Ang. Elevhemmen.
Forum > Harry Potter > Ang. Elevhemmen.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Alla har ju mod i sig. Vissa använder det ju bara på olika sätt.
Bara för att han inte slåss på den goda sidan betyder ju inte det att han är feg - Det är väll lite modigt att vara nära Voldermort dag in och dag ut också? 19 aug, 2012 19:26 |
|
Minihäst
Elev |
Det är väldigt modigt de han gjorde modigt att vara Voldemorts spion mitt framför näsan på de ,modigt inte ädelt
another day, another slay 19 aug, 2012 20:28 |
|
EllieRavenclaw
Elev |
Skrivet av Tamburlaine: Jag läste någonstans att hatten skulle ha tolkat den beundran han kände för Potter, Black och Lupin som lojalitet, vilket är en av egenskaperna i Gryffindor. Är inte det Hufflepuff ? Marry Ron, be best friend with Hermione, hang out with Ginny, laugh with Fred and George, save the word with Harry, talk with Dumbledore, be brave with Neville, be difrend with Luna and live your life as a Potterhead ♥ aqua Jag är stolt medlem i 000 ♥ 19 aug, 2012 20:48 |
|
Tamburlaine
Elev |
19 aug, 2012 20:50 |
|
EllieRavenclaw
Elev |
Skrivet av Tamburlaine: Bara något jag läst. Men menar du att modighet är den enda egenskapen Gryffar har O.o wow, torrt. Nä, men lojalitet kanske är med Gryff också. Trodde bara inte det. Såklart kan dem ha flera egenskaper. Marry Ron, be best friend with Hermione, hang out with Ginny, laugh with Fred and George, save the word with Harry, talk with Dumbledore, be brave with Neville, be difrend with Luna and live your life as a Potterhead ♥ aqua Jag är stolt medlem i 000 ♥ 19 aug, 2012 20:52 |
|
PureSlytherin
Elev |
Det var ju inte modigt av honom att förråda sina vänner, som någon skrev. Peter förrådde sina vänner för att han inte vågade eller förmådde stå emot Ni-Vet-Vem. Han valde helt enkelt det fegaste alternativet: förråd dina vänner så får du leva. Och det var inte heller modigt det där han gjorde mot Harry i sista boken. Han gjorde det ju helt enkelt för att han stod i skuld till Harry på magisk väg. Harry hade ju räddat hans liv och då var han tvungen att göra samma sak för Harry.
Och jag anser inte att Peter var modig då han följde Ni-Vet-Vem och hjälpte honom heller. Han var ju livrädd hela tiden. Vad jag försöker få fram här är att Peter inte gjorde något modigt alls egentligen. Därför förstår inte jag heller varför han placerades i Gryffindor. Jag har faktiskt funderat på detta.
19 aug, 2012 23:03 |
|
Borttagen
|
Kanske 20 aug, 2012 10:38 |
|
EllieRavenclaw
Elev |
Skrivet av Minihäst: Det är väldigt modigt de han gjorde modigt att vara Voldemorts spion mitt framför näsan på de ,modigt inte ädelt Som jag såg det, var det av ren rädsla, som Voldy säger; inte lojalitet. Ja tyckte inte i alla fall det var modigt, bara fegt. Marry Ron, be best friend with Hermione, hang out with Ginny, laugh with Fred and George, save the word with Harry, talk with Dumbledore, be brave with Neville, be difrend with Luna and live your life as a Potterhead ♥ aqua Jag är stolt medlem i 000 ♥ 20 aug, 2012 13:01 |
|
Ladusvalan
Elev |
Allt är väl inte så enkelt och "svartvitt" som många av oss tror (och vill att det ska vara ibland), och det tycker jag är bra. Allt ska inte vara så uppenbart hela tiden. Att Hermione hamnade i Gryffindor i stället för Ravenclaw är ett annat exempel på att det inte behöver bli på ett sätt bara för att det känns uppenbart. Personligen gillar jag när man bryter dessa schabloner. Jag tror säkert att Peter Pettigrew visade mod på vissa sätt, men var feg på andra ... Och så är det väl med oss alla?
20 aug, 2012 13:10 |
|
MissLollo
Elev |
Skrivet av Ladusvalan: Du tog mina ord Allt är väl inte så enkelt och "svartvitt" som många av oss tror (och vill att det ska vara ibland), och det tycker jag är bra. Allt ska inte vara så uppenbart hela tiden. Att Hermione hamnade i Gryffindor i stället för Ravenclaw är ett annat exempel på att det inte behöver bli på ett sätt bara för att det känns uppenbart. Personligen gillar jag när man bryter dessa schabloner. Jag tror säkert att Peter Pettigrew visade mod på vissa sätt, men var feg på andra ... Och så är det väl med oss alla?
20 aug, 2012 13:11 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen