Jag hade verkligen världens intressantaste NO-lektion idag 8D Alla HP-fan, läs!
Forum > Harry Potter > Jag hade verkligen världens intressantaste NO-lektion idag 8D Alla HP-fan, läs!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Irah
Elev |
31 aug, 2012 11:21 |
|
Shad0w
Elev |
Fan va coolt!
HERMIONE♥ 31 aug, 2012 17:35 |
|
Jossan
Elev |
31 aug, 2012 17:49 |
|
natalia98
Elev |
ojj visste inte att han fanns på riktigt
31 aug, 2012 18:34 |
|
Borttagen
|
Coolt
31 aug, 2012 18:39 |
|
Måntass
Elev |
31 aug, 2012 18:49 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Visste redan det där men kan spekulera med i allafall :3 För det första så finns det ett flertal tomma gravar, t.ex där man inte lyckas komma åt/över kroppen m.m, där man gör en begravning iallafall för att hedra personen i fråga. Håller på den andra punkten med Ran, hur skulle de kunna känna igen en person från en målad bild? Men visst är det coolt och man kan ju nästan inte låta bli att hoppas x3 Ännu en gång: folk målade bilder och porträtt som sjutton på 13 och 1400 talet, och de var mycket duktiga. MonaLisa är från 1400-talet till exempel? Så klart man känner igen honom... Hehe det är säkert en legend men man vill ju gärna tro på det 31 aug, 2012 20:06 |
|
Elin Lovegood
Elev |
Skrivet av Borttagen: Vi läste om alkemister på 1300 talet. ''Nicholas Flamel'' nämner plötsligt min lärare och alla börjar skratta. ''Han fanns på riktigt'' säger läraren Eleverna: Nicholas Flamel var en riktig alkemist som levde på 1300-talet. Han föddes 1330 i en stad nära Paris, och sökte under sitt liv efter ett ämne som skulle kunna göra en odödlig ('De vises sten' Enligt legenden fann han den och lever än idag. The creepy bit; Det finns en grav med hans namn där det är noterat att han dog 1418. Men någon gång på 1700 talet påstod blev han sedd - vid fönstret i sitt gamla hus. De grävde upp hans grav - men den var tom. År 1981 påstods det ännu en gång att någon hade sett honom. Vad tror ni?? Coolt visste inte att det fanns på riktigt. Blev helt lite chockad..
31 aug, 2012 20:14 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Visste redan det där men kan spekulera med i allafall :3 För det första så finns det ett flertal tomma gravar, t.ex där man inte lyckas komma åt/över kroppen m.m, där man gör en begravning iallafall för att hedra personen i fråga. Håller på den andra punkten med Ran, hur skulle de kunna känna igen en person från en målad bild? Men visst är det coolt och man kan ju nästan inte låta bli att hoppas x3 Ännu en gång: folk målade bilder och porträtt som sjutton på 13 och 1400 talet, och de var mycket duktiga. MonaLisa är från 1400-talet till exempel? Så klart man känner igen honom... Hehe det är säkert en legend men man vill ju gärna tro på det Och du tror att om du såg den äkta människan att du skulle känna igen henne som Mona-Lisa? Det tror inte jag, har sett flertal olika bilder på gamla personer i skolan och jag lovar att alla ser nästan likadana ut, de målas som de vill se ut. 31 aug, 2012 20:24 |
|
Mysan9
Elev |
häftigt! ha coolt men läskigt. J.k måste ha takig hans namn för det
31 aug, 2012 20:30 |
Forum > Harry Potter > Jag hade verkligen världens intressantaste NO-lektion idag 8D Alla HP-fan, läs!
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen