En fjärdedels vilie [SV]
Forum > Fanfiction > En fjärdedels vilie [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Måntass
Elev |
19 aug, 2012 13:06 |
|
JuliaE
Elev |
Tack alla! ♥
Vi får väl se vilket elevhem det blir, kommer nu här iaf. Kapitel 5 ~ Fred Weasley Vi stod och väntade spänt på att Louise skulle komma ut, eller rättare sagt jag och George. Hermione och Ginny hade dragit iväg Ron och Harry in i matsalen och antagligen satt sig vid Gryffindors bord nu och väntade. Jag trampade lite på stället och George flinade åt mig. "Vad flinar du åt?" "Dig, vad gör du om hon inte hamnar i Gryffindor och hamnar i Slytherin" George höjde ett ögonbrynen och tittade på mig. "Jag vet inte, stryper Malfoy om han kommer i närheten, vad annars?" Log jag lite snett, jag hade sätt hur Malfoy hade tittat på henne, eller ja, hur dom flesta killarna hade tittat på henne. Men Malfoys blick var starkare, jag hade aldrig sätt honom så fast vid något. Det ryckte till i mig då dörren öppnades igen och Louise kom ut med ett leende på läpparna, jag kunde själv inte låta bli att le då jag såg henne le. "Nå? Vilket elevhem?" Log George när Louise hade stannat upp framför dom. "Vill ni verkligen veta det?" Flinade hon och jag kände hur det gnagde inuti mig då jag var så sjukt nyfiken. "Ja!" Utbrast jag och George i kör och hon skrattade lite smått och nickade kort. "Jag hamnade i...." Hon stannade mitt i meningen och jag kunde inte vänta mer, jag höll på att dö här och hon drog ut på det. Men på nåt sätt kunde jag inte bli irriterad på henne. "Gryffindor!" Utbrast hon och log stort. Jag fattade först inte vad hon hade sagt och tittade bara chockat på henne och sken sen upp, bättre start på året kunde det inte ha blivit. "Grymt!" Utbrast George och höjde handen för en high-five. "Såklart!" Log hon och gjorde en high-five med honom. Louise Kingston "Såå, ska vi gå in kanske?" Log jag och tittade på dom. "Ja juste, såklart!" Sa Fred snabbt och log lite ursäktande och började gå mot matsalen. Jag som hade ganska korta ben sprang i kapp Fred och George precis innan dom skulle gå in, jag gick mitt i mellan dom då vi gick på ett led ungefär och jag kände hur alla kollade på oss när vi gick. Fred saktade in lite så George i själv i täten och han bredvid mig. "Du vet att alla stirrar va?" Sa han lågt och flinade lite roat. "Ja, hur kan man missa!" Viskade jag och skrattade lite tyst. George hittade Harry och alla dom andra och vi satte oss ner. Det här ska bli intressant, tänkte jag och log lite för mig själv då mannen med det vita skägget förklarade för alla vad som skulle inträffa detta år. När Dumbledore som han hetta hade pratat klart och vi ätit klart började vi bege oss mot det så kallade sällskaprummet, Gryffindors då. Jag, Fred, George, Harry, Ron, Hermione och Ginny gick mot trapporna. Ginny och Hermione verkade fortfarande sura på mig, men jag fattade inte riktigt varför. "Louise!" Jag hörde hur någon ropade mitt namn och jag vände mig om, det var Draco han log och gick mot oss. Jag besvarade leendet och kastade en blick mot dom andra som stod och gav Draco dödsblickar. "Ursäkta, men skulle jag kunna få prata med Louise? Ensam?" Dracos röst var kall och han tittade tomt på dom andra. "Varför skulle du få det? Tänkte du förhäxa henne, och vill inte ha några vittnen?" Fred tåg ett kliv fram och tittade hotfullt på Draco. Jag tittade förvånat på dom på dom båda som stod och stirrade in i varandras ögon. "Nej, självklart inte, men kanske dig" Sa han och släppte inte Fred med blicken. Jag bet mig i läppen hårt och var beredd på det värsta. Mer?
(C) Läs gärna min FF!
En fjärdedels vilie [SV]
19 aug, 2012 20:12 |
|
Borttagen
|
Skita gooda ;3 hehe >.>
19 aug, 2012 20:42 |
|
Lexie
Elev |
Jag trodde verkligen Slythetin men hon kommer nog ändå passa in i Gryffindor! Mer
† alway stand tall and stay strong. Min ff The Battle of Love: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=21849 19 aug, 2012 23:00 |
|
Måntass
Elev |
20 aug, 2012 10:01 |
|
Bombarda
Elev |
SÅ FREAKING AWESOME!
Kärlek till alla! 21 aug, 2012 20:43 |
|
Miss Black
Elev |
Skrivet av JuliaE: Titel: En fjärdedels vilie Rating: PG, kan förekomma PG-13 Språk: Svenska Genre: Kärlek, Drama Nu har inte jag skrivit en ff på ett bra tag, men vi får väl se hur det här går! Det kommer att handla om Louise Kingston, en tjej som ska börja på Hogwarts och hoppa in i sjätte året. Men hon är inte en vanlig häxa, hennes utseende är unikt och skulle för det mesta anses vara väldigt attraktivt. Den här ff:en handlar nämligen om en häxa, Louise då, som är en fjärdedel vilie. Det gör inte livet lika enkelt vissa gånger och man känner dig lätt kvävd av omgivningen. Men hon har även en till hemlighet, en väldigt mörk hemlighet. Prolog: "Du måste skämta?! Är du seriös!?" Utbrast han chockat, han försökte att inte le, men det ryckte i mungiporna på honom ändå. "Okej, förlåt, det är inte så chockerande att du faktiskt har vilie i dig! Du vet att det gör det svårt att vara vän med dig?" Flinade han. Den här ff:en kommer att involvera dom flesta original karaktärerna. Men dom som det egentligen kommer handla mest om är Fred, George och även Draco. Lägger ut det första kapitlet så fort någon skrivit! Jag och AlexZz och Hope Potter skriver också en ff om en vilie! x) Det här var jättebra!! Min bokblogg
17 okt, 2012 19:25 |
|
cikki
Elev |
SUPERBRA! ny läsare här! :3
18 okt, 2012 16:32 |
Forum > Fanfiction > En fjärdedels vilie [SV]
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen