egentligen är det synd om Snape
Forum > Harry Potter > egentligen är det synd om Snape
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Julle
Elev |
Alltså, jag hatar på sätt och vis Snape, ändå ... Han var extremt taskig mot Harry, Neville, och deras andra vänner ändå. Liksom, han var sur och orättvis. Nej, jag har fortfarande svårt för honom. Han kallade dock Lily för "Mudblood" och det ÄR oförlåtligt.
Visst är det synd om honom - men det gör inte att jag accepterar honom och tycker om honom.. Även om jag kan tycka synd om honom. ![]()
8 aug, 2012 21:53 |
|
Borttagen
|
Jag läste nyss ut sjätte boken (för typ fyrahundrafemtionde gången) och Harry skriker ju massa saker till Snape efter att Dumbledore blivit mördad, och alla bara ooh och aj Dumbledore litade ju på Snape, alla vi andra undrade men Dumbledore litade alltid på Snape, blabla svikare ynkrygg o.s.v. Dessutom i sjuan, när Harry står och skriker till Snape ''Hur vågar du stod där han stod, en man som litade på er, o.s.v o.s.v''
Jag blir nästan lite sur på Harry när man vet hur det egentligen var. 8 aug, 2012 21:55 |
|
Borttagen
|
Hans föräldrar var Eileen och TOBIAS!
Jag heter Tobias Irl Om jag gifter mig med en Eileen.. Kanske vi får snape? Höhö :3 8 aug, 2012 21:55 |
|
Borttagen
|
Visst, det kanske är lite synd om honom.
8 aug, 2012 21:57 |
|
MystiqueRed
Elev |
Skrivet av adwantic: Skrivet av Hermione. G: sedan när de hade blivit vuxna så gifte Lily sig med James och Snape blev lämnad ensam Lite senare dödade Ni-Vet-Vem Lily och Snape förlorade allt han hade kärt den natten Lea Lovegood Inget illa menat, antar att eftersom jag är äldre än de flesta här så har jag ju vuxit upp med böckerna och filmerna i den takten de kom ut, och har då vetat det i samma takt som resten av världen... Det är verkligen hemskt synd om Snape. Men måste ta och rätta dig för Snape hade föräldrar, även om dem inte kanske var de bästa då de bråkade jämt.... ^^ MystiqueRed det där var drygt sagt... det finns ingen anledninga att ha en sådan ton här. Om man precis läst klart sista boken (eller sett sista filmen) nyligen så har man inte förstått sig på Snape ordentligt tidigare och det som är så uppenbart för dig behöver inte vara det för dem. 9 aug, 2012 09:35 |
|
Sara Ravenclaw
Elev |
Jag tycker synd om Snape. Men å andra sidan går han lite över gränsen ibland när det gäller att vara elak mot Harry och Neville. Har ni någonsin undrat om Neville fick veta varför Snape var så elak? Det skulle jag vilja veta.
Jag tycker om honom, men ändå inte. Just nu gillar jag honom ovanligt mycket. Det kanske är för att jag tillbringade en hel dag med att försöka övertyga min kompis om att Snape är både god och ond. ![]() ![]()
7 jun, 2013 20:35 |
|
Sindra02
Elev |
Jag det är synd om Snape men har har ju fått en annan kärlek nu:Sindra02
Snape Snape Snape http://25.media.tumblr.com/tumblr_m6ysgkd3Et1qlekkho1_500.gif 10 jun, 2013 15:09 |
|
Borttagen
|
Han fick ingen annan kärlek Sindra02.
han dog och fick ingen kärlek tyvärr. 10 jun, 2013 15:56 |
|
The Daily Prophet
Elev |
Japp, det är synd.
Men är det bara jag som tycker att Lily är lite... elak? Jag menar, där hade hon ju Snape som älskade henne lika mycket som alla flickors drömprinsar, men ändå tar hon James som gjorde Snapes liv till ett helvete.
10 jun, 2013 16:01 |
|
Cara Riddle
Elev |
Severus är min favorit karaktär och visst det är synd att han och Lily blir ovänner och att han tvingas se henne gifta sig med James och att hon sedan dör. Men han försätter sig själv i den situationen och de val han gör att han hamnar där. Så ja det är synd om honom samtidigt som han får skylla sig själv lite.
![]()
10 jun, 2013 23:34 |
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen