Strängt Förbjuden Kärlek {HPFF}(SV)
Forum > Fanfiction > Strängt Förbjuden Kärlek {HPFF}(SV)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
GinnyForever
Elev |
Naaaaaw!
Dte roliga är att dom aldrig kommer att bli så gammla så att dom behöver käppar (elle, ja, så värst roligt är det ju inte, men, ja, du fattar). 31 maj, 2012 21:55 |
|
Trezzan
Elev |
GinnyForever Jag veeet D: haha men lite roligt ändå. Men men
Kapitel 9. Sjukhus och Barnkalas(Fest*) Jessicka Jag låg bakom ett drapperi där i sjukhusflygeln, det värkte i hela kroppen, jag som hade varit så framåt om att gå till Hogsmeade idag tänkte jag. Plötsligt hörde jag en dörr som öppnades och stängdes och tysta fotsteg mot min säng. Någon kikade fram genom en öppning. Jag hoppades att det skulle vara Samuel och kollade dit. Det var Sirius Black. "Hej!" Han log oroligt. Jag suckade. "Ärligt, tror du att jag vill träffa dig? Speciellt när jag är sjuk?" Han rodnade något och mumlade. "Jag måste berätta en sak, jag såg.." Jag avbröt honom med ett ilsket ansiktsuttryck "Asså, Black, jag gillar inte dig och din mopsiga fjantiga uppsyn, gå härifrån!" Jag fick ett hostanfall och Madame Pomfrey kom springandes, när hon såg Sirius blev hon rasande. "Ut härifrån! Miss Hawk måste vila oerhört mycket nu när hon har den här febersjukan." Hon blängde på Sirius och han gick därifrån.. "Förlåt." Hörde jag att han mumlade. Jag hostade hårt igen och hon kollade på mig. "Miss Hawk, drick det här." Hon hällde upp ett glas med grön dricka, jag kollade väldigt misstänksamt på den. "Eh.. o-okej.." Jag tog glaset och drack det fort sen la jag mig ner, det smakade inte alls illa och jag kände mig genast bättre. "Nu får du vila." Sa hon och la en våt handuk på min panna. Jag frös inte längre, vilket var tecken på att jag började må bättre. Jag slumrade till en stund. Sen vaknade jag av sorlet från någon eller något. Jag kollade snabbt på klockan, den var halv sju på kvällen. Lily satt uppklädd bredvid mig och hon log stort när hon såg att jag var vaken. "Victoria hon är vaken nu!" Victoria skyndade igenom drapperiet med Remus och James i släptåg, vilket jag inte hade något emot. "Hej Jess, hur mår du nu?" Jag log mot Vic. "Mycket bättre nu, jag fryser inte längre, tvärtom svettas jag varmt nu, det tror jag tyder på att jag håller på att bli bättre, tror inte du det?.. I alla fall, har ni köpt något godis till mig, och vad har ni gjort hela dagen?" Jag vände mig mot Lily som log och tog upp något från hennes väska. "Här är en ask med Pumpa Pastejer." Jag tog den och kunde inte låta bli att le. Jag vände mig mot Victoria "Jag köpte en parfym, från det "kända" märket Francess den kostade inte mycket, men den doftar så gott!" Hon rotade en stund i en påse, tog upp en rosa-lila hjärtformad parfymflaska, och gav den till mig. "Tack!" Utbrast jag och tog en Pumpa Pastej. Jag lutade mig mot Lily och kramade henne. Jag släppte Lily och kollade menande på Victoria som kramade om mig, sen kom Madam Pomfrey. "Besökstiden är ute flickor och pojkar." Sa hon strängt. Dom nickade och började gå utåt, lampan släcktes och jag la mig för att sova. Det hade gått två veckor sen jag lades in på sjukhusflygeln, jag gjorde mina läxor dagligen men var tvungen att stanna i sängen hela tiden. Jag skulle få lämmna flygeln på fredag, endast två dagar kvar tänkte jag och log för mig själv. Victoria hade tjatat och tjatat på mig och Lily om att gå med henne till Joanne Ryfths dumma födelsedagsfest på fredagen, tydligen skulle alla elevhems "betydelsefulla" personer komma, Vic själv skulle gå med Remus, Lily med James, och jag skulle antagligen hitta något att göra. Jag suckade, jag hade ingen aning om vad jag skulle ha för kläder. Plötsligt kom Lily inrusade med två tjocka böcker och några pergament i armarna. Jag suckade, mer läxor! Fast i för sig så hade vi ju våra G.E.T prov detta året. "Här är dina läxor Jess." Hon studsade nästan fram mot mig och log stort. Jag nickade frånvarande mot henne. "Tack Lils." Hon la dom brevid mig på bordet. "Du får komma tillbaks till sällskapsrummet i morgon istället, men du får inte gå till lektionerna på fredagen." Jag nickade halvt och tog åt mig av vad hon sa. "Så bra." Hon såg lite stött på mig. "Är allt bra Jess?" Jag nickade. "Jag tänker bara." Jag log stort mot henne. "Ska jag hjälpa dig med läxorna?" Jag skakade på huvudet. "Det behövs inte, du har säkert en massa att göra ändå." Hon nickade, denna gången såg hon trött ut. "Jag ska gå nu Jess." Hon lutade sig fram och kramade mig, jag log mot henne när hon släppte mig. "Vi ses i morgon kväll då." Hon nickade och gick därifrån. Själv satte jag mig och gjorde försvar mot svartkonster läxorna. Sedan bläddrade jag igenom en bok om trollkarlshistoria och skrev upp en massa årtal på ett pergament. Efter två timmar hade jag gjort Försvar mot svartkonster läxan, trollkonsthistorian och spådomskonsten. Jag gäspade stort, men kände att jag var hungrig. Jag tänkte på Linko en liten husalf som brukade komma varje gång jag tänkte på honom. Jag hörde ett litet pang och där stod Linko. Jag log mot hans tennisstora ögon. "Jag skulle vilja ha lite mat Linko. Jag hade gärna skaffat den själv, men jag får inte lämmna sängen, så du får hämta den. Jag skulle gärna vilja ha potatisklyftor och löfbiff." Han nickade och försvann, efter tjugo minuter kom han tillbaks och gav mig en tallrik med maten, den var ljummen(stavfel) precis som jag ville ha den, jag log stort mot honom och han gav mig ett glas med pumpajuice också. "Tack Linko." Han log mot mig. "Det var så lite så Jessicka Hawk." Jag log när han sa mitt namn, han var den snällaste husalf jag mött. Jag åt fort upp min mat, jag blev proppmätt, och när jag var klar la jag mig ner. Jag sommnade direkt. Jag vaknade sent denna torsdagsmorgon, klockan var halv tio och jag satte mig upp. Jag fick gå tillbaks till sällskapsrummet nu. Jag kände mig helt överlycklig, jag var trött på sjukhusflygeln. Jag klädde på mig mina kläder, och började packa mina saker runt omkring mig. Jag hade logiskt sett, bott här i sjutton dagar. När jag plockat ihop allt började jag gå mot Gryffindortornet, det var inte långt bort, så jag förhastade mig inte. Jag kom fram till porträttet. "Så kul att se dig igen Miss Hawk, hoppas du mår bättre." Välkomnade Den Tjocka Damen. Jag log mot henne. "Konstig Jätte." Porträttet öppnades inte, självklart hade det bytts ut. "Tyvärr Miss Hawk." Jag suckade högt satte mig ner brevid porträttet och väntade. Jag kollade till klockan. Den var ungefär fem i tio. Efter ett tag började jag höra röster från trapporna och kollade upp, jag hoppades på att Victoria eller Lily skulle komma. Istället kom Sirius gåendes där. "Hej." Sa jag vänligt, trots att jag inte ens menade det. "Hej." Han såg överlycklig ut, gillade han mig? "Emh.. Lösenordet har bytts ut, vet du vad det är?" Han nickade. "Janito Junalartio." Jag suckade, hur skulle jag komma ihåg det? I alla fall så öppnades porträttet nu, jag log ansträngt mot Sirius Black, han log charmigt tillbaks, jag brydde mig inte, istället gick jag in och upp till sovsalen. Det var tomt, men såg ut nästan exakt som jag lämnat det. Jag la mina saker längst ner vid sängen och öppnade kofferten, jag tänkte att jag kunde sortera den lite eftersom jag inte skulle gå på några lektioner. Jag började med att slänga ut exakt allt. När allt var ute kollade jag på kofferten. Smyckena kunde ligga i sina fack, jag kom på parfymen som jag fått av Victoria, jag rotade igenom påsen och efter en stund hittade jag den. Jag föste in den i ett litet fack som jag hade mitt smink i. Jag började vika ihop tröjor först och la dom tillsammans i en prydlig hög. Jag började sortera byxor när jag fick tag på en röd silkenklänning. Jag hade helt glömt bort den. Jag skyndade mig att ställa mig upp. Jag sprang in på toaletten och prövade den. Jag fick en stor urringning och den framhävde mina kurvor perfekt, och den gick till någon decimeter ovanför knäna. Jag skulle ha den på festen, det var bestämt. Jag tog av mig den och satte på mig mina vanliga kläder igen. Jag gick ut och la den brevid min säng, sen satte jag mig och sorterade kläderna igen. Några timmar senare öppnades dörren och Victoria kom hand i hand med Lily in. När dom såg mig log dom stort. "Jessicka!" Skrek dom förtjust och sprang fram och kramade om mig. "Ni dödar mig, och då hade det varit skönt att dö genom feber." Dom skrattade. "Behöver du hjälp med kläderna Jess?" Jag skakade på huvudet. "Jag är snart klar Vic.. Fast när jag tänker efter, jag gör det imorgon." Lily himlade. Jag kunde inte låta bli att fnittra. Jag gjorde aldrig något jag sa att jag skulle göra. "Ska du med ner och äta Jess?" Jag skakade på huvudet. "Nej tack Lils, jag har inte någon matlust" Jag la mig på sängen och hörde dörren stängas. Jag somnade genast. Jag vaknade sent igen, dels för att det var skönt att sova i en riktig säng, och dels för att jag inte behövde gå till mina lektioner idag. Istället fann jag det stå frukost på mitt nattduksbord. Jag blev överväldigad, den som hade ställt maten där skulle få sig en stor kram. Från Sirius, P.S jag hann aldrig förklara. Jag suckade, jag brydde mig inte om Sirius, bara maten just nu. Jag började äta, först från mackan, och sen från ägget. Jag tänkte igenom vad jag skulle göra när jag ätit klart. -"Låna" ett par skor av Victoria som matchade klänningen. -Duscha med doft av lavendel. -Sminka mig. -Göra mig ordentligt fin. Jag slängde resten av maten i soptunnan brevid min säng, sen gick jag in i badrummet med en väska. Skulle jag bada eller bara duscha lite snabbt? Bada tänkte jag för mig själv, eftersom jag skulle ha hela dagen för mig själv. Jag snärtade till med min stav och vattnet började rinna ner i en lila nyans, Lavendel med skum och rengörande vätska. Jag tog av mig kläderna och klev ner i det varma badet. Jag rös till och kom på att jag inte hade badat på nästan evigheter. Vattnet blev nästan smutsigt direkt men det rengjordes också direkt. Det var så bra med ett magiskt badkar. Det kändes som jag suttit i badkaret i en evighet när någon knackade på dörren. "Jess, vi är tillbaks nu, klockan är halv tre." Jag blev genast storögd. Gick lite hastigt upp ur badet och snubblade lite. Jag virade en handuk runt mig och torkade håret med trollstaven, sen gick jag ut med min väska till sovrummet. Det doftade Lavendel runt hela mig. "Du doftar ljuvligt min kära." Lily skrattade till, Victoria immiterade Samuel, hon hade blåst upp sig och pratade mörkt. "Haha jätte roligt Victoria." Men jag kunde inte rå att jag flinade. "Ska du ha den där klänningen Jessicka?" Jag nickade. "Vadå då Victoria?" "Den är ju urhet." Jag nickade. "Jag tänkte låna ett par skor av dig." Victoria log stort och satte sig ner vid sin koffert, efter en lång stund tog hon upp ett par svarta skor med elva centimeter, väldigt smal klack, och en rosett med en rosett på sidan. "Det där är dom snyggaste skor jag sett." Jag log stort mot Victoria när hon slängde över skorna till mig. "Vad ska du ha för klänning Vic?" Hon plockade upp en mörkt rosa klänning som gick ner till knäna och ett par svarta skor med en ros på sidan. "Åh vad fint Vic! Hur ser din ut då Lily?" Hon log mot mig och plockade upp en vit klänning som gick till precis ovanför knäna, och ett par skor jag misstänkte var Victorias. Vi skulle använda mitt smink (eftersom det var bäst;D) till sminkningen. Det skulle inte ta så lång tid. Vi stod redan inne i Badrummet och fixade iordning oss. Jag målade mina läppar med ett rött läppstift, den röda kläningen och de röda läpparna skulle matcha perfekt till mitt lång svarta hår och dom snygga skorna. (Ja, Jessicka är min favorit.) "Jag går ut och hämtar klänningarna Lily." Sa Victoria innan hon sprang ut, hon hade också med sig skorna när hon kom tillbaks. "Lily, du passar i det gröna diademet." Hon himlade. "Det passar inte in, det blir för mycket då." Nu himlade jag med ögonen. "Det blir ju jättesnyggt! Sluta tjat emot klockan är kvart över fem!" "Ni kan ju börja med att ta på er klänningarna." Vi slutade tjafsa och Lily slutade hålla på med diademet, Victoria stod redan klar framför oss. Vi nickade snabbt och Victoria gav oss våra klänningar. Jag drog på mig min snabbt, och hjälpte sen Lily med sin. Vi gick ner till sällskapsrummet med korta klänningar och högklackade skor. James tappade hakan när han fick syn på Lily, som rodnade. Victoria blev mest nöjd på att alla blickar var på oss, jag brydde mig inte så mycket. Remus kollade förstenat mot Victoria, som hade en svart ros i håret, lockigt hår och ett guldigt läppglans. "Ska vi gå snart eller?" Jag himlade med ögonen, varför tog dom så lång tid på sig. "Visst." Sa Victoria och Lily samtidigt, det lät faktigst skrämmande. Jag kollade en sista gång på klockan sedan sprang vi ut ur sällskapsrummet, tätt följda av James, Remus och Sirius. Klockan var halv sju. Sirius Jessicka såg helt fantastisk ut, jag synade henne hela tiden från topp till tå, tills jag tog täten och visade vägen mot ett av många bra kommer och går rum (vid-behov-rum). Jag blev lite chockad när jag, en och en halv timma senare fick syn på ett par. Ingen hade nog märkt det, men min flickvän - Gracy Trooph - stod just och kysste Samuel Jonssen. Jag trodde jag såg fel. Var jag den enda som var utanför på detta årets största fest? Jag den ursnygge Sirius Black. "Hej Sirius." Hördes en sockersöt röst, det var Joanne. "Grattis Joanne." Sa jag och kramade om henne. Hon var trög, men snygg tänkte jag för mig själv. Efter att jag kramat Joanne såg jag mig omkring igen. Det var slytherinelver där med, däribland min kusin Bellatrix Lestrange. Plötsligt fick jag syn på Lucius Malfoy. - En kille med halvlångt silverblont hår och blåa ögon. - Mitt hjärta sjönk sakta ner mot fötterna och magen hoppade upp i halsen. Han stod och kysste henne...
31 maj, 2012 22:11 |
|
GinnyForever
Elev |
Oooooooooooooh... o_O
31 maj, 2012 22:31 |
|
Trezzan
Elev |
Kapitel 10 - Pinsam frukost. Lily Jag vaknade tidigt den morgonen, mest för att Jessicka saknades, jag hade inte sett henne sen igår när jag lämmnade festen, och ändå var det vid 1.30 och klockan var nu 11.20 vad hade hon gjort hela natten? Jag väckte Vic, och tog på mig ett par mörkblåa jeans, och en vit tröja. Jessicka kunde inte ha varit uppe så mycket längre än oss tänkte jag, och varför kom hon inte tillbaks till Gryffindor Tornet efteråt? Jag gick in på badrummet och borstade igenom mitt hår och satte upp det i en tofs. Victoria hann vakna till medans jag var inne i badrummet, hon kom in med en kjol nedanför knäna och en svart tröja. Hon borstade igenom sitt hår, det blev som vanligt lockigt. Vi gick ner till sällskapsrummet, där satt James och kollade drömmande på mig, jag gick fram till honom, satte mig i hans knä, och kysste honom lätt på munnen. Victoria satt och pratade lugnt med Remus, dom verkade båda två vara helt otroligt trötta. Själv var jag jätte hungrig. "Kan vi inte gå ner och äta frukost nu?" Frågade jag. "Det var den bästa idén den här morgonen." Flinade James, Sirius nickade, lätt flinande. "Särskilt eftersom du inte åt alls mycket mat igår Jamie." Han lät väldigt ironiskt, och dom båda bröt ut i skratt. Själv ramlade jag ur James knä. "Kom vi går ner Vic." Jag skyndade fram till henne och tog hennes arm, hon snubblade trött efter mig. Det sista jag hörde innan jag gick ut ur sällskapsrummet var Sirius och James skratt efter något Sirius sagt. "James, låt mig bära o du lätta fjäder ner till maten och lägga på maten på din o, gyllene tallrik." Väl nere, kunde jag inte förstå vart Jessicka var, hennes säng hade varit orörd och det fanns inget meddelande. Istället satte jag och Victoria oss ner. Jag tog en rostad brödbit, bredde på lite smör, och la två skivor ost på. Sirius kom in med James i famnen, alla blickar vändes mot de två när de satte sig ner och flummade lite, jag, och inte någon annan heller kunde hålla säg för skratt. "Verkar som ni ska gifta er snart?" Sa jag när jag skrattat klart. "Ja, datumet är bestämt, tyvärr gör vi det ensamt eftersom, VI ska gifta oss, ingen annan." James verkade fullt allvarlig. "Jag trodde du älskade mig Jamie." Sa jag låtsas rörd och torkade mig lite snabbt under ögonen. "Det är klart jag gör Lily." Han böjde sig fram mot mig och kysste mig snabbt på munnen. Helt plötsligt öppnades Stora Salen dörren och in kom Jessicka med Lucius Malfoy, jag tappade fullkomligt hakan. Jessicka kysste honom snabbt och gick sedan över till oss. "Hej tjejer." Victoria blängde på henne, detsamma gjorde jag, alla blickar var vända mot antingen Slytherin bordet eller Gryffindor bordet. "Hej Jes..." Victoria kollade menande på henne när hon sa det. "Vad är det för fel?" Sa Jess. "Faktum är att du just kom hand i hand med en sjunde års elev.. Från Slytherin också!" Hon ryckte på axlarna, hon verkade inte bry sig ett dugg om vad jag sa. "Tänk om jag gillar honom då?" Jag kollade kvickt på James som hade ett roat, men surt uttryck i ansiktet, Sirius satt brevid honom, han såg riktigt olycklig ut nu. Jessicka hade tydligen bara tagit en macka för sedan sa hon. "Jag går nu, jag är jättetrött, dessutom kan jag inte hitta min klänning." Det var först nu som jag märkte att hon hade på sig annorlunda kläder.
31 maj, 2012 23:03 |
|
GinnyForever
Elev |
Finns inga ord för min lilla chock...
31 maj, 2012 23:07 |
|
Trezzan
Elev |
Hahaha det brukar bli så när jag är i farten GinnyForever! XD
Här är nästa kapitel Kapitel 11. Animagusar och jäkelskap. Jessicka Jag kunde inte förstå varför Lily och Victoria var sura på mig, vad hade jag gjort dem? Jag gick trött ut mot den spegelblanka sjön, utan att jag tänkte på det hade jag på mig Lucius kläder, vilket uppenbarligen såg ganska konstigt ut eftersom jag är så smal, och var i helvete var min klänning isåfall? Slytherin´s uppehålls rum kanske... Jag tänkte inte mycket mer på det, istället gick jag mot förbjudna skogen utan att tänka mig för. Efter ett tag hade jag kommit väldigt långt in, jag tänkte inte ens på vart jag var påväg. Plötsligt hörde jag en gren knäckas i det förbluffande tysta mörkret, jag kollade kvickt bakåt, där stod en svart rufsig hund. Jag stirrade på den en stund, tänk om den attackerade mig? I stället för att tänka för mycket fingrade jag efter min trollstav. Det hade varit ett tag sen jag prövade senast, men nu behövde jag skynda mig. Innan hunden hann reagera satte jag trollstaven mot huvudet och förvandlades till en svart korp. Sirius Jag hade följt efter Jessicka för att se vad hon tänkt göra ( i min animagus form ), tills jag var tvungen att trampa på grenen. Hon var kvick och stirrade på mig hela tiden sen hon sett mig, jag var rädd att hon skulle utföra någon formel mot mig när hon började fingra på sin trollstav, i stället var hon en Animagus, jag kunde inte få det ur hjärnan, det var så konstigt, tänk om hennes kompisar också var Animagusar, Lily och Victoria.. Tanken tryckte inom mig. Jag började springa iväg i en rysligt snabb fart. När jag kom ut ur skogen förvandlade jag mig till människa och började springa upp mot slottet, jag tog en genväg genom en buske, som jag visste ledde till tredje våningen. När jag väl kommit igenom busken kom jag på varför vi aldrig använde den, bara peter gjorde det. Slottsmuren var igenmurad just där, det fanns bara ett pyttelitet hål (inte större en Slingersvans) och Peter var den enda som kom igenom. Jag drog mig därifrån gick sakta mot entré dörren och drog håret genom mitt rufsiga hår. När jag kom in var korridorerna ganska så fulla av elever som pratade om det ena eller det andra. En tjej ur Ravenclaw som har ljusbrunt hår precis ner till axlarna, ett franskt ansiktsutryck och ganska så smal kropp. Hon heter Caroline och hon log mot mig när jag kom gåendes genom korridoren, berodde det på min ultimata snygghet eller bara på att hon inte hade bättre för sig? Jag gissade på det första, jag var ju så jäkla snygg bara! "Hej Sirius." Sa hon flörtigt när jag hade gått förbi henne. Jag stannade upp och vände mig om. "Tjenare Carro, läget?" Hon var en av de tjejer som faktigst var snygga. Hon tog bort en hårslinga ur ansiktet. "Eh... Vill du gå med mig till Hogsmeade imorgon?" Hon var rak på sak. " Visst Caroline." Hennes vänninor blängde surt på henne, men sockersött mot mig. Hon rodnade när jag svarade. "Vi ses i morgon efter frukosten då.." Jag nickade och fortsatte gå. När jag kom in i Gryffindors Sällskapsrum lite senare, satt Jessicka och pratade med sin vänninor, Lily och Victoria som båda satt och lyssnade till vad hon sa. När jag gick förbi hörde jag dem säga något om en svart hund. Jag flämtade till, gick fram till henne, lite generat. " Kan jag få prata med dig snabbt Jessicka?" "Varför?" Svarade hon lite surt. " Privat. " Sa jag och kollade menande på Lily och Victoria. "Visst, men bara kort." Jag nickade och drog henne med mig. "Så du är en Animagus?" Frågade jag henne när vi stod i ett tyst hörn, mycket medveten om att Victoria´s, Remus, Lily´s, och James blick var fästa vid oss. "Hur vet du det?" Väste hon och blängde förvånat på mig. "Jag såg dig förut.. i Förbjudna Skogen, jag är också en Animagus, en stor rufsig hund." Hon kollade förvånat på mig. " Följde du efter mig? " Jag nickade. "Du är en kolsvart korp, precis som ditt hår." Hon nickade. "Du är nu den enda som vet, Sirius Black." Jag kunde inte undvika att stirra in i hennes blåa ögon som var vackra och blå som havet. Hennes läppar som var fylligt röda. Hon var bara max trettio centimeter ifrån mig, jag lutade mig framåt sakta och kysste henne, hon stretade inte ens emot. James busvisslade högt. Flashback; Samuel. (Varför gjorde han och Jessicka slut?) Det hade gått en vecka sen Jessicka hade blivit inlagd på Sjukhusflygeln, jag träffade henne minst en gång i veckan, hon verkade ha många beundrare hos henne. Till exempel kom och gick Sirius Black och Lucius Malfoy. Jag var påväg till henne nu. Jag öppnade dörren försiktigt och smög in. Hon låg som vanligt bakom skynklet. "Hej Jess." Sa jag försiktigt innan jag gick in. Jag hörde en duns hon låg på golvet och såg väldigt skyldig ut när jag gick igenom en liten öppning i skynklet. "H-hej..." Så hon blygt. Jag skrattade lite. "Vad har du gjort igentligen?" Hon rodnade. "Jag ramlade, vad flinar du åt då?" "Du ser ju så söt ut." Sa jag till försvar, det lät lite konstigt, sen böjde jag mig ner och plockade upp henne, gav henne en snabb kyss på munnen och la henne sen i sängen. "Värst vad du var snäll då." Sa hon snabbt. "Det är ju dig vi pratar om." Sa jag och hon verkade nöjd med svaret. Jag la mig på sängen brevid henne. "Fan va kul det måste vara att slippa alla lektioner." "Nej faktigst inte." Jag kollade på henne med uppspärrade ögon. "Vadå inte?" Hon funderade. "Eh... Det är mycket svårare att göra allt genom att bara ligga här." "Du behöver inte bara ligga här." Med dom orden lutatde jag mig fram och kysste henne på munnen länge. Efter en timma inne hos Jessicka var jag tvungen att gå enligt Madam Pomfrey. När jag gick ut tyckte jag mig höra en mörk stämma. Jag gick upp mot Gryffindor Tornet, marodörerna satt inte i soffan, första gången på evigheter. Så jag satte mig där, klockan måste ha varit halv tolv redan. Jag hörde steg i trappan och kollade bak. Där kom Gracy Trooph i nattlinne, och med värsta urringningen. "Hej." Sa hon när hon fick syn på mig. "Tja, vad gör du uppe då?" Hon log åt frågan. "Brukar vara uppe vid den här tiden, jag kan inte sommna föränn halv två på natten." Jag nickade förstående, shit vad den tjejen var snygg tänkte jag och stirrade på urringningen. Sen förstod jag att hon kolla på mig. "Hallå, jag är här uppe." Sa hon roat. "Men du gillar vad du ser va?" Jag nickade flinande. Här satt jag med Sirius Black´s flickvän, jag skrattade åt tanken. Hon satt precis brevid mig, jag la armen runt hennes hals, hon verkade gilla tanken och la sig mot min axel. Jag kollade ner på henne, hon och hennes perfekta kropp, bröst, korkskruvade långa ljusbruna hår, och det matchade perfekt till hennes ljusbruna ögon. Hon kollade mot mig och mötte min blick. Våra läppar möttes. Jag vaknade i soffan, kollade klockan, den var halv fem, Gracy låg och sov på mitt bröst. Då kom jag ihåg vad vi gjort. Jag la henne försiktigt på soffan och gick upp till min sovsal, där flera ur min årskurs sov, bland annat, Joel McGrain, Justin Gabsson, och Felix Krulstox. Jag la mig på min säng och sommnade genast om. Jag vaknade och kollade på klockan, den var halv nio, som tur var, är det lördag, jag skulle precis klä på mig för att gå till Jessicka, när jag kom ihåg, att jag kysst Gracy Trooph, fast hon visste ju inget, så det skulle la gå lika bra som vanligt. Jag gick fram till dörren in till Sjukhusflygeln. Jag öppnade den lätt, och gick tyst in. "Lucius, jag tror jag älskar dig." Hördes Jessickas röst. Jag bestämde mig för att inte säga något, istället gick jag fram, öppnade sjynket, där låg Jessicka och Lucius under täcket och hånglade. Jag skyndade mig därifrån och hoppades att hon inte sett mig. "Vi" var slut.
31 maj, 2012 23:15 |
|
GinnyForever
Elev |
Mållös...
31 maj, 2012 23:27 |
|
Trezzan
Elev |
Hihi tack GinnyForever!
Lägger upp mer imorgon tror jag, om inte nu. x) Hoppas du och ni andra som läser men inte kommenterar(tvi på er, skämt å sido. xx /Therese
31 maj, 2012 23:35 |
|
GinnyForever
Elev |
Ja, mer imorgon!
Och ja, du har utvecklats något ENORMT i skrivandet! 31 maj, 2012 23:55 |
|
Trezzan
Elev |
Du kommer märka det när du läser den nyaste delen om typ 30-40 delar och går tillbaka till första x) sov gott
1 jun, 2012 00:16 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen