Konstigt
Forum > Harry Potter > Konstigt
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Lea Lovegood
Elev |
Skrivet av Borttagen: En annan sak som är konstig, varför blir inte Hermione "anmäld" till Trolldomsministeriet när hon utövar magi utanför skolan? Hon gör ju det när hon ser att Harrys glasögon är trasiga Hermione fick väl ingen varning för att hon var bland vuxna trollkarlar. Och det är därför som tvillingarna inte får någon varning, trolldomministeriet tycker ju att det är dom vuxna trollkarlarnas ansvar att se till att dom unga gör rätt
Förlåt för att jag suger.
6 sep, 2012 12:00 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Lea Lovegood: Skrivet av Borttagen: En annan sak som är konstig, varför blir inte Hermione "anmäld" till Trolldomsministeriet när hon utövar magi utanför skolan? Hon gör ju det när hon ser att Harrys glasögon är trasiga Hermione fick väl ingen varning för att hon var bland vuxna trollkarlar. Och det är därför som tvillingarna inte får någon varning, trolldomministeriet tycker ju att det är dom vuxna trollkarlarnas ansvar att se till att dom unga gör rätt Någon säger nån gång att det är förbjudet att använda magi utanför skolan 6 sep, 2012 15:57 |
|
Borttagen
|
Skummt
6 sep, 2012 16:00 |
|
Lea Lovegood
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Lea Lovegood: Skrivet av Borttagen: En annan sak som är konstig, varför blir inte Hermione "anmäld" till Trolldomsministeriet när hon utövar magi utanför skolan? Hon gör ju det när hon ser att Harrys glasögon är trasiga Hermione fick väl ingen varning för att hon var bland vuxna trollkarlar. Och det är därför som tvillingarna inte får någon varning, trolldomministeriet tycker ju att det är dom vuxna trollkarlarnas ansvar att se till att dom unga gör rätt Någon säger nån gång att det är förbjudet att använda magi utanför skolan Det är förbjudet att använda det utanför skolan men inte om man tex. bor ihop med vuxna trollkarlar eller är på besök, typ (Har jag för mig
Förlåt för att jag suger.
6 sep, 2012 16:02
Detta inlägg ändrades senast 2012-09- 6 kl. 16:15
|
|
Borttagen
|
Skrivet av Lea Lovegood: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Lea Lovegood: Skrivet av Borttagen: En annan sak som är konstig, varför blir inte Hermione "anmäld" till Trolldomsministeriet när hon utövar magi utanför skolan? Hon gör ju det när hon ser att Harrys glasögon är trasiga Hermione fick väl ingen varning för att hon var bland vuxna trollkarlar. Och det är därför som tvillingarna inte får någon varning, trolldomministeriet tycker ju att det är dom vuxna trollkarlarnas ansvar att se till att dom unga gör rätt Någon säger nån gång att det är förbjudet att använda magi utanför skolan Det är förbjudet att använda det utanför skolan men inte om man tex. bor ihop med vuxna trollkarlar eller är på besök, typ Vart säger dom det? Haha alltså jag har verkligen försökt hitta ett svar på det! Har läst böckerna hur många ggr som helst ju :O 6 sep, 2012 16:15 |
|
Lea Lovegood
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Lea Lovegood: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Lea Lovegood: Skrivet av Borttagen: En annan sak som är konstig, varför blir inte Hermione "anmäld" till Trolldomsministeriet när hon utövar magi utanför skolan? Hon gör ju det när hon ser att Harrys glasögon är trasiga Hermione fick väl ingen varning för att hon var bland vuxna trollkarlar. Och det är därför som tvillingarna inte får någon varning, trolldomministeriet tycker ju att det är dom vuxna trollkarlarnas ansvar att se till att dom unga gör rätt Någon säger nån gång att det är förbjudet att använda magi utanför skolan Det är förbjudet att använda det utanför skolan men inte om man tex. bor ihop med vuxna trollkarlar eller är på besök, typ Vart säger dom det? Haha alltså jag har verkligen försökt hitta ett svar på det! Har läst böckerna hur många ggr som helst ju :O Jag har verkligen för mig att det står någonstans. Aja, jag kan ha fel, men jag är tyå säker på att jag har läst det
Förlåt för att jag suger.
6 sep, 2012 16:17 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Lea Lovegood: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Lea Lovegood: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Lea Lovegood: Skrivet av Borttagen: En annan sak som är konstig, varför blir inte Hermione "anmäld" till Trolldomsministeriet när hon utövar magi utanför skolan? Hon gör ju det när hon ser att Harrys glasögon är trasiga Hermione fick väl ingen varning för att hon var bland vuxna trollkarlar. Och det är därför som tvillingarna inte får någon varning, trolldomministeriet tycker ju att det är dom vuxna trollkarlarnas ansvar att se till att dom unga gör rätt Någon säger nån gång att det är förbjudet att använda magi utanför skolan Det är förbjudet att använda det utanför skolan men inte om man tex. bor ihop med vuxna trollkarlar eller är på besök, typ Vart säger dom det? Haha alltså jag har verkligen försökt hitta ett svar på det! Har läst böckerna hur många ggr som helst ju :O Jag har verkligen för mig att det står någonstans. Aja, jag kan ha fel, men jag är tyå säker på att jag har läst det Jaa alltså det måste ju ändå vara nått sånt. Tänkte på att hon använder ju sig av magi på tåget i ettan också och säger typ "Har övat lite hemma" men det tänkte jag bara att ministeriet och dom har överseende med eftersom att dom är så små. Haha, låter så allvarlig men det är så svårt att släppa nått man hakat upp sig på i så många år 6 sep, 2012 16:21 |
|
lusianna
Elev |
hagrid flög
Lusianna 6 sep, 2012 16:22 |
|
Lea Lovegood
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Lea Lovegood: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Lea Lovegood: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Lea Lovegood: Skrivet av Borttagen: En annan sak som är konstig, varför blir inte Hermione "anmäld" till Trolldomsministeriet när hon utövar magi utanför skolan? Hon gör ju det när hon ser att Harrys glasögon är trasiga Hermione fick väl ingen varning för att hon var bland vuxna trollkarlar. Och det är därför som tvillingarna inte får någon varning, trolldomministeriet tycker ju att det är dom vuxna trollkarlarnas ansvar att se till att dom unga gör rätt Någon säger nån gång att det är förbjudet att använda magi utanför skolan Det är förbjudet att använda det utanför skolan men inte om man tex. bor ihop med vuxna trollkarlar eller är på besök, typ Vart säger dom det? Haha alltså jag har verkligen försökt hitta ett svar på det! Har läst böckerna hur många ggr som helst ju :O Jag har verkligen för mig att det står någonstans. Aja, jag kan ha fel, men jag är tyå säker på att jag har läst det Jaa alltså det måste ju ändå vara nått sånt. Tänkte på att hon använder ju sig av magi på tåget i ettan också och säger typ "Har övat lite hemma" men det tänkte jag bara att ministeriet och dom har överseende med eftersom att dom är så små. Haha, låter så allvarlig men det är så svårt att släppa nått man hakat upp sig på i så många år Ja, det är faktiskt lite skumt. Men jag tycker att det är konstigt att Harry använder "Lumos" i trean utan att någon bryr sig
Förlåt för att jag suger.
6 sep, 2012 16:22 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Lea Lovegood: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Lea Lovegood: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Lea Lovegood: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Lea Lovegood: Skrivet av Borttagen: En annan sak som är konstig, varför blir inte Hermione "anmäld" till Trolldomsministeriet när hon utövar magi utanför skolan? Hon gör ju det när hon ser att Harrys glasögon är trasiga Hermione fick väl ingen varning för att hon var bland vuxna trollkarlar. Och det är därför som tvillingarna inte får någon varning, trolldomministeriet tycker ju att det är dom vuxna trollkarlarnas ansvar att se till att dom unga gör rätt Någon säger nån gång att det är förbjudet att använda magi utanför skolan Det är förbjudet att använda det utanför skolan men inte om man tex. bor ihop med vuxna trollkarlar eller är på besök, typ Vart säger dom det? Haha alltså jag har verkligen försökt hitta ett svar på det! Har läst böckerna hur många ggr som helst ju :O Jag har verkligen för mig att det står någonstans. Aja, jag kan ha fel, men jag är tyå säker på att jag har läst det Jaa alltså det måste ju ändå vara nått sånt. Tänkte på att hon använder ju sig av magi på tåget i ettan också och säger typ "Har övat lite hemma" men det tänkte jag bara att ministeriet och dom har överseende med eftersom att dom är så små. Haha, låter så allvarlig men det är så svårt att släppa nått man hakat upp sig på i så många år Ja, det är faktiskt lite skumt. Men jag tycker att det är konstigt att Harry använder "Lumos" i trean utan att någon bryr sig När han sitter i sängen och läser under täcket använder han väl det? Har för mig det iaf. Det kanske är okej att använda enkel magi? 6 sep, 2012 16:25 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen