sarah var glad över det, även fast Liam var snäll och rolig, så ville Sarah mest av allt ha en tjejkompis. Hon brydde sig inte om att det var barnsligt. Hon hade alltid mest haft killkompisar och dem få tjejkompisar hon hade haft var det många år sedan hon pratat med. Med en djup suck vände Sarah på sig och somnade. Tre veckor senare vid frukosten stod Mary och väntade på henne när hon kom upp från Ravenclaws uppehållsrum. Sarah gav upp ett förtjust skrik och kramade henne som hastigast. Liam som kom efter henne gav Mary en kort leende innan han skyndade iväg mot frukosten. Sarah vände sig mot Mary. -Visst möts vi i biblioteket ikväll? Undrade hon med en svagt leende på läpparna. Mary besvarade hennes leende och nickade bestämt. -Jag vill verkligen fortsätta vara vän med dig, trots…att vi går i olika elevhem, skyndade sig Mary och säga. Sarah höjde på ögonbrynen men sa ingenting, istället la hon på minnet att hon skulle fråga Liam, vad det rörde sig om samma dag. Sarah sa hej då till Mary som såg ut som hon ville säga någonting, men inte vågade. Efter frukosten hade de dubbeltimma i trollkonsthistoria, sen förvandlingskonst och sedan lunch. När lunchen kom satte sig Sarah bredvid Liam, för hon började tro att han undvek henne. Hon tog för sig av kycklingsalladen och frågade -Liam, varför tycker vissa att man bara ska umgås med dem från sin eget elevhem? Liam, som just tagit en stor tugga av sin köttfärsbiff, såg på henen med sina stora, fina, blåa ögon. Han ryckte på axlarna och försökte se neutral, trots att det mest liknade en grimas. Sedan fick han bråttom iväg, för som han sa ”han ville absolut inte komma försent till lektionen i trolldryckskonst.” Sarah såg efter honom, granskade varje steg han tog, såg hur han upp en brunhårig, söt flicka och hur dem stod och pratade, alldeles för länge, tyckte Sarah. Hon beslutade sig för att inte tänka mer på det och passerade honom som han vore luft, trots att det gjorde ont. Hon sneglade på flickan och försökte komma på hennes namn. Sofie White hette hon, kom Sarah på efter en stund. Hon stannade upp i stegen och tittade på dem en stund, men sprang sedan iväg. Sarah kom till lektionen med andan i halsen. Utan att våga möta lärarens, professors Snapes blick satte hon sig på sin vanliga plats, vänstra raden, näst längst bak. Efter tio minuter kom Liam, han var alldeles glasklar i blicken, han gick in genom dörren, mumlade en ursäkt och slog sig ner bredvid Sarah. Sarah som var van vid att var och en skötte sitt brydde sig inte. Hon var fortfarande sur för morgonens incident. Och ännu surare över att han ignorerat henne hela förmiddagen. Sarah flyttade sig demonstrativt så långt bort från honom som hon kunde och vände sedan blicken och kocentrationen till läraren. När hon skulle göra drycken misslyckades hon totalt och när Liam försökte prata med henne gav hon honom en skarp blick som tydligt sa ” lämna mig ifred!” Så fort de klev ut ur klassrummet grep han tag i henne och drog henne till sig. -Sarh, är du okej, Frågade han med oro i rösten. Sarah såg på hon och ryckte kort på axlarna. -Jag mår bra, men kalla mig inte Sarh, har jag ju sagt! Utbrast hon. Liam försökte sig på ett förlåtande leende och till slut log hon tillbaka. Hon kunde inte vara arg på honom, trots att han hade betett sig som en dumskalle. Det gick upp ur fängelsehålorna och ut på gården där solen hade vågat sig fram, till skillnad från på morgonen, då det fortfarande var gråmulet. Sarah slog sig ner på bänken de hade suttit på efter sin första lektion och signalerade att Liam skulle sätta sig bredvid. Sarah kände sig pirrig och när han råkade nudda henne, skyndade hon sig att dra bort sin hand. Liam gav henne en undrande blick och hon skakade kort på huvudet. -Skynda dig! Vi började för femton minuter sedan! Vrålade Liam från uppehållsrummet. Sarah vaknade med ett ryck och kände hur hennes huvud bultade smärtsamt. Sen fick hon syn på klockan och det satte fart på henne. I en rasande fart hade hon bytt om, kammat sin fågelbo till hår och rafsat åt sig väskan med alla böcker i, som naturligtvis nästan sprack i sömmarna. Hon svor en lång ramsa och sprang sedan ner till Liam. Liam såg på henne en stund innan han log brett. Han nickade mer mot hennes fötter som varken hade strumpor eller skor på sig. Sarah rodnade lite och skyndade upp och drog på sig skorna. Att hoppa nerför en trappa, samtidigt som man försökte knyta skorna var ingen lätt uppgift men enligt Liam hade hon gjort det mycket bra. Sarah skakade på huvudet åt sin kompis konstiga idéer och tillsammans sprang de till första lektionen. Efter att ha gått på Hogwarts i två månader var Sarah väldigt van. Hon älskade lektionerna, hon älskade att hon hade fått en massa bra vänner, Mary och Liam var dem bästa, som hon umgicks med varje dag, Liam på dagen och Mary efter skolan slutat, oftast satt de i biblioteket tillsammans, men en gång hade Sarah varit inne i Gryffindortornet. Hon började fortfarande fnissa när hon tänkte på det. Det var november och det var riktigt kallt och mörkt. Sarah älskade att sitta framför brasan i en stor, pösig fåtölj och göra läxor, läsa en bra bok eller bara tänka på annat. Sarah var väldigt uppmärksam av sig. Hon hade bra minne och hade lätt för att lära. Efter två veckor kunde hon hela schemat, alla elevers namn, i första årskursen och alla lärares namn. Därför blev hon mycket förvånad när det dök upp en okänd elev dagen efter. Nu...vad tycker ni? Var det bra? Läs gärna min fanfiction: http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=24485&page=1#p1466004 26 sep, 2012 16:45
Detta inlägg ändrades senast 2012-10- 1 kl. 16:49
|
|
MissBellatrix
Elev |
superduper bra!!! ;D
Hey there. You come here often? 26 sep, 2012 18:01 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen