The daughter[SV]
Forum > Fanfiction > The daughter[SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
GinnyForever
Elev |
Yey, nytt kapitel!
14 sep, 2012 06:42 |
|
LauraTree
Elev |
Superbra
14 sep, 2012 06:47 |
|
Borttagen
|
Quidditch
Efter flyglektionen så hade Madam Hooch bett Clarie att stanna kvar efter lektionen.Clarie stannade lite förvånat kvar och undrade vagt varför Madam Hooch ville att hon skulle stanna kvar. -Har du någonsin spelat quidditch? frågade Madam Hooch. -Ja,men det var 3-manna quidditch svarade Clarie. -Har du någonsin sett en quidditch match? frågade Madam Hooch. -Ja svarade Clarie igen.Inom sig så undrade hon verkligen varför Hooch frågade detta av henne. -Då kanske du skulle vilja vara med i Ravenclaws quidditchlag? frågade Hooch. -Gärna!,men vilken plats i laget är ledig? frågade Clarie glatt. -Jagare och slagman är lediga,intresserad? sa Hooch. -Absolut intresserad!,platsen som jagare i så fall svarade Clarie. -Har du en kvast? frågade Madam Hooch. -Ja,vi har pappas gamla silverpil hemma svarade Clarie. -En silverpil! sa Madam Hooch förtjust. -Proffesor Dumbledore har gjort ett särskilt tillstånd för elever som är särskilt begåvade då det gäller quidditch sa Madam Hooch. -Så bra!,ska jag be pappa att skicka min kvast hit? undrade Clarie. -Gör det,och lagträningarna för Ravenclaw är tisdag klockan 8 på kvällen och fredag klockan 7 på kvällen och på helgerna ibland. -Okej,men nu måste jag nog gå till min lektion sa Clarie.Medan Clarie småsprang upp till slottet så bubblade känslorna inom henne,hon skulle vara med i ravenclaws quidditchlag!Och det var ju faktiskt tisdag idag.Hon hämtade snabbt trollformelböckerna och skyndade sig till Flitwicks lektion. -Förlåt att jag är sen,sir!Madam Hooch bad mig att stanna kvar lite efter lektionen sa Clarie då hon kom in klassrummet. -Det är okej,miss Dolder! pep Flitwick.Det kändes som att dagen segade sig fram.Senare i uppehållsrummet så kom någonting flygande,något stort!Det var en kvast såg Clarie med tanken på formen på paketet.Det var snabbt,pappa måste använt någon sort trollformel.Lagkaptenen till Ravenclaws lag,en kille med sandfärgat hår från femte årskursen kom fram till henne och sa: -Du,tjejen!Du vet väl att det är lagträning ikväll? frågade han. -Japp det vet jag! svarade Clarie.Äntligen var det dags för träningen!Medan hon gick ner till quidditchplanen så kände hon sig lite löjlig med sin silverpil,den var ju rena retrokvasten! Vid quidditchplanen Lagkaptenen berättade att han var sökare i laget och hette Nicholas Tagin.Dom andra i laget var Matty Belver,vaktare,Emily Sion,jagare,Jake Kirke,slagman,Fiona Sion,slagman och Ben Wilson,jagare.De påbörjade träningen och Clarie upptäckte att Fiona var otroligt skicklig på att vara slagman.Matty räddade väldigt många av deras kast men nog gjorde de några mål!Clarie gjorde två mål och Ben och Emily gjorde 3 var. 14 sep, 2012 17:27 |
|
LauraTree
Elev |
Jättebra! D
14 sep, 2012 18:02
Detta inlägg ändrades senast 2012-09-14 kl. 21:18
|
|
GinnyForever
Elev |
14 sep, 2012 21:15 |
|
LauraTree
Elev |
Oj, jah hade tänkt att skriva med utropstecken naturligtvis!
14 sep, 2012 21:17 |
|
Borttagen
|
Tack för era kommentarer,det värmer♥
15 sep, 2012 09:06 |
|
Miss_A
Elev |
26 sep, 2012 10:17 |
|
GinnyForever
Elev |
Kommer det inte mer?
28 okt, 2012 22:45 |
|
Miss_A
Elev |
13 nov, 2012 16:21 |
Forum > Fanfiction > The daughter[SV]
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen