Livet Förändras
Forum > Fanfiction > Livet Förändras
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Toppen kapitel, men här kommer iaf kritik
Det röda är som det inte ska vara, och det gröna är som det ska vara Mamma Pappa..... Har det möjligtvis kommit ett brev till mig?????? Mamma, pappa... har det möjligtvis kommit ett brev till mig? Glöm inte skiljetecken och överdriv inte med punkter och frågetecken -Men Rose! Vad gör du uppe så här tidigt? Undrade hennes mamma. -Men Rose! Vad gör du uppe så här tidigt? undrade hennes mamma. Det ska vara ett litet u Jag orkar inte ta alla saker, men vill i alla fall informera dig om att det var lite stavfel här och där, fast det lär man sig med tiden 17 jul, 2012 09:31
Detta inlägg ändrades senast 2012-07-17 kl. 12:01
|
|
Borttagen
|
Okej, hoppas att du blir nöjd med nästa kapitel! ~♥~
17 jul, 2012 10:19 |
|
Borttagen
|
Okej... Jag ska rätta felen
17 jul, 2012 10:59 |
|
Borttagen
|
~Kapitel 5~
- Mamma, vad handlar allt det här om? Är det något slags skämt? undrade jag. - Nej Lissa, jag hittade en uggla i köket och den hade två brev i munnen.. sa mamma förvirrat. - Ja jag tror dock inte på sånt här trams! Ni ska ingenstans! skrek pappa. - Men pappa! Rose tvärstannade med sin segerdans och såg på honom med besvikelse i ögonen. - Vi ska ha en skön sommar INTE åka på en massa trams! sa pappa. - Men pappa, man går inte på Hogwarts under sommaren! Skolan börjar den första September! Och då är faktiskt sommarlovet slut! klagade Rose. - Rose.. Jag vet inte riktigt.. Det kanske inte ens finns en skola, sa jag.. - Tror ingen på mig?! Åh mamma? Du tror väl på mig? sa Rose besviket. - Jag är ledsen Rose.. Nej, sa mamma.. Ledsen för att det blev ett kort kapitel men vi fortsätter ikväll eller imorgon! 17 jul, 2012 11:21 |
|
Lida
Elev |
Jättebra skrivet
17 jul, 2012 11:22 |
|
onlyoliviaa
Elev |
17 jul, 2012 11:22 |
|
Borttagen
|
Bra!
17 jul, 2012 12:02 |
|
Nadja_Gryffindor
Elev |
30 jul, 2012 10:37 |
|
Borttagen
|
Kapitel 6
Va! Är det ingen som tror mig!..Vem skulle skriva ett sånt här skämt?!!.. Sa Jag -Rose... vem som hälst skulle kuna det! Alla vet ju typ att du läser dom där fåniga bökerna! Sa Lissa. -Åååh... jag känner mig så hatad.. mumlade Jag. Jag sprang upp på rummet och stängde dörren med en smel. -Rose! skrek mamma. Men jag svarade inte ... -Hon kommer över det. sa Lissa och tog ett ägg som låg på bordet. Ni skulle mamma och pappa gå och jobba. -Lissa säg till Rose att hon ska till skolan!.. -Jaja.. det ska jag... -Hej då Gumman! Sa mamma till Lissa. -Hej då Rose! Skrek hon till mig men jag bryde mig inte. Lissa gick upp och knackade på dörren.. -Kan jag komma in? -Du bryr dig ju endå inte! -Eh läg av... bette dig inte som ett barn! .Jag är ju för stjoton ett barn! -Åh komigen.. får jag komma in? -Nej!Skrek jag. -Aja.. mamma sa att jag skulle på mina dig om att gå till skolan... -Den börjar ju om en time! -Jaja.. jag kommer in en kvart före! Lissa gick in till badrumet för att göra sig i ordning. 'vem bryr sig om jag rymmer' tänkte jag... eh jag ska inte göra dom oroliga... eller? Efter ungefär en halvtimme var Lissa klar. Hon gick ner till köket igen.. Jag spreng in i badrummet och Lissa han knappt se mig, helt otroligt, Jag vet att jag är en av de snabbaste i femman men... så snabb brukar väl jag inte vara eller?tänkte Jag.. -Rose! kommer du? Lissa gick upp till rummet och kikade in.. Jag var inte där.. -Rose! Det är värkligen inget kul!! Kom fram! Hon såg en väska och kollade in i den.. Rose hade ju tänkt att rymma men igentligen var hon i badrummet. -...Rose.. sa hon men en sorgsen röst.. vänta! hon kanske inte har rymt .. hon kanske har cyklat till skolan. Sa Lissa med en glädje i rösten. Hon sprang till skolbussen och gick på.. till slut kom hon fram till skolan. Jag var fortfarande i badrumet och nu tänkte jag tästa att sminka mig.. nån gång måste vara den första. hon tog fram maskaran och ett lepsift som jag hade fått av min mormor... hon trode att jag var en sån dära tjej som gillade att sminka sig och allt men nej... jag är ju en sportig tjej! Hon tog maskaran och det närmades öggat... hmm.... helt plötsligt såg jag att det gick.. nu tänkte jag tästa lepstiftet... det gick också riktigt bra! Hmm. det kanske är bäst att jag tar bort det innan Lissa kommer och säger att vi ska gå... jag undrar... varför alla i familjen är så dumma! Sa jag för mig själv. Jag tvättade bort sminket och stälde bort det i skåpet. Jag gick ut men Lissa var inte där... jag kolade på klockan som var alldeles för nära badrumet... klockan är ju... NIO! Jag var en time försenad.. *Eh om jag är lite försenad kan jag ju lika gjärna stana hemma.. jag vill endå inte se min syster idag! Jag gick ner till köket städe mig på stolen och tog fram en ostbit! Mums! Ett till kapitel? den skifs nog av Ginerva weasley! 7 aug, 2012 22:20 |
|
Lida
Elev |
Jättebra skrivet!!!
8 aug, 2012 07:53 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen