Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Lägg av med Slytherin-mobbningen!

Forum > Harry Potter > Lägg av med Slytherin-mobbningen!

1 2 3 4 ... 10 11 12
Användare Inlägg
LolFeelings
Elev

Avatar


Slytherin och Ravenclaw for da win.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FyWUGkQ86jKz60%2Fgiphy.gif

9 aug, 2012 12:21

Borttagen

Avatar

+1


Va fattar inget

9 aug, 2012 12:29

Ida Ginny Lovegood
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Va fattar inget

inte jag heller

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F79414b6975f6d381d7b6486d3990307c%2Ftumblr_mjfdxlL2Yn1ra40iho1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Fe6223dc6f3d2a87deddba3bf827b7dd7%2Ftumblr_mjloisLP2s1r9eomoo1_500.jpg

9 aug, 2012 12:29

Sirius Orion Black
Elev

Avatar


Som jag upplever det bli alla elevhem lite nertryckta av andra elevhem.
Det är grymt irriterande och jag tycker att vi borde sluta upp med det GENAST. ALLA elevhem har både BRA och DÅLIGA egenskaper, och det står dessutom i reglerna att: "Nedvärdera inte andra medlemmar eller deras åsikter! Det är inte tillåtet att bedöma hur viktig en annan medlems tråd eller liknande är baserat på ålder, kön, etnicitet, sexuell läggning eller elevhemstillhörighet".

I would have died! I would have died rather than betray my friends

9 aug, 2012 12:36

saganda
Elev

Avatar

+3


Jag tycker det är dumt att påstå att alla i Slytherin är onda. Alla är ju för sjutton individer. Det är klart att det finns vissa onda i Slytherin, men gäller inte det de andra elevhemmen också? Jag är ambitiös, och har ibland hamnat i Slytherin, men det betyder inte att jag är ond. Och Mugglis är ju fullt av snälla Slytherinare. Jag tror att alla har mer eller mindre av Slytherins egenskaper, för det är ju mänskligt att sätta dem man älskar i första rummet, och att vilja nå storhet.
Slytherin fick kanske dålig publicitet av Harry, men i sista boken kan man säga att han accepterar Slytherin och förstår dem bättre.
Alla elevhem förtjänar lika respekt, och alla har sina bra och dåliga egenskaper.

Lyssna inte på det jag säger, ni kommer bli lika fördärvade som jag! STOLT MEDLEM I 000

9 aug, 2012 12:46

Freja
Elev

Avatar


Jag hör hemma i Slytherin egentligen (och är det på Pottermore) och jag avskyr fördomar mot Slytherin!

Everything is Dramione and nothing hurts.

9 aug, 2012 13:01

Ginny.:.Weasley
Elev

Avatar


Alla verkar ju egentligen ha något emot minst ett elevhem, liksom Slytherin blir automatiskt onda, Huffelpuff är fårskallar, Ravenclaw är en hop nördar och Gryffindor är självupptagna. Jag har inget emot Slytherin, men jag har något emot Voldermort. Jag tror att en del av de folk som säger att Slytherin suger tänker mycket på Voldermort när dem säger det.


Såklart har du rätt, Slytherin är inte onda. Men jag tror tyvärr det är omöjligt att få bort folks fördommar.

And I will miss the train ride in and the pranks pulled by the twins and though its no where I have been I'll keep on smiling from the times I had with them

9 aug, 2012 13:14

Borttagen

Avatar


Jag håller med er, jag menar det finns ju fördommar mot alla elevhemmen typ som att Slytherinarna ska vara taskiga, att hufflepuffarna ska vara korkade, att ravenclawarna ska vara smarta besserwissar mm

9 aug, 2012 13:16

ginnyw123
Elev

Avatar


Alla i Slytherin är ju inte en enda person, de är ju olika. Om man tycker att alla i Slytherin är onda, visst, gör det. men så är det ju inte, man kan ju inte säga att alla är så och alla i det elevhemmet är så. Slytherin uppskattas ofta som det elevhemmet som är det "onda", de flesta onda kanske var slytherinare, men vad gör det?
Det finns ingen som helst anledning att tycka illa om Slytherin.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi47.tinypic.com%2F2m3nyh1.jpg

9 aug, 2012 14:17

Borttagen

Avatar


Jag håller verkligen med! Som små tror jag nog att vi alla närt ett Slytherinhat, men sedan när jag blev äldre och insåg att det är i Slytherin jag hör hemma, så har jag gjort en hel del omvärderingar. Inte att jag förringar de dåliga egenskaperna och personerna - men jag ser de goda också. Mitt hjärta vilar hos ormarna.

9 aug, 2012 15:48

1 2 3 4 ... 10 11 12

Forum > Harry Potter > Lägg av med Slytherin-mobbningen!

Du får inte svara på den här tråden.