Min animagus form
Forum > Fanfiction > Min animagus form
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Lily Brown
Elev |
8 jul, 2012 18:26 |
|
Borttagen
|
Som vanligt, awesome.
8 jul, 2012 18:49 |
|
Borttagen
|
Riktigt bra!
9 jul, 2012 11:12 |
|
Borttagen
|
Bra!!!
9 jul, 2012 11:20 |
|
LucyMalfoy
Elev |
Kapitel 3
Jag vaknar och klockan är ungefär halv sex på morgonen. Så jag tycker att det är ingen idé att sova vidare, så jag går upp och klär på mig. Jag tar på mig ett par gothic byxor, ett svart linne, en munktröja och ett par svarta torgvantar i skinn och med nitar på. Sen smyger jag försiktigt ut ur sovsalen. Jag kommer få sällskap i stora salen. Min husalf och jag äter alltid frukost ihop och jag behöver inte säga hennes namn för att hon ska veta att jag är uppe och på väg till stora salen. Jag går ur uppehålls rummet. Jag titta mig omkring ,ingen Snape eller Mr. Filtch eller Mrs. Norris. Jag är snart framme i stora salen. Jag sätter mig vid Slytherin bordet och Alina sitter redan där. Jag tar bacon och ägg till frukost som vanligt. Hemma äter jag nutella på macka och här blir det ofta bacon och ägg. Jag äter upp och tar ett bacon till och går till biblioteket. Jag läser om animagusar och varulvar. Jag tror jag vet en som är varulv eller animagus. Jag tittar på klockan och ser att den är halv åtta så jag går till stora salen igen och sätter mig bredvid Emilia. Vi får våra scheman och jag ska ha försvar mot svartkonster som första lektion idag. “Emilia, vad ska du ha för första lektion?” frågar jag leendes. “Jag ska ha försvar mot svartkonster. Vad ska du ha?” svarar Emilia. “Jag ska ha också ha försvar mot svartkonster”, säger jag och reser mig upp. “Jag ska gå och hjälpa till på lektionen så jag måste gå nu”, fortsätter jag och går. Jag går till klassrummet vi ska vara i. Sen ler jag mot Remus Lupin. “Hej Lupin”, säger jag och ler. “Hej”, säger han och ler mot mig. “Vad ska jag hjälpa till med?” frågar jag. Han vissar vad jag ska hjälpa till med. Dagen går fort och snart är det middag. Jag går till stora salen och nynnar på någon låt jag hört. Sen ser jag Emilia och Draco sitta och prata. Så jag smyger fram och lyssnar lite på vad de säger. “Hej”, säger jag och de hoppar till av rädsla. “Hej”, svarar Draco och Emilia i kör. “Vad gör ni?” frågar jag. “Inget, pratade lite bara, kusin”, säger Draco. Emilia nickar som för att hålla med. Jag sätter mig ned framför Draco och börjar lägga upp tofu på min tallrik. Sen ler jag lite. “Alina”, säger jag och hon kommer. “Vad vill du?” frågar hon. Jag viskar I hennes öra vad hon ska göra. Hon nickar. “Okej”, säger hon och försvinner med ett pang. Jag rycker på axlarna när jag ser Emilias och Dracos minner. Sen går jag till uppehållsrummet. Jag lever mitt liv 402 meter i taget. 9 jul, 2012 12:03
Detta inlägg ändrades senast 2012-07- 9 kl. 12:10
|
|
Borttagen
|
Bra kapitel, men en sak du kan ändra på är när du frågar Emilia om vad hon ska ha för första lektion.
Istället för att upprepa att du ska till försvar mot svartkonster kan du skriva: jag ska också ha försvar mot svartkonster först. Men ananrs var det bra 9 jul, 2012 12:09 |
|
Borttagen
|
Bra! 8D
9 jul, 2012 12:18 |
|
Borttagen
|
Bra!!!
9 jul, 2012 13:25 |
|
Borttagen
|
Om någon vill kan dem också läsa min FF, fast den är knappt hälften så bra som LucyMalfoys ff... Den ehter förresten Pånyttfödd i Skyrim.
9 jul, 2012 13:27 |
|
LucyMalfoy
Elev |
Jag kommer byta användare
Jag lever mitt liv 402 meter i taget. 9 jul, 2012 17:33 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen