Ron Weasley och de vises sten
Forum > Fanfiction > Ron Weasley och de vises sten
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Najs * jag bevakar
14 jul, 2012 22:27 |
|
Borttagen
|
Bra!!! ¤Bevakar¤
15 jul, 2012 08:02 |
|
hermione-1
Elev |
15 jul, 2012 11:03 |
|
Nymfadora Tonks
Elev |
Bra kapitel! ♥
15 jul, 2012 15:12 |
|
Borttagen
|
Varsegod hermione-1, föresten.
15 jul, 2012 15:37 |
|
hermione-1
Elev |
här kommer...
kap.3 __________________________________________________ - diagongränden!,ropade Athur. en grön rök spridde sig i hela skorstenen, och sen komm ett litet "poff", och sedan var han borta! - så nu är det din tur George!, sa Molly. George gick fram till den öpna spisen och tog en näve flampulver. - diagongränden!, ropade han. Ron tittade till på Ginny, som aldrig hade åkt med flammpulver förr, hon var helt vit i ansiktet. Ron log lite i smyg, han älskade att åka med flammpulver, det kändes som en berg-och-dalbana. - Ron, din tur!, sa Molly. - och kan du ta med dig et här mössan till Fred, han glömde den? - visst, mamma. sa Ron och tog en näve flammpulver i handen, och ställde sig i den öppna spisen - diagongränden!, sa han högt och tydligt. han for upp som en raket, och snurrade runt, runt, och runt. han såg massor av öppna spisar, som far förbi, men så... - AJ!, utbrast han när han fick något jätte hårt i magen. - oj!, förlåt lilla vänen!, gick det bra??,det var en äldre dam som värkade ha lite bråttom, hon bar en svart klädnad, som var så stor att den släpade i marken minst en halv meter bakom henne, hon såg väldigt sliten ut, - där är du ju Ron. nu hade även Molly och Ginny kommit fram. den konstiga damen sprang så fort hon fick syn på Athur. Athur blängde lite på henne och släppte inte blicken ifrån henne förän de kom fram till Olivanders. - vem var det?, frågade Ron - Agneta Willius!, svarade han - Angneta vaddå?, frågade han - jag får nog ta hela historien från början: för elva år sedan var det en pojke som överlevde den hämska fförbannelsen, men det vet du ju redan, hur som hällst, veckan äfter så minskade bråtten betdligt mycket mera eftersom du-vet-vem var borta!. men efter två veckor så begicks det ett gätte stort brott. nu lyssnade hela familjen Weasley över ett tusen mugglare blev dödade, och ett hundra trollkarlar och häxor, men man hittade ingen skyldig förän efter en månad,Agneta Willius, hon blev fängslad i askaban i elva år, tills för någon vecka sedan då hon frigjordes, efter som att brottet var så stort, så protesterade jag mot frigörelsen, en Bartimus vägrade, så hon frigjordes... ... och jag kan inget göra!, Molly tängte pricis säga något då m.r. Ollivander sa, - vad önskas?? - den här gången är det lilla Ronald, skulle jag gissa. Sa han - varför är vasen som brukar stå på byrån borta??, frågade Ron - jo, självaste Harry Potter har varit här!, och jag sa åt honom att vifta lite, sa han - va?? , harry potter ?! M.r. ollivander gick och hämtade en troll stav , - nej det är faktist percy som ska ha en ny, Ron ska få ärva honoms, sa Molly - jasså här är en trollstav som nog skulle passa er perfekt _________________________________________________ kom inte på något bättre
Läs gjärna min ff Ron Weasley och de vises sten
16 jul, 2012 11:21
Detta inlägg ändrades senast 2012-07-16 kl. 13:26
|
|
Goizan
Elev |
16 jul, 2012 11:22 |
|
Tonks_xD
Elev |
16 jul, 2012 11:24 |
|
Lida
Elev |
Jättebra
16 jul, 2012 11:25 |
|
Nymfadora Tonks
Elev |
Superduper!
16 jul, 2012 11:25 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen