Utan föräldrar
Forum > Fanfiction > Utan föräldrar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ingis
Elev |
Yay, det är uppskattat 8D
Lägger ut nästa kapitel snart. ![]() ![]()
4 maj, 2012 12:45 |
|
ChoChang
Elev |
oki doki!
Det är en dag imorgon också... 5 maj, 2012 11:07 |
|
Borttagen
|
Meeeer!
*Bevakar* 6 maj, 2012 18:21 |
|
Deathless
Elev |
6 maj, 2012 18:25 |
|
Borttagen
|
Spännande!
6 maj, 2012 18:29 |
|
Ingis
Elev |
Nu kommer kapitel tvååå! ^^
------------------------------------------ Kapitel 2 Jag kunde inte tänka. Jag hade en otrolig lust att slänga mig ner på golvet och vråla, men pappa hade ju sagt åt mig att skynda. Skafferiet, var det första jag kom och tänka på. Medan jag försökte att inte titta på mina söta föräldrars döda kroppar letade jag fram lite rå korv, ost och en massa tomater. Jag kunde ju köpa mer mat senare. Just det. Köpa. Jag behövde pengar. Min spargris stod i mitt rum. Jag tittade upp på köksklockan. Det hade gått sju minuter sedan jag vaknade. Med två trappsteg i taget skyndade jag upp till mitt rum. Spargrisen stod på sitt vanliga ställe. Jag tog hela grisen. Pengarna skramlade runt i den när jag sprang ner till köket. Där nere stod min koffert. Jag öppnade den och lade ner spargrisen i den. Nu gällde det bara att ta sig ut. Men först böjde jag mig ner över mammas stela ansikte och kysste henne. Samma sak gjorde jag med pappa. De skulle behöva en begravning, men det fick jag tänka på senare. Om jag låste in dem kunde ingen ta deras kroppar. Alohomora eller spöktransferens fungerade inte i vårt hus. Mitt hjärta dunkade. Med kofferten redo tog jag den stora nyckeln som alltid låg i byrån som står i hallen. Jag blundade, tog ett djupt andetag, lyfte upp kofferten och gick ut i den svala nattluften. Sedan låste jag dörren och gick. ---------------------------------------------------------- Jag vet att kapitlen är väldigt korta, men säg gärna vad som är dåligt och vad som är bra, så att jag kan förbättra till nästa gång. ![]() ![]()
6 maj, 2012 18:33 |
|
Borttagen
|
Jättebra!
6 maj, 2012 18:36 |
|
HannaPanna
Elev |
6 maj, 2012 18:37 |
|
Deathless
Elev |
6 maj, 2012 18:38 |
|
Borttagen
|
Jättebra!
När kommer nästa kapitel? Dom är inte alls för korta! 6 maj, 2012 18:39 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen