Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Konstigt

Forum > Harry Potter > Konstigt

1 2 3 4
Användare Inlägg
Lea Lovegood
Elev

Avatar

+1


Skrivet av Borttagen:
En annan sak som är konstig, varför blir inte Hermione "anmäld" till Trolldomsministeriet när hon utövar magi utanför skolan?
Hon gör ju det när hon ser att Harrys glasögon är trasiga

Hermione fick väl ingen varning för att hon var bland vuxna trollkarlar. Och det är därför som tvillingarna inte får någon varning, trolldomministeriet tycker ju att det är dom vuxna trollkarlarnas ansvar att se till att dom unga gör rätt

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi50.tinypic.com%2F346n8k5.gif Förlåt för att jag suger.

6 sep, 2012 12:00

Borttagen

Avatar


Skrivet av Lea Lovegood:
Skrivet av Borttagen:
En annan sak som är konstig, varför blir inte Hermione "anmäld" till Trolldomsministeriet när hon utövar magi utanför skolan?
Hon gör ju det när hon ser att Harrys glasögon är trasiga

Hermione fick väl ingen varning för att hon var bland vuxna trollkarlar. Och det är därför som tvillingarna inte får någon varning, trolldomministeriet tycker ju att det är dom vuxna trollkarlarnas ansvar att se till att dom unga gör rätt


Någon säger nån gång att det är förbjudet att använda magi utanför skolan Om man är under 17 eller vad det nu var, så för mig går det ändå inte ihop

6 sep, 2012 15:57

Borttagen

Avatar


Skummt

6 sep, 2012 16:00

Lea Lovegood
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Lea Lovegood:
Skrivet av Borttagen:
En annan sak som är konstig, varför blir inte Hermione "anmäld" till Trolldomsministeriet när hon utövar magi utanför skolan?
Hon gör ju det när hon ser att Harrys glasögon är trasiga

Hermione fick väl ingen varning för att hon var bland vuxna trollkarlar. Och det är därför som tvillingarna inte får någon varning, trolldomministeriet tycker ju att det är dom vuxna trollkarlarnas ansvar att se till att dom unga gör rätt


Någon säger nån gång att det är förbjudet att använda magi utanför skolan Om man är under 17 eller vad det nu var, så för mig går det ändå inte ihop


Det är förbjudet att använda det utanför skolan men inte om man tex. bor ihop med vuxna trollkarlar eller är på besök, typ
(Har jag för mig )

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi50.tinypic.com%2F346n8k5.gif Förlåt för att jag suger.

6 sep, 2012 16:02

Detta inlägg ändrades senast 2012-09- 6 kl. 16:15
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Skrivet av Lea Lovegood:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Lea Lovegood:
Skrivet av Borttagen:
En annan sak som är konstig, varför blir inte Hermione "anmäld" till Trolldomsministeriet när hon utövar magi utanför skolan?
Hon gör ju det när hon ser att Harrys glasögon är trasiga

Hermione fick väl ingen varning för att hon var bland vuxna trollkarlar. Och det är därför som tvillingarna inte får någon varning, trolldomministeriet tycker ju att det är dom vuxna trollkarlarnas ansvar att se till att dom unga gör rätt


Någon säger nån gång att det är förbjudet att använda magi utanför skolan Om man är under 17 eller vad det nu var, så för mig går det ändå inte ihop


Det är förbjudet att använda det utanför skolan men inte om man tex. bor ihop med vuxna trollkarlar eller är på besök, typ


Vart säger dom det?
Haha alltså jag har verkligen försökt hitta ett svar på det! Har läst böckerna hur många ggr som helst ju :O

6 sep, 2012 16:15

Lea Lovegood
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Lea Lovegood:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Lea Lovegood:
Skrivet av Borttagen:
En annan sak som är konstig, varför blir inte Hermione "anmäld" till Trolldomsministeriet när hon utövar magi utanför skolan?
Hon gör ju det när hon ser att Harrys glasögon är trasiga

Hermione fick väl ingen varning för att hon var bland vuxna trollkarlar. Och det är därför som tvillingarna inte får någon varning, trolldomministeriet tycker ju att det är dom vuxna trollkarlarnas ansvar att se till att dom unga gör rätt


Någon säger nån gång att det är förbjudet att använda magi utanför skolan Om man är under 17 eller vad det nu var, så för mig går det ändå inte ihop


Det är förbjudet att använda det utanför skolan men inte om man tex. bor ihop med vuxna trollkarlar eller är på besök, typ


Vart säger dom det?
Haha alltså jag har verkligen försökt hitta ett svar på det! Har läst böckerna hur många ggr som helst ju :O


Jag har verkligen för mig att det står någonstans.
Aja, jag kan ha fel, men jag är tyå säker på att jag har läst det

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi50.tinypic.com%2F346n8k5.gif Förlåt för att jag suger.

6 sep, 2012 16:17

Borttagen

Avatar


Skrivet av Lea Lovegood:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Lea Lovegood:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Lea Lovegood:
Skrivet av Borttagen:
En annan sak som är konstig, varför blir inte Hermione "anmäld" till Trolldomsministeriet när hon utövar magi utanför skolan?
Hon gör ju det när hon ser att Harrys glasögon är trasiga

Hermione fick väl ingen varning för att hon var bland vuxna trollkarlar. Och det är därför som tvillingarna inte får någon varning, trolldomministeriet tycker ju att det är dom vuxna trollkarlarnas ansvar att se till att dom unga gör rätt


Någon säger nån gång att det är förbjudet att använda magi utanför skolan Om man är under 17 eller vad det nu var, så för mig går det ändå inte ihop


Det är förbjudet att använda det utanför skolan men inte om man tex. bor ihop med vuxna trollkarlar eller är på besök, typ


Vart säger dom det?
Haha alltså jag har verkligen försökt hitta ett svar på det! Har läst böckerna hur många ggr som helst ju :O


Jag har verkligen för mig att det står någonstans.
Aja, jag kan ha fel, men jag är tyå säker på att jag har läst det



Jaa alltså det måste ju ändå vara nått sånt. Tänkte på att hon använder ju sig av magi på tåget i ettan också och säger typ "Har övat lite hemma" men det tänkte jag bara att ministeriet och dom har överseende med eftersom att dom är så små.

Haha, låter så allvarlig men det är så svårt att släppa nått man hakat upp sig på i så många år

6 sep, 2012 16:21

lusianna
Elev

Avatar


hagrid flög

Lusianna

6 sep, 2012 16:22

Lea Lovegood
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Lea Lovegood:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Lea Lovegood:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Lea Lovegood:
Skrivet av Borttagen:
En annan sak som är konstig, varför blir inte Hermione "anmäld" till Trolldomsministeriet när hon utövar magi utanför skolan?
Hon gör ju det när hon ser att Harrys glasögon är trasiga

Hermione fick väl ingen varning för att hon var bland vuxna trollkarlar. Och det är därför som tvillingarna inte får någon varning, trolldomministeriet tycker ju att det är dom vuxna trollkarlarnas ansvar att se till att dom unga gör rätt


Någon säger nån gång att det är förbjudet att använda magi utanför skolan Om man är under 17 eller vad det nu var, så för mig går det ändå inte ihop


Det är förbjudet att använda det utanför skolan men inte om man tex. bor ihop med vuxna trollkarlar eller är på besök, typ


Vart säger dom det?
Haha alltså jag har verkligen försökt hitta ett svar på det! Har läst böckerna hur många ggr som helst ju :O


Jag har verkligen för mig att det står någonstans.
Aja, jag kan ha fel, men jag är tyå säker på att jag har läst det



Jaa alltså det måste ju ändå vara nått sånt. Tänkte på att hon använder ju sig av magi på tåget i ettan också och säger typ "Har övat lite hemma" men det tänkte jag bara att ministeriet och dom har överseende med eftersom att dom är så små.

Haha, låter så allvarlig men det är så svårt att släppa nått man hakat upp sig på i så många år

Ja, det är faktiskt lite skumt.
Men jag tycker att det är konstigt att Harry använder "Lumos" i trean utan att någon bryr sig

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi50.tinypic.com%2F346n8k5.gif Förlåt för att jag suger.

6 sep, 2012 16:22

Borttagen

Avatar


Skrivet av Lea Lovegood:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Lea Lovegood:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Lea Lovegood:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Lea Lovegood:
Skrivet av Borttagen:
En annan sak som är konstig, varför blir inte Hermione "anmäld" till Trolldomsministeriet när hon utövar magi utanför skolan?
Hon gör ju det när hon ser att Harrys glasögon är trasiga

Hermione fick väl ingen varning för att hon var bland vuxna trollkarlar. Och det är därför som tvillingarna inte får någon varning, trolldomministeriet tycker ju att det är dom vuxna trollkarlarnas ansvar att se till att dom unga gör rätt


Någon säger nån gång att det är förbjudet att använda magi utanför skolan Om man är under 17 eller vad det nu var, så för mig går det ändå inte ihop


Det är förbjudet att använda det utanför skolan men inte om man tex. bor ihop med vuxna trollkarlar eller är på besök, typ


Vart säger dom det?
Haha alltså jag har verkligen försökt hitta ett svar på det! Har läst böckerna hur många ggr som helst ju :O


Jag har verkligen för mig att det står någonstans.
Aja, jag kan ha fel, men jag är tyå säker på att jag har läst det



Jaa alltså det måste ju ändå vara nått sånt. Tänkte på att hon använder ju sig av magi på tåget i ettan också och säger typ "Har övat lite hemma" men det tänkte jag bara att ministeriet och dom har överseende med eftersom att dom är så små.

Haha, låter så allvarlig men det är så svårt att släppa nått man hakat upp sig på i så många år

Ja, det är faktiskt lite skumt.
Men jag tycker att det är konstigt att Harry använder "Lumos" i trean utan att någon bryr sig


När han sitter i sängen och läser under täcket använder han väl det?
Har för mig det iaf.
Det kanske är okej att använda enkel magi?

6 sep, 2012 16:25

1 2 3 4

Forum > Harry Potter > Konstigt

Du får inte svara på den här tråden.