Ron Weasleys sista år på Hogwarts [SV]
Forum > Fanfiction > Ron Weasleys sista år på Hogwarts [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
hermione-1
Elev |
14 jul, 2012 18:47 |
|
Sara.Potter
Elev |
Mer
“Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.” - Albus Dumbledore ϟ ![]() ![]()
14 jul, 2012 18:50 |
|
Tonks_xD
Elev |
Här får ni!
______________________________________ Kapitel två Det var totalt kaos på Kings Cross. Familjen Weasley, eller fyra medlemmar i familjen plus Harry och Hermione trängde sig fram till perrong nio och tio. - Vem börjar? sa Molly. - Jag kan, sa Ron och sprang in i tegelväggen. Tätt efter kom Ginny, Harry, Hermione, Arthur och Molly. - Ni kan hoppa in, vi st... - Vi vet, mamma, sa Ron. - Okej då. Får man en kram? - Mamma! - Jaja. Hoppa in nu då. Harry, Hermione, Ron och Ginny gick på tåget och precis när dem hade hoppat in bar det av. - Phu, vi hann! sa Ginny. - Önska nåt från vagnen? Önskas nåt från vagnen lille vän? - Öh, en chokladgroda, tack. Sa Hermione. Vill ni andra ha något? Jag bjuder. - Nej, det behövs inte, sa Harry lite osäkert. - Jag kan ta en Groda jag också, sa Ginny. - Jag behöver inget... sa Ron. Snart var de framme vid slottet, en väldigt vacker syn. Harry, Ron, Hermione och Ginny gick och hälsade på Hagrid, och fortsatte sedan mot testalerna. - Hej, Luna! Hej Neville! Ginny strålade som en sol. - Åh, hej Ginny! Och Harry! Hermione! Ron! Hej! Luna verkade också glad. Allihop hoppade in i en testralvagn och åkte upp mot slottet. De såg förstaårseleverna vid Hagrid, de såg väldigt skraja ut... Maten var som vanligt helt fantastisk. McGonnagall höll tal, Allt verkade helt normalt, innan någon ryslig liten person smög sig igenom Stora salen, fram till Professor McGonnagall. - Kdjstyfg, fjrshgyrb, lät det som han sa. McGonnagall nickade stilla och nickade mot Argus Filtch som stod utanför portarna. Hon viskade något till den lille mannen och han sprang till Filtch. Han viskade något liknande som han sa till McGonnagall, och dem gick ut till korridoren utanför. _____________________________________ Inte jättemycket eller särskillt bra, men alltid något ![]()
14 jul, 2012 19:35
Detta inlägg ändrades senast 2012-07-14 kl. 19:49
|
|
Lida
Elev |
Jättebra kapitel
14 jul, 2012 19:37 |
|
Tonks_xD
Elev |
14 jul, 2012 19:38 |
|
hermione-1
Elev |
14 jul, 2012 19:50 |
|
Tonks_xD
Elev |
14 jul, 2012 19:50 |
|
hermione-1
Elev |
Skrivet av Tonks_xD: Skrivet av hermione-1: Fred och George har väl redan gått ur skolan Jag vet, ändrade det ja vet
Läs gjärna min ff Ron Weasley och de vises sten
14 jul, 2012 19:52 |
|
Borttagen
|
Braaa
14 jul, 2012 20:55 |
|
Tonks_xD
Elev |
Tack alla
![]()
14 jul, 2012 21:10 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen