Marielle Swann
Forum > Fanfiction > Marielle Swann
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Ny läsare! Bevakar
20 maj, 2012 11:21 |
|
Ginny =)
Elev |
Tack till alla som följer
Kapitel 2 _________________________________________________________________ vi stod vid spisen och väntade på att mamma skulle hitta flammpulvrett. tillslut hittade hon det. Pappa klev in i spisen och sa med hög röst - Diagångrenden! och försvann. Jag hade åkt med flammpulver innan så jag var inte så rädd. Efter pappa hade åkt tog jag en handfull med flammpullver. Klev jag in och sa med hög och tydlig röst - Diagångrenden. Jag fylldes av den heta känslan i kroppen och kende hur jag snurrade runt och tillslut landade i en spis. Jag klev ut ur spisen och ställde mig brevid pappa. När alla hade kommigt ut ur spisen bestämde vi oss för att dela på oss. Jag, mamma och min storasyster Katie skulle köpa klädnader på Madame markins. Och pappa och Lily skulle köpa böcker. Hos Marklings köpte vi en hogwarts uniform till mig och Katie. Marklings stack mig med nålarna hela tiden. Sedan träffade vi pappa och Lily hos Olivanders. Jag och pappa gick in och mr Olivander kom åkande på en hög stege med hjul. -en trollstav tilldenna unga lilla dam? sa mr Olivander med harmonisk röst. Jag rådnade lite vid denna fina komplimang. -Ja det är det,det gäller sa pappa. Mr Olivander började mäta mig på en massa olika ställen: huvudet, armen, avståndet mellan näsan och ögonen. Tillslut mumlade han ett -jaha och gick iväg bland lådona med trollstavar. Några sekunder senare kom han tillbaka med en svart låda. Han öppnade lådan och tog ut en brun trollstav och rekte den till mig - Enhörnings strå, oböjlig och 10 tum. Jag testade den (viftade lite med den). När jag gjorde det kom det gula, små sandkorn ur den. Och Olivander utbister ett jubel. Pappa betalade trollstaven och vi gick ut. _______________________ vad tycker ni?,kom gärna med fel och förslag!
20 maj, 2012 12:38 |
|
Clara Darkin
Elev |
Först så stavas det Diagongränden.
Sen så ska man tänka på stor bokstav i början av en ny mening, t.ex. när nån pratar. Madam Malkins, heter hon, men man kan ju ändra om man vill. Ta bara inte illa upp, det är jättebra! ![]()
20 maj, 2012 12:41 |
|
Ginny =)
Elev |
Skrivet av Clara Darkin: Först så stavas det Diagongränden. Sen så ska man tänka på stor bokstav i början av en ny mening, t.ex. när nån pratar. Madam Malkins, heter hon, men man kan ju ändra om man vill. Ta bara inte illa upp, det är jättebra! Tack! nej man det är bara bra med kritik
20 maj, 2012 12:46 |
|
Lida
Elev |
När någon pratar kan du kanske börja på en ny rad
20 maj, 2012 12:49 |
|
Soda
Elev |
Bra men kom ihåg , efter att någon har pratat t.ex.
"Pappa jag vill ha en uggla", sa Marielle. Annars var den super
http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=22924&page=1#p1
20 maj, 2012 16:36 |
|
Borttagen
|
Super bra!!!!!!
Ny läsare!!!!!!!! 20 maj, 2012 16:38 |
|
Borttagen
|
Jättebra!
20 maj, 2012 17:12 |
|
Borttagen
|
Jättebra Ginny =)
20 maj, 2012 20:03 |
|
Borttagen
|
20 maj, 2012 20:15 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen