Do you belive in magic?
Forum > Harry Potter > Do you belive in magic?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Nu känner jag mig som värsta glädjedödaren för att jag säger nej. ._.
16 aug, 2012 00:01 |
|
LolFeelings
Elev |
Som jag har läst på vissa övre inlägg så har jag tolkat det som att man måste tro på magi som i HP för att klassas som ett fan.
Men jag tror inte det. Jag kanske skulle vilja hoppas det, men Harry Potter är en påhittad värld utav en helt vanlig människa. Magi i andra former kanske skulle finnas, men just den här magin tror jag inte på alls. Hejdå från den negativa personen.
16 aug, 2012 00:16 |
|
adwantic
Elev |
Yes, yes I do!
Draco Dormiens Nunquam Titillandus 16 aug, 2012 00:53 |
|
Fairydust
Elev |
Ja, jag tror på magi. I alla fall i någon form. Om den kommer ur en trollstav, ett pekfinger, ur tanken, det spelar mindre roll. Men magi finns, och jag ska hitta den och ta över den.
Sen finns det ju en massa ''vardagliga'' saker som är magiska. Som den där första kyssen med personen du tycker om. Eller när du bara plötsligt känner dig euforisk i hela kroppen utan någon förklarlig anledning. Känslor är magi. I don't wanna break these chains! 16 aug, 2012 07:40 |
|
LunaLove<3
Elev |
16 aug, 2012 09:04 |
|
Ladusvalan
Elev |
Jag vet inte ...
Jag tror att jag tror på att det skulle kunna finnas något sådant som jag inte kan föreställa mig just nu. Men jag har svårt att tro på sådan magi som finns i Harry Potter, samtidigt som jag inte tänker förneka möjligheten av dess existens den. 16 aug, 2012 09:43 |
|
Minihäst
Elev |
Skrivet av Fairydust: Ja, jag tror på magi. I alla fall i någon form. Om den kommer ur en trollstav, ett pekfinger, ur tanken, det spelar mindre roll. Men magi finns, och jag ska hitta den och ta över den. Sen finns det ju en massa ''vardagliga'' saker som är magiska. Som den där första kyssen med personen du tycker om. Eller när du bara plötsligt känner dig euforisk i hela kroppen utan någon förklarlig anledning. Känslor är magi. Bra sagt!!!(du snodde mina ord another day, another slay 16 aug, 2012 09:48 |
|
Lisen563
Elev |
Always
16 aug, 2012 15:40 |
|
Conflate
Elev |
Jag måste hålla med Fairydust, magi finns! Oavsett varifrån den kommer så finns den og där ute någonstans...
Sen håller jag med henne i att känslor är magi.
16 aug, 2012 15:49 |
|
Elin Lovegood
Elev |
16 aug, 2012 17:36 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen