Natarza Lestrange börjar på hogwarts
Forum > Fanfiction > Natarza Lestrange börjar på hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Majis: Bra, såklart Skrivet av onlyoliviaa: Bra Tack Kapitel 5 När Natarza har tagit åt sig all mat hon vill ha så kollar hon upp på Draco, han har fortfarande samma arga blick. - Vad är det?, frågar Natarza. - Eh..Det var inte Tommy du log åt, va?,frågar Draco. - Nej, det var åt dig, ljuger Natarza. - Säkert?, frågar Draco. - Ja, säger Natarza med en suck. - Bra, säger Draco och börjar äta av det han har kvar på tallriken. - Kommer inte ugglorna snart, med posten?, frågar Natarza. - Dom brukar inte komma första dagen, inte ens Nevilles uggla brukar komma, säger Draco. - Okej, säger Natarza och fortsätter äta. - Jag måste gå nu har lektion snart, men du hittar till nästa lektion, eller?, frågar Draco. - Jadå, vi har trolldryckskonst då, säger Natarza. - Okej, säger Draco och går därifrån. - Du, jag går jag också, säger Nicole. - Gör det du syns sen, säger Natarza. När Nicole och Draco är ute ur stora salen, så kollar Natarza mot ravenclaw bordet. Tommy sitter kvar där. Perfekt, varken Draco eller Nicole är här, då kan ingen skvallra för mamma om jag går och pratar med han, tänker Natarza och reser sig upp och går mot Ravenclaw bordet. När hon kommer fram till Tommy så sätter hon sig ner bredvid honom. - Hej, säger Natarza försiktigt. - Hej, säger Tommy glatt. - Vad har du för lektion sen?, frågar Natarza. - Förvandlingskonst, svarar Tommy. - Kan inte vi ha sällskap så lpngt som mögligt, jag har trolldryckskonst, säger Natarza. - Kan vi väl, om vi går nu säger Tommy. - Visst, säger Natarza glatt. Tommy och Natarza går ut från stora salen tillsammans. När dom inte längre kan håll varandra sällskap, så säger dom hej då till varandra och bestämmer att dom ska träffas i vid behov rummet på rasterna så att dom kan prata ostört. För på den korta stunden dom hade sällskap så hann dom prata rätts så mycket ändå och dom är på god väg att på väldigt bra vänner. Bara inte Draco får reda på det här, tänker Ntarza när hon gå ner i fängelsehålorna. Hoppas ni tycker om det, själv är jag inte jätte nöjd. 9 maj, 2012 19:24 |
|
Majis
Elev |
Alltså dina andra kapitel har varit lite bättre men detta kapitlet är ndå jättebra!
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 9 maj, 2012 19:30 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Majis: Alltså dina andra kapitel har varit lite bättre men detta kapitlet är ndå jättebra! Tack, håller med dig om att minna andra kapitel har varit bättre men imorgon kommer jag ha mer tid att skriva så jag hoppas att det blir bättre då. 9 maj, 2012 19:44 |
|
Majis
Elev |
Det kommer säker bli jättebra!
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 9 maj, 2012 19:46 |
|
Borttagen
|
9 maj, 2012 19:50 |
|
onlyoliviaa
Elev |
9 maj, 2012 20:59 |
|
Borttagen
|
bra.
9 maj, 2012 21:00 |
|
Borttagen
|
Skrivet av onlyoliviaa: Håller med om att du har gjort bättre kapitel, men fortsätt bara kämpa så blir det bra ♥ Skrivet av Borttagen: bra. Tack♥, här kommer nästa kapitel hoppas det blir bättre Kapitel 6 När Snape kommer in i klassrummet så står alla redan vid sina bänkar. Med sin kittel redo. Snape börjar prata om hur dom ska göra sin trolldryck som dom har som uppgift idag, dom har lektionen med hufflelpuff. Natarza är nog den ända som inte lyssnar på Snape, för Natarza är i sin egna lilla värld där bara Tommy och hon existerar. - SÅ NU KAN NI BÖRJA! Säger Snape ganska högt antagligen för att Natarza ska vakna till och det gör hon. I början fattar inte Natarza vad hon ska göra, hon men det verkar inte Snape lägga märket till, utan han är för upptagen med att skälla ut en huffelpuff elev för att inte ha lyssnat. - 10 poängs avdrag för huffelpuff, säger Snape. men sen bestämmer sig Natarza för att försöka tjuvkika på en huffelpuff elev som står i närheten, Natarza vågar nämligen inte kika på Nicole. natarza får inte riktigt till sina trolldryck istället för att få en violett färg så får den en grön, gulaktig färg. Snape kommer fram till henne. Hon stirrar med besviken min på den. - Du har i alla fall försökt 5 poäng till slytherin för ett väldigt bra försök, säger Snape. Va?.. men jag har ju inte gjort nått rätt, tänker Natarza. Efter ytligare några minuter, börjar Natarza bli iriterad på att lektionen aldrig tar slut. kan bara inte lektionen va slut snart, så jag får träffa Tommy nån gång idag, tänker Natarza. - Ni kan plocka ihop nu, och ni huffelpuffare ni får skärpa er till nästa gång, säger Snape. Äntligen, tänker Natarza och börjar plocka ihop sina saker. När hon är klar så springer hon upp från fängelsehålorna. Tommy och Natarza hade bestämt att dom skulle mötas i flicktoaletten och sen gå till vid behov rummet. Så Natarza springer till flicktoaletten. När hon kommer fram så är Tommy redan där och han har med sig ett trollkarls schack. - Hej, ska vi gå till vid behov rummet då, eller jag menar den våningen det är på, säger Natarza. - Kommer det flickor hit ofta, eller? Frågar Tommy. - Inte vad jag vet, du vet missnöjda Myrtel spökar ju här, så det är ingen som brukar vilja vara här,säger Natarza. - Då kan vi väl va här istället, eller hur?, frågar Tommy. - Ja , om du så gärna vill det, säger Natarza. - Kom så spelar vi trollkarls schack då säger Tommy. Natarza går fram till Tommy och dom börjar spela, när dom har spelat en stund kollar Tommy på Natarza. - Du är inte alls som din mamma, säger Tommy. - Nej, jag vet men hon vill att jag ska vara det, säger Natarza. - Man ska inte lyssna på sina mammor, säger Tommy med ett flin. - nej precis säger Natarza och dom börjar skratta. vad som är så komiskt med det vet inte Natarza skrattet bara kommer ändå. - Oh! Shit hur mycket är klockan?, frågar Tommy. - Har inte du håltimme?, frågar Natarza. - Nej, det har jag inte, säger Tommy och börjar plocka ihop sina saker. - det har jag, men ska vi ses ikväll, eller?, frågar Natarza. - Det gör jag gärna, säger Tommy och går iväg. När Tommy har gått ut från toaletten går Natraza ut. Så jävla snäll, snygg och rolig han är, tänker Natarza. Natarza tänker så mycket så hon krockar in en person på väggen upp för trappan. Natarza kollar upp och får se att det är Ginny Weasley. - Fårlåt, mumlar Natarza. - Det gör inget, säger Ginny glatt. - Vänta lite nu, är du glad över att jag pratar med dig?, frågar Natarza. - Glad och glad men jag är inte ledsen över det iallafall, säger Ginny. - Men varför låter du så glad på rösten?, frågar Natarza. - För att jag tycker inte man ska bedöma personer efter vad dom har frö efternamn, du verkar inte allas som din mamma och jag tycker verkligen inte man ska bedöma personer efter vilket elevhem dom har, säger Ginny. - Okej, säger Natarza lite osäkert. - Jag måste gå nu säger Ginny. Hoppas det vart bättre, själv är jag inte jätte nöjd. 10 maj, 2012 19:28 |
|
Majis
Elev |
Men det var bra
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 10 maj, 2012 20:33 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Majis: Men det var bra Tack, just nu så har jag inte tid att skriva, kommer nog inte ha det någon gång idag heller. och sen så imorgon kan jag inte heller skriva. Men på söndag då skriver jag 11 maj, 2012 16:40 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen