Att älska en dödsätare (sv)
Forum > Fanfiction > Att älska en dödsätare (sv)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ormtunga
Elev |
19 jul, 2012 17:20 |
|
blueberrydreams
Elev |
Genast eller ska de vänta ett tag? Och typ vara sura?
dinisaurie.blogg.se 19 jul, 2012 17:22 |
|
LunaLovegood1
Elev |
19 jul, 2012 17:32 |
|
blueberrydreams
Elev |
Tack! Vad säger du ska hända? *Tittar på frågan i förra kapitlet...*
dinisaurie.blogg.se 19 jul, 2012 17:33 |
|
LunaLovegood1
Elev |
Ehhmm... Vet faktiskt inte!! De kanske kan vara sura ett tag till, och så händer det massa saker under tiden...
Men det spelar ingen roll!
19 jul, 2012 17:39 |
|
blueberrydreams
Elev |
Vi satt där en stund på varsitt håll. Jag tittade på brasan och Draco på mig. Några fler tårar rann ner för min kind och då hörde jag:
-''Men kom igen! Ska du börja grina nu?'' Det var droppen. Jag höll upp byxorna för att kunna springa lättare och sprang upp för trappan. När jag stod längst upp vände jag mig om och sa: -''Jag hatar dig Draco.'' -''Men vänta Amanda! Jag ska förkla'' Mer hörde jag inte för jag smällde igen dörren och satte mig på min säng och grät. Högt och tydligt. Esmeralda (tjejen som hade sängen bredvid mig) vaknade. -''Varför gråter du?'' -I,Inget.'' Svarade jag snyftande. -''Okej!'' Sa hon och somnade om. Bra kompis va? Jag grät mig till sömns den natten. Draco ropade på mig flera gånger medans jag grät men jag svarade honom inte. Aldrig mer skulle jag prata med honom, eller se honom i ögonen för den delen. Nästa morgon vaknade jag helt rödgråten. Jag suckade och gick upp, klädde på mig, och täckte över det med smink. Jag gick ensam ned till frukostbordet och satte mig så långt från Draco som möjligt. Det satt några idiotiska killar bredvid mig. -''Hallå snygging? Vad sitter du här och deppar för.?'' Jag kom på en ide. En bra ide som skulle få Draco avundsjuk. Jag började prata med killarna och efter en stund blev vi bra vänner. Jag viskade i en av killarnas öron och han nickade. 'Bra.' På väg ut från frukosten gick jag hand och hand med killen som tydligen hette Christopher Sweet. Väl framme vid dörren stannade vi och kysste varandra. Långt och passionerat. Alla tittade på oss. Inkluderat Draco. När vi gick ut därifrån tittade jag på honom. Han såg sårad ut. 'Rätt åt dig!' Tänkte jag och gick ut med Christopher. Under lektionerna träffade jag inte Draco men hans vänner Crabbe och Goyle var där. Jag och Chris kysste varandra tills läraren sa åt oss att sluta. Idioterna tittade på oss och jag tog för givet att de skulle berätta för mitt Ex om våra små affärer. Jag fattade mer och mer tycke för min nuvarande pojkvän. Inte lika mycket som för Draco men ändå ganska mycket. Jag passade på att hänga med Chris när Draco var i uppehållsrummet. Han blev mer och mer sårad för varje gång. Varenda gång han tittade på mig gav jag honom en blick som sa 'Rätt åt dig'. Det gjorde honom (om möjligt) mer sårad. dinisaurie.blogg.se 19 jul, 2012 17:40 |
|
Ormtunga
Elev |
20 jul, 2012 10:19 |
|
blueberrydreams
Elev |
Tack!! Skriver ner så snart jag kan
dinisaurie.blogg.se 20 jul, 2012 11:23 |
|
Complicated
Elev |
Jättebra, skriv när du har tid, du behöver inte stressa!
Det är bättre att det är långt och bra än om du bara har skrivit något snabbt!
20 jul, 2012 14:11 |
|
Borttagen
|
(Säga förlåt tycker jag)
Bra skrivet!! 20 jul, 2012 14:47 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen