Fördomar, tankar och Slytherin
Forum > Harry Potter > Fördomar, tankar och Slytherin
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
J-star Black
Elev |
Jag håller med dig! Och det är lite det jag är inne på. Även om det fanns vissa individer från Slytherin som inte var de omtänksammaste och snällaste, så kan man inte döma alla efter de! Och jag tror inte inte heller att Slytherin var "ond" och ville döda alla som inte höll med honom, lite därför jag vill läsa era tankar
![]() ![]()
21 aug, 2012 10:11 |
|
Tamburlaine
Elev |
Skrivet av Cailine: Mugglare är livsfarliga, de brände "häxor" och "trollkarlar" på bål, och krigar hela tiden. Det gör inte vi magiker, vi är för intelligenta för det. Varför skulle vi beblanda oss med så smutsiga, primitiva varelser? "Krigar hela tiden". Köhköh, Voldemort, kröhöm.
21 aug, 2012 10:17 |
|
Cailine
Elev |
Skrivet av Tamburlaine: Skrivet av Cailine: Mugglare är livsfarliga, de brände "häxor" och "trollkarlar" på bål, och krigar hela tiden. Det gör inte vi magiker, vi är för intelligenta för det. Varför skulle vi beblanda oss med så smutsiga, primitiva varelser? "Krigar hela tiden". Köhköh, Voldemort, kröhöm. Två krig i hela trolldomens historia, men aldrig något mer? ![]() ![]()
21 aug, 2012 10:35 |
|
J-star Black
Elev |
Angående krig tror jag inte att det är nån skillnad mellan mugglare och magiker. I bådas historia upptäcker vi många, hemska krig
![]() ![]()
31 aug, 2012 09:47 |
|
EmahS
Elev |
Skrivet av Cailine: Skrivet av Tamburlaine: Skrivet av Cailine: Mugglare är livsfarliga, de brände "häxor" och "trollkarlar" på bål, och krigar hela tiden. Det gör inte vi magiker, vi är för intelligenta för det. Varför skulle vi beblanda oss med så smutsiga, primitiva varelser? "Krigar hela tiden". Köhköh, Voldemort, kröhöm. Två krig i hela trolldomens historia, men aldrig något mer? Fast de två krigen känner jag att man kan jämnföra med de två världskrigen i Mugglarvärlden. Jag tror att det pågår brott och krig inom trollkarlsvärlden också. i andra länder och liknande. precis som i mugglarvärlden
31 aug, 2012 12:57 |
|
Tamburlaine
Elev |
Skrivet av EmahS: Skrivet av Cailine: Skrivet av Tamburlaine: Skrivet av Cailine: Mugglare är livsfarliga, de brände "häxor" och "trollkarlar" på bål, och krigar hela tiden. Det gör inte vi magiker, vi är för intelligenta för det. Varför skulle vi beblanda oss med så smutsiga, primitiva varelser? "Krigar hela tiden". Köhköh, Voldemort, kröhöm. Två krig i hela trolldomens historia, men aldrig något mer? Fast de två krigen känner jag att man kan jämnföra med de två världskrigen i Mugglarvärlden. Jag tror att det pågår brott och krig inom trollkarlsvärlden också. i andra länder och liknande. precis som i mugglarvärlden My thoughts exactly. Tror nog inte att det är peace överallt i trollkarlsvärlden, men eftersom HP bor i Stor-Britannien är böckerna inte focuserade på saker som händer längre bort, t.ec Mellanöstern, Kina etc.
31 aug, 2012 12:59 |
|
rosea
Elev |
det är fel av J.K Rowling att gör detta elevhem och skapa det så att just detta elevhemmet blir jätteond! Man läser och hör ju själv att till exempel " Alla i Slytherin skrattade åt harry" eller "Det kom ett högljut medhållande från de andra slytherinmedlemmarna". Varför döma slytherin så hårt? Elakt av J.K, alla har ju börjat mobba slytherin för det!
TEBAKS IGEN 4 sep, 2012 18:01 |
|
J-star Black
Elev |
Skrivet av rosea: det är fel av J.K Rowling att gör detta elevhem och skapa det så att just detta elevhemmet blir jätteond! Man läser och hör ju själv att till exempel " Alla i Slytherin skrattade åt harry" eller "Det kom ett högljut medhållande från de andra slytherinmedlemmarna". Varför döma slytherin så hårt? Elakt av J.K, alla har ju börjat mobba slytherin för det! Jag håller med om att det inte är bra gjort av henne att säga att alla i hela elevhemmet gjorde en viss sak som om de vore samma person allihopa... ![]() ![]()
23 sep, 2012 23:14 |
|
rosea
Elev |
Skrivet av J-star Black: Skrivet av rosea: det är fel av J.K Rowling att gör detta elevhem och skapa det så att just detta elevhemmet blir jätteond! Man läser och hör ju själv att till exempel " Alla i Slytherin skrattade åt harry" eller "Det kom ett högljut medhållande från de andra slytherinmedlemmarna". Varför döma slytherin så hårt? Elakt av J.K, alla har ju börjat mobba slytherin för det! Jag håller med om att det inte är bra gjort av henne att säga att alla i hela elevhemmet gjorde en viss sak som om de vore samma person allihopa... Ungefär så, varför tro att Slytherin är dåligt? Då är man ingen riktig Grythenpuff! TEBAKS IGEN 24 sep, 2012 14:43 |
|
lisa311
Elev |
Håller med ...
Don't Worry, Be Happy 24 sep, 2012 18:10 |
Du får inte svara på den här tråden.











Mugglarportalen