Osynlighetsmanteln
Forum > Harry Potter > Osynlighetsmanteln
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
fredrika
Elev |
för harry inte är dumbledore?
follow me on instagram, @fredrikaanderson 9 nov, 2011 19:17 |
|
felix felicis
Elev |
9 nov, 2011 19:38 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Solkatten: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Solkatten: Jag har hört att Dumbledore inte behöver någon osynlighetsmantel för att bli osynlig. Hur går det till? Spoiler: Tryck här för att visa! Varför gör inte Harry det då istället för att använda osynlighetsmanteln? Han har ju inte lärt sig det såklart 9 nov, 2011 21:36 |
|
adliitam
Elev |
Om Crabbe och Goyle kan lära sig dissillusionsformeln så borde ju Harry också kunna göra det, C och G är ju inte precis smarta!!
![]() ![]()
9 nov, 2011 22:23 |
|
Borttagen
|
Skrivet av adliitam: Om Crabbe och Goyle kan lära sig dissillusionsformeln så borde ju Harry också kunna göra det, C och G är ju inte precis smarta!! Dom lärde sig det sista året, troligtvis av Carrows. Det är inte det att han inte kan lära sig det, han har bara inte gjort det och de har ju som sagt manteln. 9 nov, 2011 23:26 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Staz: Men den skyddar väl bara mot förtrollningar som skadar själva manteln, inte bäraren? Det tror nog jag med. Man kan t.ex. inte säga "accio osynlighetsmantel!", men "accio Harry!" kan man väl säga när han har den på sig? 10 nov, 2011 08:31 |
|
LaylaCatcher
Elev |
Ja men ja tycker att manteln int skyddar, för annat en ögon
Imagination and dreaming is my life 10 nov, 2011 16:24 |
|
Dilly Weasley
Elev |
aha
"Hm, you must be a Weasley" 10 nov, 2011 17:13 |
|
liuns
Elev |
Väldigt konstigt.
23 dec, 2011 15:35 |
|
Freja
Elev |
Draco såg ju när han hoppade upp på hyllan
Everything is Dramione and nothing hurts. 24 dec, 2011 13:41 |
Forum > Harry Potter > Osynlighetsmanteln
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen