Ginny Weasley och hemligheternaskamare
Forum > Fanfiction > Ginny Weasley och hemligheternaskamare
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Lida
Elev |
Här kommer nästa kapitel
Kapitel 3 Äntligen var det den förste september och pappa hade fötrollat bakas ut rummet för att få plats med alla våra kofottar, mamma tyckte inte om att vi tog pappas förtrollade bil. Vi kom fram till stationen när vi hade fem minuter kvar tills att Hogwarst expressen åkte vi gick igenom vägen en och en. När jag hade gåt igenom väggen väntade jag på mamma och pappa när dom kom sprang vi för att jag skulle komma på tåget, när jag kom på tåget letade jag upp en egen kupe att sitta i, när jag hade satt mig kom det in en flicka med långt brunt hår och bruna ögon. “ Får jag sitta här” frågade flickan. “ JA det får du” sa jag, flickan sate sig mitt emot mig. “ Jag heter Victoria Veston” “ Ginny Weasley” sa jag “ Vilket elevhem tror du att du kommer i?” sa Victoria. “ Jag tror nog att jag hamnar i Griffyndor som resten av min familj, vilket vill du hamna i?” frågade jag. “ Helst Griffyndor” sa Vicktoria , några timmar senare var vi framme. VI hoppade av tåget när vi hade ståt där några sekunder hörde vi någon rappade “ Alla försteårs elever hitt!!” ropade en mycket stor man. Vi hoppade i båtarna som skulle ta oss till skolan jag och Victoria sate oss i en av båtarna som var längst fram, när vi kom in i slottet tog en anan person emot os och sa att vi snart skulle gå in och bli planerade i dom fyra olika elevhemmen. När dörren öppnade sig började jag bli lite nervös, vi gick längst fram och ställde oss runt en gammal hat, den började sjunga om dom fyra elevhemmen och när den tystnade sa hon som lede in os när hon ropade upp våra namn skulle vi komma fram och sätta os på pallen. Först ropades Victoria, hatten hade varit tyst men några minuter senare skrek den “GRYFFINDOR!!” sedan ropades jag upp kvinnan hade bara satt hatten på mitt huvud då hatten ropade “ GRYFFINDOR!!” jag sprang till Gryffindor bordet där jag välkomnades med rop och klappade händer, när alla hade placerats så reste sig Dambeldor upp. “ Jag vill bara säga till alla nya elever att skogen är förbjudet om rådde” sa han och gjorde en liten paus “ Och jag vill hälsa Gyllenroy Lockman välkommen och han kommer att ta platsen som försvar mott svartkonster” jag bara gapade han skulle han vara vår försvar mot svartkonster sedan sa Dabeldor att fäst måltiden var serverad, hela bordet fylldes med mat jag tog och skyfflade på mat på min talrik. När alla hade ätit upp gick alla elever till sina elevhem, jag gick upp till flickornas sov sal och byte om och sedan la jag mig i min säng och sedan somnade jag. Det var det kapitlet hoppas att ni tyckte om det 22 jul, 2012 15:30
Detta inlägg ändrades senast 2012-07-23 kl. 12:49
|
|
amanda1104
Elev |
Bra!!
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 22 jul, 2012 18:23 |
|
Majis
Elev |
När det stod att det var en tjej med brunt hår och bruna ögon trodde jag först att det var Hermione xD Haha...
Men du, det är y inte j i Gyllenroy Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 22 jul, 2012 19:09 |
|
Lida
Elev |
STavade jag inte med y??
22 jul, 2012 19:11 |
|
Majis
Elev |
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 22 jul, 2012 19:24 |
|
Lida
Elev |
Jaha jag trode du först menade i början där det också finns ett y men det ska jag ändra. 22 jul, 2012 19:27 |
|
Majis
Elev |
Skrivet av Lida: Jaha jag trode du först menade i början där det också finns ett y men det ska jag ändra. Okej Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 22 jul, 2012 19:30 |
|
Lida
Elev |
Här kommer nästa kapitel
Kapitel 4 Nästa morgon vaknade jag redan vid sju och då tog jag fram den svarta skrivboken som jag hade skrivit i ett tag. “ Hej Tom nu har jag kommit till Hogwarst” jag väntade en liten stund och så för svan det som jag hade skrivit och så kom svaret. “Hur är det?” var svaret från Tom. “Häftigt, god mat och så får jag se hur lektionena är” skrev jag. “Lycka till” skrev Tom och sedan slog jag i hopp bocken och gick ner till frukosten. När jag kom in i stora salen så satt Ron och Harry där och pratade med Hermione. Jag sate mig bland några andra första års elever, en liten stund senare kom det en uggla som ramlade rakt framför Ron och den hade med sig ett illvrål, Ron öppnade det och det skällde ut honom för att dom hade tagit bilen och flugit till skolan och om Ron gjorde något dumt så skulle mamma komma och hämta honom direkt och så sa den till mig. “ och grattis Ginny för att du hamnade i Gryffindor, jag och pappa är mycket stolta” då skämdes jag lite och just då kom Victoria och sate sig mitt i mot mig. “ Vem var det som fick ett illvrål?” frågade hon. “ Min bror Ron” sa jag. “ Varför?” “ För han och hans kompis körde hitt i en flygande bil och att några Mugglare såg bilen flyga” sa jag . “ Oj “ sa Victoria. “ Mmm” sa jag medan jag hade munnen ful med flingor. När jag hade fåt mitt schema så såg jag att jag hade en timmes trollkonst historia och sedan förvandlings konst och sedan trolldrycks konst. När jag hade ätit min frukost så gick jag och Victoria mot trollkonst historian, när vi kom in i klass rummet så såg jag att vår lärare var ett spöke. “ Varför har vi et spöke som lärare?” viskade Victoria till mig. “ Vet inte sa jag” När professor Binnes hade pratat i ca en kvart så höll jag på att somna. När lesionen var slut så var jag så tröt så jag knappt kunde hålla ögonen öppna. I förvandlings konst hade vi med Slytherin. “I dag ska vi förvandla en sten till en liten skål” sa professor McGoganall, för mig gick det rätt så bra. När den lesionen var slut gick vi ner till fängelse hålorna för att ha lektion med Snape. “ I dag ska vi blanda till en lät sov dryck” sa Snape. Under den lesionen så förlorade vi 20 poäng för att några från Griffyndor gjorde några slarv fel och Slytherinfick 20 poäng. “ vad oret vist att vi blir av med poäng och dom andra får det” sa Victoria när vi gick ut ur klass rummet. “ Men Snape är ju före ståndare för Slyterin och Ron säger att det är därför dom alltid får poäng i trolldrycks konst” sa jag. Det var det kapitlet hoppas att ni tyckte om det Deta kapitlet blev lite längre än dom andra. 27 jul, 2012 12:59
Detta inlägg ändrades senast 2012-07-27 kl. 13:10
|
|
Majis
Elev |
Det gör ju inget att man gör stavfel, men man kan ju alltid lära sig! Såna ord som dyker upp ofta tänkte jag att jag kan hjälpa till med om det är okej?
Det stavas "lektion" inte "lesion", det är ett sånt jobbigt ord att stava till, men det ordet dyker ju upp ofta för det är ju liksom på en skola så tänkte säga det Det var typ de två orden som jag tänkte att det skulle vara bra att veta för det kommer ju säkert dyka upp väldigt ofta men då vet du hur det stavas Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 27 jul, 2012 13:06 |
|
Lida
Elev |
Skrivet av Majis: Det gör ju inget att man gör stavfel, men man kan ju alltid lära sig! Såna ord som dyker upp ofta tänkte jag att jag kan hjälpa till med om det är okej? Det stavas "lektion" inte "lesion", det är ett sånt jobbigt ord att stava till, men det ordet dyker ju upp ofta för det är ju liksom på en skola så tänkte säga det Det var typ de två orden som jag tänkte att det skulle vara bra att veta för det kommer ju säkert dyka upp väldigt ofta men då vet du hur det stavas Jag karapade länge med att få lektion rätt men min *host* duma dator fattade inte vad jag menade.l 27 jul, 2012 13:12 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen