Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hogwarts. nu

Forum > Harry Potter > Hogwarts. nu

1 2 3
Användare Inlägg
randigkiwi
Elev

Avatar


Åh, saknar hoggy Mysig sida var det

http://www.flickr.com/photos/lovisabrattek/

6 dec, 2011 22:55

Sirius_Musta
Elev

Avatar


Skrivet av Margaret:
Jag fattar inte riktigt det där med att de använde ord som de inte fick. Mugglis använder ju också elevhemmens namn, etc. Men i vilket sammanhang syftar ni på?


Precis vad jag tänkte.. sen är ju mugglare också "taget" ord.. fattar som inte.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi45.tinypic.com%2F29mpo9y.jpg

6 dec, 2011 23:53

Li
Biträdande rektor

Avatar


Skrivet av Margaret:
Jag fattar inte riktigt det där med att de använde ord som de inte fick. Mugglis använder ju också elevhemmens namn, etc. Men i vilket sammanhang syftar ni på?


Grejen är att hogwarts.nu tjänade oerhört mycket mer pengar på sina namn och sidan var större, det gjorde att WB blev gnälliga och sura. Samma sak hände bl.a. svenska hogwarts. Mugglis tjänar inte så pass stora pengar på sina HP-namn att WB bryr sig

Det blev en ganska stor tvist i samband med att hoggy sålde sina hogwarts.nu-tröjor - de blev stämda och då får man betala rätt rejält med pengar. Hoggy fick ju fortsätta ha sina animagus-medlemsskap, namnen som fanns, osv, men mer än så var det inte. Och en sida som hogwarts.nu krävde mycket, mycket mer kostnader i drift än vad Mugglis gör.

Sedan var det såklart inte bara WB som låg bakom beslutet att det skulle stänga ner grundarna skapade hoggy som studenter, med all tid i världen, och sedan kom jobb, barn och livet mellan och då kan man inte driva en så pass stor sida som dessutom var "dåligt" byggd att lager på lager av buggar gjorde den svår att fixa till så att den fungerade på ett bra sätt. Z försökte sälja sidan till några spekulanter, men då de inte ville så som han ville kände de att det var bättre att låta sidan gå i graven, istället för att den skulle "gå ner sig"

without something there is no nothing

6 dec, 2011 23:54

Sirius_Musta
Elev

Avatar


Ah, okej, då kanske det var bättre det då Jag som gammal hoggylist känner mig väldigt hemma här. Bättre alt. till hoggy finns ej.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi45.tinypic.com%2F29mpo9y.jpg

7 dec, 2011 13:29

Jossan
Elev

Avatar


Jag var väldigt liten när jag blev medlem där så minns inte så mycket. Bara att jag gjorde allt för att få mitt drakägg att kläckas!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi42.tinypic.com%2F140du36.gif Spana gäna in min fanfiction:

7 dec, 2011 14:10

zigizag
Elev

Avatar


Åh den älskade hogwarts.nu! jag nördade sönder den sidan....

K-VL

7 dec, 2011 14:26

1 2 3

Forum > Harry Potter > Hogwarts. nu

Du får inte svara på den här tråden.